شاخصه‌های روحیه جهادی باید در سیاست‌های کلان مدنظر قرار گیرد

آیت الله هاشمی شاهرودی در دیدار صمیمی رییس و معاونان جهاددانشگاهی با ایشان ضمن تاکید بر اهمیت جهاد در راه خدا اظهار داشت: شاخصه‌های روحیه جهادی باید در سیاست‌های کلان مدنظر قرار گیرد. 

 به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، آیت الله العظمی هاشمی شاهرودی در دیدار صمیمی رییس و معاونان جهاددانشگاهی با ایشان طی سخنانی اظهار داشت: با توجه به وجود جریان های مختلف سیاسی باید مدیریتی صورت پذیرد تا در یک جای مشخص برای منافع ملی مورد قبول همه، تصمیم گیری لازم انجام شود.
نایب رییس مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این مطلب که باید به توصیه های رهبری بیش از پیش توجه نمود، گفت: ضرورت دارد به سبک زندگی اسلامی، سبک گردشگری اسلامی، کیفیت بازار اسلامی مانند بانکداری اسلامی و سبک اسلامی سیاست توجه شود و نسبت به اجرای آن نظارت انجام شود.
آیت الله هاشمی شاهرودی در رابطه با تعدد مراکز پژوهشی در کشور و موازی کاری، بیان کرد: تعدد مراکز تصمیم گیر و فناوری دانشگاهی و … باعث موازی کاری می شود، این مراکز می توانند ادغام شوند و اگر ادغام نمی شوند باید با یکدیگر هماهنگ گردند.
ایشان اظهار داشت: در خارج از کشور به مراکز تحقیقاتی اهمیت بسیاری می دهند، ما هم باید این کار انجام دهیم. در واقع یکی از علت ها هم همین است که ارزش نیروی انسانی نخبه را بدانیم؛ اینها سرمایه های آینده کشور هستند. این که زحمت می کشیم این نیروها را در کشور تربیت می کنیم بعد بروند در جای دیگری کار کنند، حیف است. باید برای این نیروها برنامه ریزی دقیقی انجام شود و دولت و مجلس هم در این زمینه بسیار نقش دارند.
رییس هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه اظهار کرد: برخی از سیاست ها در کشور خیلی کلی است و برخی را هم همه قبول دارند اما این که چه زمانی به هدف می رسیم مهم است، زیرا راه باید مشخص شود. در سیاست ها نباید کلی گویی صورت بگیرد، باید جزییات کارها مشخص شود و نقشه راه کامل باشد.
آیت الله هاشمی شاهرودی در پایان ضمن تاکید بر اهمیت جهاد در راه خدا اظهار داشت: شاخصه‌های روحیه جهادی باید در سیاست‌های کلان مدنظر قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *