شماره دانشجویی : 93117007
نام و نام خانوادگی : شهلا براتی
عنوان پایان نامه : The relationship between EFL learners’ communication strategy use and pragmatic awareness
رشته تحصیلی : زبان انگلیسی – آموزش زبان
مقطع تحصیلی : کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما : دکتر غلامرضا زارعی
چکیده : هدف از این تحقیق، بررسی رابطه بین کاربرد استراتژی های ارتباطی و آگاهی از معنای عملی آنها در بین فراگیران زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی می باشد.  در راستای دستیابی به این هدف، 120 زبان آموز در سطح متوسط از سه آموزشگاه متفاوت در اصفهان جهت شرکت در این پژوهش انتخاب شده اند. در ابتدا، جهت اندازه گیری کاربرد استراتژی های ارتباطی زبان آموزان، پرسشنامه ای تحت عنوان ایجاد استراتژی ارتباطی شفاهی (OCSI)  که توسط Nakatahi(2005)  طراحی شده است، مورد استفاده قرار گرفته است؛ و دومین پرسشنامه که توسط Yuan(2012) طراحی شده است، جهت بررسی آگاهی زبان آموزان از معنای عملی آنها مورد استفاده قرار گرفت. برای مشخص کردن همبستگی بین متغیرها از فرمول همبستگی Spearman  استفاده شده است که نتیجه رابطه ی مثبت بین دو متغیر( کاربرد استراتژی های ارتباطی و آگاهی از معنای عملی آنها) را نشان داده است. همچنین، نتایج تجزیه و تحلیل رگرسیون نشان داد که آگاهی از معنای عملی، یک پیش نیاز اساسی در کاربرد استراتژی های ارتباطی شفاهی زبان آموزان است.

کلمات کلیدی : توانش ارتباطی، کاربرد استراتژی های ارتباطی، کاربرد استراتژی های ارتباطی شفاهی، آگاهی از معنای عملی استراتژی ها.
تاریخ دفاع : 1395