شماره دانشجویی :
نام و نام خانوادگی : زهرا برهانی اصفهانی
عنوان پایان نامه : کاربرد روشهای مختلف آموزشی در کلاسهای درک خواندن
رشته تحصیلی : زبان انگلیسی – آموزش زبان
مقطع تحصیلی : کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما : دکتر احسان رضوانی
چکیده : این تحقیق به منظور بررسی تاثیر کاربرد روشهای مختلف آموزسی در فضای آمیخته (سنتی و مجازی) بر روی ایرانیان کلاسهای درک خواندن صورت گرفته است. 100 زبان آموز که از نظر مهارت زبانی خواندن متون همسان بودند به 4 گروه تقسیم شدند: 3 گروه آزمایشی و یک گروه کنترل. افرادی که نمره ی آنها دارای انحراف معیار (1+ و 1-) از میانگین بودند برای شرکت در این مطالعه انتخاب شدند. گروه کنترل در معرض آموزش سنتی فقط از کتابهای زبان در سطح کلاسی استفاده میکردند ولی گروههای آزمایش تحت تاثیر فضای آمیخته ی آموزشی هم آموزش سنتی و هم آموزش از طریق فضای مجازی را تجربه کردند. برای تحلیل داده ها میانگین داده ها محاسبه شد و دو آزمون کلوموگراف اسمیرنوف و ویلکاکسون و همچنین آمارهای توصیفی مورد استفاده قرار گرفت. نتایج نشان داد که تفاوت عملکرد بین گروههای آزمایش و گروه کنترل بسیار زیاد است و گرههای آزمایش پیشرفت بهتری نسبت به گروه کنترل داشته اند اگرچه پیشرفت گروههای آزمایش هم  قابل توجه نبوده است. همچنین نتایج نشان دهنده ی آن بود که اگرچه علائم ناامیدی و فرسودگی در بین دانشجویان دیده نشده ولی بر اساس سه علامت موجود در پرسشنامه ی میزان ناامیدی بیشترین میزان خستگی مربوط به گروه کنترل و بیشترین میزان موفقیت فردی مربوط به گروه دیداری بعنوان یکی از گروههای آزمایش میباشد.
کلمات کلیدی : تنوع در آموزش- محیط آمیخته (سنتی و مجازی)- درک خواندن- ناامیدی و فرسودگی در میان دانشجویان
تاریخ دفاع : 1396