حرکت جهاد دانشگاهی به سمت دانشگاه‌هاي كارآفرين‌محور

مديركل دفتر نيازسنجي و پروژه‌يابي آموزش جهاد دانشگاهی از حرکت به سمت دانشگاه‌هاي كارآفرين‌محور در این نهاد خبر داد .

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمد کیا در نشست مشترك با مسئولان و کارشناسان شركت شهرك‌هاي صنعتي استان مركزي با بيان اينكه جهاد دانشگاهي نهادي انقلابي با هويت اسلامي است، اظهار کرد: اين نهاد از منابع انساني متعدد و كارآمد محصول انقلاب برخوردار است .

مدير كل دفتر نيازسنجي و پروژه يابي آموزشي جهاد دانشگاهي تصريح كرد: برنامه هاي جهاد دانشگاهي در حوزه هاي پژوهشي و به گستردگي رشته هاي تخصصي دانشگاه و حوزه صنعت است. همچنين در سه حوزه مختلف آموزشي از جمله حوزه هاي آموزش عالي و علمي كاربردي، حوزه هاي فرهنگي در دانشگاه و نيز علوم قرآني و اجتماعي فعاليت هاي گسترده اي را داشته است .

وی ادامه داد: تعامل في مابين جهاد دانشگاهي و شركت شهركهاي صنعتي از گذشته وجود داشته و موضوع جديد و تازه اي نيست، لذا بر همين اساس تفاهم نامه اي ميان دفتر مركزي جهاد دانشگاهي و شركت شهرك هاي صنعتي تنظيم شده و استان هاي اصفهان، تبريز و مركزي به عنوان استان های پايلوت در نظر گرفته شده اند كه اين تفاهم نامه تنها محدود به عارضه يابي نيست بلكه، مباحثي همچون كلينيك صنعت و تجاري سازي را نيز دنبال می کنیم .

وی افزود: مشكل اساسي كه در اين راه وجود دارد، عدم اعتماد مراكز صنعتي به مراكز علمي و دانشگاهي است كه در راستای اعتماد سازی بیشتر، آموزش هايي در نظر گرفته شده است كه بتوان با استفاده از توان مراکز علمی مسئله اي از صنعت را حل و گره از كار این بخش گشود و دوره هايي كه تدوين شده است چه براي صنايع بزرگ و هلدينگ ها و جه براي صنايع خرد و كوچك بر اساس حل مسئله آماده شده است .

به گزارش ایسنا، محمدرضا آقاجاني مدير دفتر سازمان تجاري سازي فناوري و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهي استان مركزي نیز در این دیدار توضيحاتي در خصوص جلسات برگزار شده با شركت شهرك هاي صنعتي استان مركزي و سازمان ستفا در خصوص توسعه همكاري هاي مشترك و همچنين انجام طرح آموزش و توانمندسازي با رويكرد عارضه يابي مراكز صنعتي و تربيت مربي – مشاور صنعتي به عنوان اولويت فعاليت ها ارائه کرد .

ذوالفقاري معاون شركت شهرك هاي صنعتي استان مركزي هم در این دیدار به شرح طرح عارضه يابي و تربيت مربي مشاور صنعتي پرداخت و گفت: در اين خصوص شركت شهرك ها يارانه اي را اختصاص داده كه پس از بهبود در حوزه بهره وري و همچنين منابع انساني، تخصيص داده خواهد شد .

ذوالفقاري افزود: روي مستندات اين طرح كار شده و قرارداد و زمينه هاي شرح خدمات هم در آن آورده شده است. اين طرح براي مراكز صنعتي كه راكد يا زير ظرفيت فعال هستند كاربرد دارد و بايد در اين زمينه انگيزه لازم را ايجاد کرد تا جذابيت خود را در مراكز صنعتي نشان دهد و كارفرمايان و مديران واحدهاي صنعتي از آن استقبال کنند .

معاون شركت شهرك هاي صنعتي استان مرکزی در پايان اظهار کرد: غير از بحث عارضه يابي، آسيب شناسي را هم مورد بررسي و مطالعه قرار داده و نتايج آن را به مديران بالا دستي با ذكر راه حل ارائه خواهيم کرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *