نام و نام خانوادگی:الهام کریمی
عنوان پایان نامه: The Effects of Two Types of Task Repetition on Iranian EFL Learners΄ Listening Attention Orientation in L2 Witten Production
رشته تحصیلی:آموزش زبان انگلیسی
مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما: دکتر علیرضا نجفی
چکیده:

در سالهای اخیر روش تدریس مبتنی بر تکلیف باعث ایجاد تغییرات مهمی در مراحل تدریس زبان انگلیسی ‍‍‍‍‍, رویکردها و متود های استفاده شده برای کشف راهی برای جهت گیری توجه زبان آموز به قواعد و معنا شده است. این مطالعه با هدف ثبت تاثیر تفاوت دو نوع روش تدریس مبتنی بر تکلیف (تکرار محتوای تکلیف و تکرار رویه تکلیف)بر جهتگیری شنیداری زبان آموزان ایرانی در تولید نوشتاری به زبان دوم انجام شده است.برای انجام این مطالعه۳۰ (n=30)زن و مرد ایرانی با تحصیلات عالی به صورت اتفاقی انتخاب شده اند. از آزمون(OPT) برای همگن سازی شرکت کنندگان استفاده شده. شرکت کنندگان به صورت اتفاقی در دو گروه یک =(تکرار محتوا) و گروه دو=(تکرار رویه)قرار گرفتن. در این مطالعه۳ فایل صوتی انتخاب شده که بعلت مقایسه جهت گیری توجه زبان آموزان, بالاتر از سطح زبانی هر دو گروه است. شرکت کنندگان برای گوش دادن به فایل و نوشتن گزارش و یا خلاصه دریافتی خود از فایل صوتی ۲۰ دقیقه فرصت دارند. از شرکت کنندگان گروه یک خواسته شد که سه بار به یک فایل گوش دهند و گزارش خود را در سه هفنه تکمیل کنند. در مقابل از گروه دو خواسته شد که هر هفته به یک فایل متفاوت گوش داد و ثبت گزارش کنند. بررسی گزارشات نشان می دهد شرکت کنندگان گروه یک در هر بار گوش دادن به فایل مشابه توجه به معانی داشته و از توجه به ساختار در هر سه گزارش آنها تغییر معناداری نداشته است و در مقابل در شرکت کنندگان گروه دوم توجه به معانی و ساختار در هر مرحله تغییر معنا داری نداشته است. بعلاوه اینکه, پیچیدگی, صحت , و شیوایی در بین جنسیت شرکت کنندگان در مراحل این مطالعه تغییر معنا داری در گروه یک و گروه دوم نداشته است.

کلیدواژه: روش تدریس مبتنی بر تکلیف, تکرار تکلیف, تکرار روند تکلیف, پیچیدگی صحت و شیوایی, جهتگیری شنیداری,تولید نوشتاری QCADesigner