رشته مدیریت بازرگانی

معرفی رشته مدیریت بازرگانی

مدیریت بازرگانی از مهمترین بخش های مدیریت شرکت های تجاری است. زمانی یک شرکت می تواند بین خود مشتریان و خریدارانش ارتباط تجاری خوبی برقرار کند که یک مدیر بازرگانی موفق داشته باشد . فردی که مدیریت بازرگانی یک بنگاه اقتصادی را به عهده می گیرد در جذب مشتریان و عرضه و معرفی صحیح و اصول محصول یا خدمات یک شرکت تلاش می کند و به طور طبیعی مدیر بازرگانی فردی است که نقش اساسی در سود و زیان شرکتها دارد.

دوره کارشناسی مدیریت بازرگانی یکی از دوره­های تحصیلی آموزش عالی است و هدف از تشکیل این دوره آموزش نیروی انسانی متخصص مورد نیاز سازمانها، اداره ها، موسسه ها و شرکتهای دولتی و خصوصی در زمینه بازرگانی با وظایف و هدفهای گوناگون در سطوح کارشناسی می باشد.

آینده شغلی و بازارکار رشته مدیریت بازرگانی

دانش­ آموختگان رشته مدیریت بازرگانی به خوبی می­توانند در سطح مدیران اجرایی در سازمانهای بازرگانی، صنعتی و دولتی به کار مشغول شوند و یا در سمت مشاور مدیریت انجام وظیفه نمایند.

انتظار می­رود این فارغ التحصیلان پس از کسب تجربیات کافی بتوانند مسئولیتهای بیشتری را در سطوح بالای سازمان عهده دار شوند. علاوه بر این، فارغ التحصیلان رشته مدیریت بازرگانی می ­توانند در کارهای پژوهشی و تحقیقاتی که امروز در موسسات بزرگ اهمیت زیادی برخوردار است، مشغول بکار شوند. اما این مهم منوط به کسب مهارت ­های ضمن تحصیل و کسب تجربه می باشد و تنها با اخذ مدرک دست یافتنی نیست.

وضعیت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر رشته مدیریت بازرگانی

گرایش‌های مقطع کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی به صورت زیر هستند:

  • کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی
  • کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی بین‌الملل
  • کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش مدیریت استراتژیک
  • کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش تجارت الکترونیک
  • کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی داخلی
  • کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش کارآفرینی
  • کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش مالی
  • کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بیمه
  • کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش تحول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *