نام و نام خانوادگی:احسان ببریان
عنوان پایان نامه: استفاده از تلگرام به منظور افزایش مهارت پاراگراف نویسی دانش آموزان سطح متوسط ایرانی
رشته تحصیلی: آموزش زبان انگلیسی
مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما اول: دکتر علیرضا نجفی
چکیده:

هدف این مطالعه بررسی تاثیر نرم افزار تلگرام در تدریس مهارت پاراگراف نویسی به زبان انگلیسی به دانش آموزان ایرانی با سطح مهارت متوسط در یک موسسه خصوصی در ایران بوده است. در این تحقیق 30 دانش آموز شرکت کردند که 15 نفر از آن ها بصورت تصادفی به عنوان گروه کنترل و 15 نفر دیگر به عنوان گروه آزمایش انتخاب شدند. دانش آموزان در گروه کنترل بصورت سنتی مهارت های پاراگراف نویسی که با کاغذ و خودکار است را فراگرفتند و گروه آزمایش مهارت های پاراگراف نویسی را با استفاده از کانال های تلگرامی آموختند. یک کانال به منظور دریافت آموزش های جدید از طرف معلم در رابطه با طرز نوشتن پاراگراف و دیگری به منظور دسترسی دانش آموزان به نمونه پاراگراف های نوشته شده توسط همکلاسی هایشان. در این تحقیق همه فراگیران در یک سطح زبانی بودند و بمنظور داشتن فراگیرانی در یک سطح آزمون تعیین سطح استفاده شد و سطح مورد قبول برای مطالعه سطح متوسط در مهارت استفاده از زبان انگلیسی بود. برای تعیین پیشرفت دانش آموزان پیش آزمون و پس آزمون طراحی شد و نتایج بر اساس تفاوت ها و شباهت ها بدست آمد. برای بدست آوردن نتایج دقیق تر دو مصحح متون نوشته شده توسط فراگیران را مطالعه و به آن ها نمره دادند سپس میانگین نمرات هردو مصحح برای مطالعه و داشتن نمرات دقیق تر استفاده شد. برای داشتن نمرات دقیق تر دستورالعملی خاص جهت طریقه نمره دادن به متن ها به مصحح ها داده شد تا نمرات یکسانی بین دو مصحح داشته بدست آید. نتایج تحقیق ثابت کرد تلگرام در فرآیند تدریس کارآمد و سودمند بوده است و برای طراحان برنامه های آموزشی، موسسه ها دانشگاه ها، معلمان یا حتی افرادی که به هر دلیلی نمیتوانند در کلاس حضور داشته باشند میتواند مورد استفاده قرار گیرد. این کلاس های آنلاین جهت جبران کمبود زمان و دریافت بازخورد خوب از سمت همکلاسی ها و معلمان میتوانند مورد استفاده قرار بگیرند.

کلیدواژه: تلگرام، ،پاراگراف نویسی ، MALL ، شبکه های اجتماعی