نام و نام خانوادگی:جلال سلمانی
عنوان پایان نامه: Lexical Richness of Iranian Intermediate EFL Learners’ IELTS Academic Writing Test
رشته تحصیلی:آموزش زبان انگلیسی
مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما: دکتر شیلاخیرزاده
چکیده:

پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان غنی بودن واژگان مقالات آیلتس در زبان آموزان ایرانی متوسطه انگلیسی انجام شده است. داده ها از 45 دانشجوی مقطع کارشناسی و 35 دانشجوی کارشناسی ارشد جمع آوری و تجزیه و تحلیل شد. از آزمون مقدماتی انگلیسی (PET) و LFP investigator program به عنوان ابزار این مطالعه استفاده شد. مقالات مکتوب به دست آمده از برگزاری آزمون رایتینگ آکادمیک آیلتس برای گردآوری دو مجموعه از گفتمان نویسندگان دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد استفاده شد. شرکت کنندگان باید حداقل 250 کلمه می نوشتند. پس از جمع آوری داده های مورد نیاز، تمامی متون تایپ و به فایل های کامپیوتری تبدیل شدند تا توسط RANGE بررسی شوند. برای هر نگارش، RANGE اعداد واژگانی را در نوشتار، قسمت نوع/توکن، و همچنین نمایه فرکانس واژگانی ارائه کرد. در این پژوهش از آمار توصیفی شامل میانگین، فراوانی، درصد و خروجی آمار توصیفی RANGE استفاده شد. نتایج نشان داد که بین نمرات به دست آمده بین دو گروه تفاوت معناداری وجود ندارد.

کلیدواژه: غنای واژگانی، مقالات آیلتس، زبان آموزان متوسط EFL