نام و نام خانوادگی:نرگس خاکسار
عنوان پایان نامه: A Thesis Submitted in partial fulfillment of the requirements For the degree of Master of Art
رشته تحصیلی: آموزش زبان انگلیسی
مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما اول: دکتر علیرضا نجفی
چکیده:

آموزش مبتنی بر مجازی زمینه ای از آموزش است که بر فناوری تاکید دارد و در ارائه آموزش به دانش آموزانی که از نظر فیزیکی در محل تحصیل نیستند. مورد استفاده قرار می گیرد. مطالعه کنونی تلاشی برای بررسی ادراکات متخصصان ، معلمان و دانش آموزان ایرانی از نظر یادگیری مجازی و ویژگیهای آن میباشد. بدین منظور 30 معلم EFL 100 دانش اموز EFL و 10 متخصص ELT بر اساس نمونه های در دسترس از یک موسسه مجهز به برنامه های رایانه ای و مجازی و سخت افزارها (جهاد دانشگاهی ،) در اصفهان، ایران انتخاب شدند. همه معلمان در آموزش دوره های مختلف زبان انگلیسی مشارکت داشتند .پس از اجرای پرسشنامه و اجرای مصاحبه برای مرحله کمی مطالعه ، پرسشنامه ها از طریق SPSS24 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. اعتبار ابزارها بر اساس مطالعات مربوطه و داوران متخصص برآورد شد. در مورد مرحله کیفی ، اطلاعات جمع آوری شده از مصاحبه ها رونویسی شد و موضوعات و زیر موضوعات توسط محقق شناسایی و مدون شد. این فرآیند بر اساس رویکرد مبتنی بر موضوع انجام شد. یافته ها نشان داد که سه گروه بیشتر برنامه های یادگیری مجازی را ترجیح می دهند. با این حال ، برخی تفاوت ها وجود داشت. آنها عمدتا معتقد بودند که یادگیری مجازی به ترتیب برای بهبود واژگان ، مهارتهای شنیداری و خواندن مفید است. در نهایت ، مفاهیم نظری و آموزشی نیز ارائه شده است.

کلیدواژه: آموزش مجازی، ویژگی های یادگیری مجازی، یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی،یادگیری تلفیقی