نام و نام خانوادگی:مریم بابائی
عنوان پایان نامه:The Impact of Digital Storification on Accuracy and Fluency in Speaking Among Iranian EFL Learners
رشته تحصیلی:آموزش زبان انگلیسی
مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما : دکتر علیرضا نجفی
چکیده:

پژوهش حاضر تلاشی برای بررسی تأثیر داستان گویی دیجیتال بر دقت و تسلط در گفتار در زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی بود. تعداد کل 40 زبان آموز زن انگلیسی با محدوده سنی 13 تا 25 سال با مهارت زبان متوسط در این مطالعه بر اساس در دسترس بودن انتخاب شدند. تست تعیین سطح آکسفورد برای همگن سازی شرکت کنندگان از نظر نمرات آنها در آزمون انجام شد. به نمونه انتخاب شده پیش آزمون گفتاری داده شد تا همگنی آنها از نظر توانایی بررسی شود. پس از انجام پیش آزمون، روند تحقیق آغاز شد. کل آموزش هفت جلسه به طول انجامید. در دو جلسه ی اول، تست تعیین سطح آکسفورد و پیش آزمون به ترتیب اجرا شد. در چهار جلسه شرکت کنندگان آموزش را دریافت کردند و در جلسه هفتم پس آزمون گفتاری به شرکت کنندگان هر دو گروه داده شد تا با استفاده از رسانه دیجیتال تاثیر آموزش بر روانی و دقت گفتاری آنها مشخص شود. در طول هفت هفته ، شرکت کنندگان در گروه آزمایش در معرض کلاس هوشمند قرار گرفتند و دوره های گفتاری با استفاده از رسانه دیجیتال به آنها آموزش داده شد. داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار SPSS برای نمونه‌های زوجی و آزمون تی مستقل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. سپس پژوهشگر مصاحبه ای نیمه ساختاریافته برای جمع آوری داده های کیفی انجام داد. مصاحبه ای متشکل از سوالات که توسط محقق تهیه شده است. نتایج نشان داد که استفاده از داستان گویی دیجیتالی در گروه آزمایش تأثیر معناداری بر دقت و روان گفتاری دانش‌آموزان دارد. نتایج همچنین نشان داد که زبان آموزان زبان انگلیسی نگرش و ادراک مثبتی نسبت به اجرای رسانه های دیجیتال داشتند. یافته‌ها نشان داد که استفاده از رسانه‌های دیجیتال برای آموزش در کلاس گفتاری مفید است. از این رو، امیدواریم که یافته‌های این مطالعه به معلمان آموزشی، مدیران، دانشگاهیان کمک کند تا تأثیر استفاده از داستان گویی دیجیتال بر دقت و روان گفتاری را بهتر درک کنند.

کلیدواژه:

داستان گویی دیجیتال، صحبت کردن، دقت، روانی