شماره دانشجویی :
نام و نام خانوادگی : فاطمه داوری دولت آبادی
عنوان پایان نامه : بازخورد همسان یا غیر همسان در آموزش زبان انگلیسی عمومی؟:تحلیلی از یادگیری با تلفن همراه
رشته تحصیلی : زبان انگلیسی – آموزش زبان
مقطع تحصیلی : کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما : دکتر غلامرضا زارعی
چکیده : خواندن یکی از اجزاء مهم آموزش و یادگیری در زبان دوم می باشد و در حقیقت ،نقش مهمی در یادگیری سایر مهارت ها دارد. مهمترین هدف این مطالعه مختلط اینست که نشان دهد تا چه اندازه به کار گیری انواع بازخورد در یادگیری درک خواندن دانشجویان تغییر ایجاد می کند. مطالعه در دو محیط انجام شده است : در داخل کلاس به صورت آموزش سنتی و بیرون کلاس به کمک یادگیری از طریق تلفن همراه. در ابتدا ،محقق به عنوان مدرس اثر دو نوع بازخورد به نام های بازخورد همسان و بازخورد غیر همسان را بر مهارت درک خواندن در بین  03نفر از دانشجویان دانشکده ی علوم قرآنی دانشگاه اصفهان بررسی کرد. در بیرون از کلاس ،دانشجویان به صورت تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. گروه همسان که ار طریق تلگرام در صفحه خصوصی از مدرس بازخورد تائیدی دریافت کردند و گروه غیر همسان که در تلگرام از طریق همکلاسان بازخورد تصحیحی دریافت کردند. تحلیل نتایج نشان داد، دانشجویان هر دو گروه در استفاده از لغات جدید و به کارگیری نکات دستوری بهتر شده اندو و نتایج آموزن با تاخیر حاکی از آن بود که گذر زمان اثر این یادگیری را از بین نبرده است. در این بین ،تحلیل ها نشان داد: بازخورد تصحیحی همکلاسان زمانی که در روش مختلط انجام شود اثر بهتری در آموزش و یادگیری مهارت درک خواندن دارد. نتیجه گیری کلی این است که بازخورد از طریق یادگیری تلفن همراه می تواند باعث شود زبان آموزان مفهوم کلاس را از آن حیث تعریف کنند.
کلمات کلیدی : یادگیری مختلط، درک خواندن ،بازخورد (بازخورد تائیدی و بازخورد از طریق همکلاسان) و یادگیری با تلفن همراه.
تاریخ دفاع : 1396