رشته امور اداری

معرفی رشته امور اداری

مدیریت و کنترل تمامی کارها و وظایف و اجرای تمامی برنامه­ها و همچنین برنامه­ریزی­های مختلف و حتی تصمیم­گیری درباره­ی کارمندان و اجزای دیگر شرکت، بر عهده­ی واحد امور اداری می باشد.

امور اداری هر سازمان و یا شرکتی، یکی از مهم ترین و تأثیرگذارترین بخش های آن مجموعه به حساب می آید، افراد در این قسمت پل ارتباطی بین قسمت های مختلف هستند، در واقع راز موفقیت یک مجموعه کاری در این است که بخش اداری آن مجموعه بتوانند به درستی، وظایف خود را انجام دهند و از عهده ی این کار برآیند.

امور اداری با کلیه واحدهای سازمان در ارتباط است و این ارتباط نیاز به نیروی انسانی متخصص، با تجربه و کارآمد دارد؛

به منظور بهبود دانش، مهارت و توانائی­های شغلی در تمام رده­های سازمان و افزایش بهره وری فعالیت های اجرائی و اداری کارکنان سازمان­ها و دستگاه­-های اجرائی و بخش­های دولتی و غیر دولتی، توانمندسازی نیروی انسانی شاغل در سازمان به ویژه نیروهای اجرائی و عملیاتی بسیار مؤثر و ضروری به نظر می­رسد.

رشته امور اداری با هدف تربیت و پرورش افرادی که از دانش نظری و مهارت عملی برخوردار هستند، به وجود آمده است.

آینده شغلی و بازار کار رشته امور اداری

فرصت‌های شغلی برای رشته امور اداری بیشتر به مشاغل اداری در سازمان‌ها مربوط است. از این رو برای شرح وظایف کارمند امور اداری و نیز بررسی درامد رشته امور اداری باید ابتدا دید که فارغ‌التحصیلان این رشته چه سمت‌هایی را می‌توانند به دست آورند.

دانش­آموختگان رشته امور اداری می‌توانند در سازمان‌ها و نهادهایی چون بانك‌ها، هتل‌ها، دفاتر بازرگانی، دفاتر خدماتی، شرکت‌های تجاری، شرکت‌های بیمه، شرکت‌های کشتیرانی و به طور کلی هر شرکت یا سازمانی که با امور اداری سروکار دارد استخدام شوند.

 استخدام کارمند اداری در سفارت و استخدام کارمند اداری در بیمارستان از دیگر فرصت‌های شغلی برای فارغ‌التحصیلان رشته‌ امور اداری است.

رشته امور اداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *