جهاددانشگاهی در حوزه اشتغال دانش آموختگان پیشگام بوده است

رییس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان با بیان اینکه جهاددانشگاهی در بحث اشتغال در حوزه دانش آموختگان تقریبا پیشگام بوده است، گفت: جهاددانشگاهی در دهه هفتاد با نگاه به آینده سازمانی تحت عنوان سازمان همیاری اشتغال دانش آموختگان تشکیل شد که تکلیف این سازمان مقدمه‌ای برای جلوگیری از بحران اشتغال دانش آموختگان بود.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی به نقل از ایکنا، دکتر محمدصادق بیجندی، معاون رییس و رییس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان دوم شهریورماه در بازدید از جهاددانشگاهی واحد کردستان و دیدار با هیأت رئیسه جهاد با اعلام اینکه برای رسیدن به رشد و توسعه حضور یک تیم موفق بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: همراهی و همگامی تیم می‌تواند راه‌های رسیدن به هدف را برای گروه هموار کند که حضور این تیم در جهاددانشگاهی کردستان مشهود است.
وی افزود: کردستان یک نگین بین استان‌های دیگر کشور است که همه پتانسیل‌های و استعدادهای عالی و نیروی انسانی خوب و باکیفیت را در خود دارد که قابلیت رشد در منطقه را دارد.
رییس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان بیان کرد: فعالیت جهاددانشگاهی در کردستان تنها به مرکز استان معطوف نشده و در تمام شهرستان‌های استان فعال است که این خود یک ظرفیت عالی برای رشد و توسعه جهاددانشگاهی کردستان خواهد بود.
وی با تأکید بر ارتباط جهاددانشگاهی کردستان با سایر پژوهشگاه‌ها و مراکز داخلی جهاددانشگاهی افزود: با توجه به پتانسیل‌های استان در بخش کشاورزی می‌توان گفت توسعه جهاددانشگاهی کردستان با فعالیت در بخش گیاهان دارویی و کشاورزی آسانتر خواهد بود.
دکتر بیجندی اعلام کرد: از ۱۳۵ هزار هکتار گیاهان دارویی کشور، ۹۹ هزار هکتار زعفران، ۱۶ هزار هکتار گل محمدی وفقط ۲۰ هکتار برای دو هزار و ۵۰۰ گونه گیاهان دارویی دیگر است که این امر یک فرصت مثبت برای جهاددانشگاهی کردستان برای ورود به بخش گیاهان دارویی است چراکه استان کردستان پتانسیل این امر را نیز داراست.
وی بیان کرد: پتانسیل جهاددانشگاهی را هیچ ارگانی دیگری ندارد اما برای رسیدن به جایگاه واقعی این نهاد انقلابی باید تمام واحدهای مختلف فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و پشتیبانی دست به دست هم بدهند و در کنار هم قرار گیرند.
رییس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان با بیان اینکه جهاددانشگاهی در بحث اشتغال در حوزه دانش آموختگان تقریبا پیشگام بوده است، عنوان کرد: جهاددانشگاهی در دهه هفتاد با نگاه به آینده سازمانی تحت عنوان سازمان همیاری اشتغال دانش آموختگان تشکیل شد که تکلیف این سازمان مقدمه‌ای برای جلوگیری از بحران اشتغال دانش آموختگان بود.
وی در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت‌های سازمان تجاری‌سازی اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه در کشور به موضوع پیشگیری چندان اهمیت داده نمی‌شود، در آن زمان به این ایده توجه خاصی نشد که اگر به صورت تخصصی به این مساله پرداخته می‌شد، به طور قطع امروز با بحران بیکاری دانش آموختگان مواجه نمی‌شدیم.
وی با بیان اینکه بیشترین مطالعات در حوزه اشتغال و کارآفرینی توسط سازمان تجاری سازی فناوری انجام شده است، بیان کرد: در سال ۹۱ جهاددانشگاهی با رویکرد آینده پژوهی و موقعیت شناسی بحث مشکلات فروش محصولات فناورانه و تجاری‌سازی محصولات را رصد کرد و ماهیت جدیدی تحت عنوان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان به این سازمان اضافه شد.
دکتر بیجندی ادامه داد: این سازمان برای رسیدن به اهداف خود سه حوزه “پژوهش، توانمندسازی و اشتغال”، “تجاری‌سازی، پارک ها و مراکز رشد” و “امور سرمایه گذاری شرکت ها و مؤسسات” را مورد توجه قرار دادیم.
وی به پارک علم و فناوری در حوزه صنایع فرهنگی و فناوری های نرم جهاددانشگاهی اشاره کرد و گفت: جهاددانشگاهی در سال ۹۴ به راه‌اندازی پارک علم و فناوری درحوزه صنایع فرهنگی و فناوری‌های نرم اقدام کرد.
رییس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی یادآور شد: جهاددانشگاهی کردستان نیز در این بخش می‌تواند کانون‌های شکوفایی، خلاقیت و نوآوری را در استان کردستان راه‌اندازی کند که سازمان تجاری‌سازی نیز از استان کردستان حمایت همه جانبه را خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *