شماره دانشجویی : 93117011
نام و نام خانوادگی : محمدهادی صالحی
عنوان پایان نامه : بررسی تمایل آموزشی به ایجاد ارتباط به زبان انگلیسی؛ مدل ساختاری برای فراگیران سطح پیش متوسطه زبان انگلیسی در ایران
رشته تحصیلی : زبان انگلیسی – آموزش زبان
مقطع تحصیلی : کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما : دکتر غلامرضا زارعی
چکیده : این تحقیق بر آن بود تا تمایل آموزشی فراگیران سطح پیش متوسطه به ایجاد ارتباط به زبان انگلیسی را مورد واکاوی قرار دهد. به همین منظور، این تحقیق بر اساستمایل آموزشی به ایجاد ارتباط به زبان انگلیسی مبتنی بر تحقیقات و مدل های ساختاری قبلی بنا شده است. در این تحقیق، رابطه بین تمایل آموزشی به ایجاد ارتباط، میزان اضطراب در برقراری روابط اجتماعی، تمایل به یادگیری زبان انگلیسی، رفتار اجتماعی معلم و رابطه بدون واسطه معلم مورد بررسی قرار گرفت. از این رو، صد و پنجاه نفر از فراگیران سطح پیش متوسطه به عنوان داوطلب و بصورت تصادفی انتخاب شدند . از آنها خواسته شد که پرسشنامه ها را با صداقت کامل پر کنند. در این تحقیق از شش پرسشنامه آی. دبلو. تی. سی( پرسشنامه تمایل آموزشی به ایجاد ارتباط)، اِس. آی. اِی.( پرسشنامه میزان اضطراب در برقراری روابط اجتماعی) ، اِل. اِل. اُ.( پرسشنامه تمایل به یادگیری زبان انگلیسی)، تی. سی. بی.( پرسشنامه رفتار اجتماعی معلم) و تی. آی( پرسشنامه رابطه بدون واسطه معلم) توزیع شد تا بتوان در مورد متغییرهای مورد نظراطلاعات کافی کسب کرد. در تحلیل اطلاعات، نشان داده شد که مدل ساختاری این تحقیق برای فراگیران سطح پیش متوسطه نسبتاً مناسب است. طبق نتایج تحقیق، فراگیرانی که میزان اضطراب در برقراری روابط اجتماعی شان بیشتر است، میزان تمایل به برقراری ارتباط پایین تری دارند. همچنین دو متغییر رابطه بدون واسطه معلم و رفتار اجتماعی معلم مستقیما بر روی تمایل به برقراری ارتباط به زبان انگلیسی تاثیر می گذارند. علاوه بر این، تمایل به یادگیری زبان انگلیسی با تمایل به برقراری ارتباط به زبان انگلیسی رابطه ی مستقیم دارد. این تحقیق می تواند برای آموزش و یادگیری زبان انگیسی دارای کاربردهایی باشد. با درک بهتر ازمیزان تمایل دانش آموزان به برقراری ارتباط به زبان کمک می نماید تا معلمان روش ها و برنامه های آموزشی و درسی موثرتری در جهت ارتقا مهارت صحبت کردن و تمایل به زبان انگلیسی آماده و اجرا نمایند.
کلمات کلیدی : تمایل آموزشی به ایجاد ارتباط، میزان اضطراب در برقراری روابط اجتماعی، تمایل به یادگیری زبان انگلیسی، رفتار اجتماعی معلم، رابطه بدون واسطه معلم.
تاریخ دفاع : 1395
- صفحه اصلی
- درباره دانشگاه
- مقاطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- آموزش زبان انگلیسی
- زیست شناسی سلولی و ملکولی
- زیست فناوری گرایش میکروبی
- مهندسی کامپیوتر گرایش شبکه های کامپیوتری
- مهندسی برق گرایش مدارهای مجتمع الکترونیک
- مهندسی برق گرایش کنترل
- مهندسی پزشکی گرایش بیوالکتریک
- مهندسی مکاترونیک
- مهندسی شیمی گرایش فرآیندهای جداسازی
- مهندسی شیمی گرایش طراحی فرآیند
- مهندسی شیمی گرایش نانوفناوری
- مهندسی معدن گرایش اکتشاف موادمعدنی
کارشناسی پیوسته
کارشناسی پیوسته
کارشناسی ناپیوسته
کاردانی
- كامپيوتر – نرم افزار کامپیوتر
- حسابداری
- صنايع شيميايی
- امور اداری
- الكترونيك عمومی
کاردانی فنی عملیات پتروشیمی
کاردان فنی برق
- کارشناسی ارشد
ریاست
- حوزه ریاست
- حراست
- هیأت امناء
- روابط عمومی
- هیأت رئیسه
- شورای موسسه
- دفتر ریاست
طرح و برنامه
بورس و گزینش هیات علمی
دفتر فنی و حقوقی
معاونت ها
- معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی
- اداره کل آموزش
- تحصیلات تکمیلی
- مرکز آموزش های مجازی
- مرکز آموزش های کوتاه مدت
کمیسیون بررسی موارد خاص
چارت سازمانی
- معاونت پژوهشی و فناوری
مطالعات و ارتباطات
همکاری های علمی و ارتباط با صنعت
مطالعات و فعالیت های پژوهشی
منابع علمی و اطلاع رسانی
کتابخانه و منابع علمی
مرکز اسناد و مدرک علمی
چاپ، انتشارات و مجلات
- معاونت پشتیبانی
- امور مالی
- امور اداری
- خدمات عمومی
قوانین و دستور العمل ها
دانستنی های سازمانی
- فناوری اطلاعات
چارت سازمانی
- معاونت فرهنگی دانشجویی
امور فرهنگی
- کانون های فرهنگی و هنری
- انجمن های علمی و صنفی
امور دانشجویان شاهد و ایثارگر
بسیج دانشجویی
هلال احمر
امور دانشجویی
رفاه و خدمات دانشجویی
فوق برنامه
- امور مشاوره
- معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی
- سامانه آموزش
- تحصیلات تکمیلی
- اداره آموزش
- امور مالی
- حساب کاربری
-