جهاددانشگاهی بستری برای رشد دانشجویان دانشگاه‌ها است

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی گفت: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری این است که جهاددانشگاهی را بستری برای رشد دانشجویان دانشگاه‌ها تعریف فرموده‌اند که همین بیانات رسالت‌ همه‌ ما را بیشتر کرده است.

 به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام، دکتر احمد شریفی‌زاده معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی چهارشنبه ۱ شهریور در جمع معاونان و مدیران این واحد، ضمن تقدیر از فعالیت‌های انجام شده، اظهار کرد: جهاددانشگاهی مجموعه و شبکه‌‌ای به هم پیوسته است که با به ثمر رساندن فعالیتهای بزرگ در جهت آرمانهای انقلاب اسلامی حرکت کرده و همه این موفقیت‌ها مرهون همبستگی و تلاش جهادگران بوده است.
وی با بیان اینکه به طور طبیعی هر مجموعه‌ای دارای نقاط قوت و ضعف و تهدید و فرصت است، ادامه داد: فعالیت‌های واحد در استان ایلام به تسریع خروج این  استان از محرومیت کمک کرده و این کمک‌ها با تفکر جهادی بیشتر خواهد شد.
معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی توجه به مزیت‌های استان را ضروری دانست و گفت: تجربه ثابت کرده استان‌هایی که به جهاددانشگاهی و توان جهادگران تکیه کرده‌اند، توانسته‌اند از این نعمت و خدمات نهاد جهاد دانشگاهی جهت توسعه استان خود بهره‌مند شوند، امسال هم از 4 استانداری که بیشترین حمایت و ارتباط را با جهاد دانشگاهی داشتند تجلیل شد.
دکتر شریفی‌زاده بر ارتباط بیشتر واحدهای جهاددانشگاهی با دانشجویان دانشگاه‌ها تاکید و تصریح کرد: کم نیستند اساتید و دانشجویانی که می‌خواهند از فضای صرفا آموزشی دانشگاه‌ها بگذرند و وارد پژوهش‌های کاربردی برای رفع مشکلات شوند، که باید از آنان برای استقلال کشور استقبال کرد.
معاون هماهنگی و امور مجلس  جهاددانشگاهی گفت :گاز و پتروشیمی را یکی دیگر از فضاهای متناسب با فعالیت‌های جهاددانشگاهی دانست و ابراز امیدواری کرد از این فرصت‌ در استان ایلام با همکاری جهاد واحد استان استفاده شود.
شریفی‌زاده با بیان اینکه شیرینی کار در جهاددانشگاهی با سختی‌های آن همراه است، در ادامه به یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری که جهاد دانشگاهی را بستری برای رشد دانشجویان و تربیت نیروهای انقلابی در دانشگاه ها عنوان نمودند، گفت: همین بیانات رسالت‌ همه‌ ما را مضاعف کرده است.
وی موضوع اشتغال را یکی از دغدغه‌های این نهاد عنوان کرد و گفت: امروز وزارت کار برای تحقق اشتغال پیش‌بینی شده در برنامه اشتغال فراگیر کشور، به آموزش‌ها و توانمندی‌های جهاددانشگاهی چشم دوخته که این مجموعه پویا با انعطاف پذیری و افکار به‌روز خود بتواند بخشی از این نیاز  مهم جامعه را برطرف نماید .
معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با جهادگران 7 ماموریت در نقشه جامع علمی کشور برای جهاددانشگاهی تعریف شده و در قانون برنامه ششم نیز به مواردی  از این فعالیت‌ها که قرار است توسط جهاد جهاددانشگاهی انجام پذیرد تصریح شده است، گفت: یکی از این ماموریت‌ها انتقال تکنولوژی و فناوری با همکاری دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان است.
شریفی‌‌زاده در بخش دیگر صحبت‌های خود از اختصاص 30 درصد منابع تملک دارایی به استان‌ها خبر داد و گفت: در  بودجه‌ 1396 کشور مبلغ  400 میلیارد تومان تسهیلات از محل صندوق توسعه  با 2 سال تنفس، برای خرید تجهیزات به جهاددانشگاهی اختصاص یافته است که لازم است از این فرصت در استان استفاده شود.
در این نشست ذبیح‌الله مهری‌پور رییس جهاددانشگاهی واحد استان ایلام گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در این واحد را ارایه کرد.
گفتنی است دکتر شریفی‌زاده، معاون هماهنگی و امور مجلس و علی احمدی مدیر کل امور استان‌های جهاددانشگاهی در این سفر یک‌روزه از بخش‌های مختلف جهاددانشگاهی واحد استان ایلام بازدید کردند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *