نام و نام خانوادگی:ناهید سلیمانی
عنوان پایان نامه: The Effect of Online Learning on Motivation and Willingness to Communicate Among Iranian EFL Learners
رشته تحصیلی:آموزش زبان انگلیسی
مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما: دکتر امید طباطبایی
چکیده:
هدف از این مطالعه بررسی تأثیر یادگیری آنلاین بر انگیزه و تمایل به برقراری ارتباط زبانآموزان ایرانی بود. بهعنوان هدف دوم، این مطالعه باهدف تعیین اینکه آیا یادگیری آنلاین میتواند جایگزین یادگیری حضوری و بدون تأثیر بر انگیزه و تمایل به برقراری ارتباط دانشآموزان شود یا خیر، انجام شد. این مطالعه بهصورت کمی طراحی شده بود. نمونهای متشکل از 72 دانشجوی دختر و پسر از یک مؤسسه خصوصی انگلیسی در اصفهان به نام هفتاقلیم استفاده شد. همه شرکتکنندگان فارسی را بهعنوان زبان اول صحبت میکردند. شرکتکنندگان از سطوح مختلف بودند. در این مطالعه از پرسشنامه مکاینتایر و همکاران. (2001) برای اندازهگیری تمایل دانشآموزان به برقراری ارتباط در داخل و خارج از کلاس استفاده شد و از پرسشنامه انگیزش گاردنر برای بررسی میزان انگیزه یکپارچه و ابزاری آنها استفاده شد. دادههای تحقیق با استفاده از نرمافزار SPSS مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که یادگیری آنلاین تأثیر معناداری بر انگیزه و تمایل به برقراری ارتباط زبانآموزان ایرانی ندارد. با توجه به عدم تاثیر یادگیری آنلاین بر انگیزه و تمایل به برقراری ارتباط، پیشنهاد می شود معلمان و موسسات شرایط استفاده از آموزش آنلاین را در کنار آموزش حضوری فراهم کنند. این به دانش آموزان کمک می کند تا بهترین سیستم را با توجه به شرایط خود انتخاب کنند بدون اینکه انگیزه و تمایل به برقراری ارتباط آنها کاهش یابد.
کلیدواژه: یادگیری آنلاین، انگیزه، تمایل به برقراری ارتباط