شماره دانشجویی :
نام و نام خانوادگی : مرضیه بهرامی بیرگانی
عنوان پایان نامه : تاثیر یادگیری ترکیبی بر پیشرفت درک مطلب زبان انگلیسی در بین زبان آموزان ایرانی
رشته تحصیلی : زبان انگلیسی – آموزش زبان
مقطع تحصیلی : کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما : دکتر شیلا خیرزاده
چکیده : استفاده از یادگیری ترکیبی(Blended learning) که آمیخته ای ازآموزش الکترونیکی برخط وروشهای سنتی چهره به چهره میباشد، بعنوان یک برنامه آموزشی در دهه اخیر بطور وسیعی افزایش یافته است.این تحقیق سعی بر این داشته که تاثیر ساختار یادگیری ترکیبی بر میزان پیشرفت درک مطلب زبان انگلیسی در بین آموزان ایرانی را معلوم سازد.شرکت کنندگان در این مطالعه 60 دانشجوی زبان انگلیسی در دانشگاه آزاد واحد مسجد سلیمان بودند  .آنها بر اساس نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند  .  سن آنها   بین 19 تا 25 سال بود و  هر دو جنس مونث و مذکررا شامل میشدند.اولین مرحله در این مطالعه اجرای پیش آزمون انگلیسی بود pretest)). دومین مرحله اجرای فرایند آموزش بود.در طی 10 جلسه آموزش 90 دقیقه ای ،گروه آزمایش متون خواندنی را از کتاب درسی خود دریافت کردند .همچنین در خانه امکان استفاده از سایت nicenet.com  را داشتند.برای گروه کنترل متنها بر اساس روش تدریس سنتی آموزش داده شد و مطالب ،آموزش و بازخوردها در کلاس بر اساس کتاب درسی ارائه گردید.مرحله سوم اجرای پس آزمون بود.به منظور برسی فرضیه های این تحقیق و در جهت یافتن تفاوت اماری قابل توجه، در صورت وجود، از آزمون تی مستقل (Ttest Sample Independent)  استفاده گردید.یافته ها نشان دادند که یادگیری ترکیبی تاثیر مثبتی روی توانایی درک مطلب زبان آموزان دارد. بعنوان توصیه آموزشی به معلمان پیشنهاد گردید که از امکانات مجازی و اینترنتی در شغل خود استفاده کنند و همچنین به برنامه نویسان آموزشی توصیه گردید که نام چند وبسایت آموزشی را برای معرفی به زبان آموزان در کتابهای خود بگنجانند.
کلمات کلیدی : یادگیری ترکیبی، درک مطلب خواندن، زبان آموزان ایرانی
تاریخ دفاع : 1396