رییس دانشگاه علم و فرهنگ: جهاددانشگاهی می‌تواند مسئله بیکاری فارغ‌التحصیلان را ساماندهی کند

رییس دانشگاه علم و فرهنگ با بیان اینکه بیکاری فارغ التحصیلان زیبنده نظام نیست گفت:‌ جهاد دانشگاهی تنها نهادی است که می تواند مسئله بیکاری فارغ التحصیلان را حل کند.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی به نقل از ایسنا، ایمانی خوش خو در مراسم افتتاح مرکز هدایت شغلی در دانشگاه علم و فرهنگ با بیان اینکه بیش از چهار میلیون نفر در محیط‌های دانشگاه در حال تحصیل هستند اظهار کرد:‌ این افراد با امید از سد کنکور می گذرند اما به دلیل ازدیاد افراد تحصیل کرده جامعه فضای تیره و تاری را پیش روی خود می‌بیند.
رییس دانشگاه علم و فرهنگ افزود: در ترم‌های دوم معمولا دانشجویان دچار افت تحصیلی می‌شوند که این مسئله به علت ناامیدی از یافتن شغل است.
وی با طرح این سوال که خروجی دانشگاه‌ها در ازای دریافت هزاران میلیارد ریال پول چیست گفت: تعدادی از دانشجویان عالم و دانشمند می‌شوند اما اکثر آنها نمی‌توانند شغل مناسبی را پیدا کنند. آیا دانشگاهها هیچ وظیفه‌ای ندارند؟
ایمانی با اشاره به تلاش‌های جهاد دانشگاهی در اوایل انقلاب برای جذب دانشجو و اساتید گفت: در آن زمان خیلی عظیمی از دانشجویان و اساتید ساماندهی شدند اما جهاد دانشگاهی به تدریج و به طرق مختلف از این حیطه کنار رفت اما بااستقامتی که داشت توانست در بخش‌های دیگر حضور یابد.
رییس دانشگاه علم و فرهنگ تاکید کرد:‌ حال امروز که معضل بزرگ بیکاری خود را در جامعه نشان داده و ابعاد بسیار بزرگ‌تر از سال 59 است باید تدبیری اساسی اندیشه شود.
ایمانی با بیان اینکه بیکاری فارغ التحصیلان زیبنده نظام نیست اظهار کرد: امروز تنها نهادی که می‌تواند مسئله دانشجویان و فارغ التحصیلان را ساماندهی کند جهاد دانشگاهی است. با سیستم سنتی فروشگاهی مسئله بیکاری حل نمی‌شود بلکه این مبحث نیازمند یک حرکت جهادی است.
وی با بیان اینکه تعداد دانشگاه‌های فاقد فارغ التحصیل بیکار کم است گفت: بیکاری فارغ‌الاتحصیلان مختص یک فرد نیست بلکه این ناامیدی قشر زیادی از جامعه را در بر می‌گیرد.
رییس دانشگاه علم و فرهنگ بااشاره به مرکز هدایت شغلی در دانشگاه علم و فرهنگ گفت: این مرکز سعی می‌کند در راستای افزایش مهارت فارغ التحصیلان و دانشجویان فعالیت کند تا دانشجو مهارت کافی برای ورود به بازار کار را داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *