نام و نام خانوادگی : علی ساکی
عنوان پایان نامه : ارزشیابی کتاب “انگلیسی برای دانشجویان علوم سیاسی” از دیدگاه اساتید و دانشجویان
رشته تحصیلی : زبان انگلیسی – آموزش زبان
مقطع تحصیلی : کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما : دکتر سید امید طباطبایی
چکیده : تحقیق پیش رو با هدف ارزشیابی کتاب “انگلیسی برای دانشجویان علوم سیاسی” آموزش داده شده در دانشگاه شهید چمران اهواز از دیدگاه استاید و دانشجویان این رشته انجام گرفته و در پایان پیشنهاداتی برای بهبود این کتاب ارائه شده است. در این پروژه تحقیقاتی تنها خصوصیات مربوط به محتوی کتاب و فرمت کتاب مورد مطالعه قرار گرفته و برای دستیابی به اهداف ذکر شده روش تحقیق آمیخته که شامل استفاده از پرسشنامه، مصاحبه نیمه ساختاریافته و مشاهده کلاسی می شود مورد انتخاب قرار گرفته است. سه استاد و 31 دانشجوی رشته علوم سیاسی در این تحقیق شرکت نموده اند. نتایج تحقیق نشان دهنده باور اساتید و دانشجویان بر ناهمخوانی کتاب حاضر با نیازهای آموزشی آنان در حوزه های فرمت کتاب (روش تدریس، متناسب بودن برای دانشجو، طراحی کتاب) و محتوی (محتوی عمومی، مهارت شنیدار، مهارت گفتار، مهارت خواندن، مهارت نوشتار، لغت، دستور، تلفظ، تمرین ها) است. بر مبنای این یافته ها نویسندگان توصیه می کنند که برای بهبود کتاب اقداماتی نظیر اضافه نمودن بخش های جداگانه جهت تقویت چهار مهارت اصلی، اضافه نمودن واژه نامه انگلیسی به فارسی، بروزرسانی متن ها، و بازطراحی کتاب انجام شوند. می توان از نتایج این تحقیق برای طراحی کتاب هایی متناسب تر برای آموزش انگلیسی تخصصی رشته علوم سیاسی و سایر رشته های دانشگاهی بهره برد.
کلمات کلیدی : انگلیسی برای اهداف خاص، انگلیسی برای اهداف دانشگاهی، ارزشیابی کتاب انگلیسی، انگلیسی برای علوم سیاسی
تاریخ دفاع : 1396