رشته حسابداری

معرفی رشته حسابداری

 حسابداری به معنی ثبت و ذخیره اطلاعات مالی، ارائه تجزیه و تحلیل و نتایج به‌صورت گزارش‌هایی به مدیران سازمان یا شرکت جهت تصمیم گیری مناسب، درست و به‌مو‌قع است. در واقع حسابداری را می‌توان راهی برای کنترل سلامت مالی، ارزیابی دارایی‌های مالی، بدهی‌ها و همینطور جریان نقدی در کسب و کارها تعریف کرد.

حسابداری یک فعالیت خدماتی است که وظیفه­­ اش آماده­ کردن اطلاعات اندکی که اساساً دارای ماهیت مالی هستند، در مورد واحد اقتصادی است. اطلاعات آماده شده به وسیله حسابداری باید در تصمیم­گیری ­های اقتصادی سودمند باشد.

رشته حسابداری در واقع رشته ای است که بعنوان رشته­ های شناور شناخته می شود و داوطلبان در هر سه رشته تحصیلی ریاضی، تجربی و انسانی می­توانند در این رشته ادامه تحصیل دهند.

وضعیت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در رشته حسابداری

رشته حسابداری هم در مقطع کارشناسی ارشد و هم در مقطع دکتری در دانشگاه ­های ایران ارائه می ­شود.

دانش ­آموختگان رشته حسابداری می توانند برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد با انتخاب رشته و قبولی در آزمون کارشناسی ارشد در یکی از گرایش های رشته حسابداری شامل رشته حسابداری، رشته حسابرسی، رشته حسابداری مدیریت، گرایش حسابداری عمومی، حسابداری صنعتی، حسابداری مالی، حسابداری دولتی، حسابداری مدیریت، و حسابداری منابع انسانی ادامه تحصیل دهند.

آینده شغلی و بازار کار رشته حسابداری

آینده شغلی رشته حسابداری با توجه به گستردگی و تنوع شاخه­های حسابداری روشن است. در واقع می‌توان به‌صراحت گفت که رشته حسابداری بازار کار بهتری نسبت به رشته‌های دیگر دارد چراکه کل دنیای کسب و کار با گردش مالی و پول سر و کار دارد و برای مدیریت آن نیاز به حسابداران متخصص است.

فرصت­های شغلی یک حسابدار خیلی گسترده است و از پایین ترین سطح تا بالاترین سطح را دربر می ­گیرد.

دانش آموختگان رشته حسابداری می­توانند در شغل های زیر استخدام شده و فعالیت داشته باشند:‏

حساب دار، حسابرس، مدیر مالی، کارشناس امور مالیاتی، کارمند بانک، کارشناس پشتیبانی نرم‌افزار، تحلیل­گر مالی ‏‏(کارشناس بورس و سرمایه گذاری)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *