رشته امور اداری
مژده سلطانی2024-07-31T12:59:46+03:30معرفی رشته امور اداری
امور اداری هر سازمان و یا شرکتی، یکی از مهم ترین و تأثیرگذارترین بخش های آن مجموعه به حساب می آید، افراد در این قسمت پل ارتباطی بین قسمت های مختلف هستند، در واقع راز موفقیت یک مجموعه کاری در این است که بخش اداری آن مجموعه بتوانند به درستی، وظایف خود را انجام دهند و از عهده ی این کار برآیند.
امور اداری با کلیه واحدهای سازمان در ارتباط است و این ارتباط نیاز به نیروی انسانی متخصص، با تجربه و کارآمد دارد؛
به منظور بهبود دانش، مهارت و توانائیهای شغلی در تمام ردههای سازمان و افزایش بهره وری فعالیت های اجرائی و اداری کارکنان سازمانها و دستگاه-های اجرائی و بخشهای دولتی و غیر دولتی، توانمندسازی نیروی انسانی شاغل در سازمان به ویژه نیروهای اجرائی و عملیاتی بسیار مؤثر و ضروری به نظر میرسد.
رشته امور اداری با هدف تربیت و پرورش افرادی که از دانش نظری و مهارت عملی برخوردار هستند، به وجود آمده است.
آینده شغلی و بازار کار رشته امور اداری
فرصتهای شغلی برای رشته امور اداری بیشتر به مشاغل اداری در سازمانها مربوط است. از این رو برای شرح وظایف کارمند امور اداری و نیز بررسی درامد رشته امور اداری باید ابتدا دید که فارغالتحصیلان این رشته چه سمتهایی را میتوانند به دست آورند.
دانشآموختگان رشته امور اداری میتوانند در سازمانها و نهادهایی چون بانكها، هتلها، دفاتر بازرگانی، دفاتر خدماتی، شرکتهای تجاری، شرکتهای بیمه، شرکتهای کشتیرانی و به طور کلی هر شرکت یا سازمانی که با امور اداری سروکار دارد استخدام شوند.
استخدام کارمند اداری در سفارت و استخدام کارمند اداری در بیمارستان از دیگر فرصتهای شغلی برای فارغالتحصیلان رشته امور اداری است.
دیدگاهتان را بنویسید