شماره دانشجویی :
نام و نام خانوادگی : هادی احمدی
عنوان پایان نامه : بررسی میزان تأثیرپذیری توان خواندن و درک دانشجویان از نوع محتوای خوانداری: کاربرد پودمان ترکیبی در یاددهی و یادگیری متون انگلیسی با اهداف ویژه در آموزش عالی
رشته تحصیلی : زبان انگلیسی – آموزش زبان
مقطع تحصیلی : کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما : دکتر سعید خزائی
چکیده : برای ارتقای سطح خواندن و درک متون انگلیسی با اهداف ویژه دانشجویان، این پژوهش سه وجهی در نظر دارد تا به بررسی جنبههای کارآمد در یک پودمان یاددهی و یادگیری ترکیبی بپردازد. به همین شکل، در نیمسال دوم سال تحصیلی 1395، 160 دانشجوی پسر و دختر رشتهی پرستاری از دانشگاه جندیشاپور اهواز با سطوح مختلف مهارت خواندن زبان انگلیسی بهشیوهی تصادفی انتخاب و به همین شکل به چهار گروه تقسیم شدند تا خواندن و درک متون انگلیسی با اهداف ویژه را در قالب ترکیبی از متون موثق و ساده شده در 16 جلسهی ترکیبی فراگیرند. طرح آزمایش عاملی کامل برای هدایت این پژوهش بهکار گرفته شد. نگرش ابتدایی آزمودنیها در مورد سودمندی پودمان یاددهی و یادگیری فناوری محور برای آموزش و یادگیری خواندن متون انگلیسی با اهداف ویژه مساعد بود. تحلیل توصیفی و استنباطی دادههای حاصل از عملکرد آزمودنیها نشان داد که آموزش و تمرین متون موثق سطح بالاتری از خواندن و درک متون انگلیسی ویژه را رقم میزد. اعمال روند متون ساده شده- موثق تا حد زیادی موجب ارتقای سطح درک مطلب شد. در این پودمان ترکیبی آزمودنیها با سطح مهارت پایین خواندن متون انگلیسی پیشرفت قابل توجهی در درک مطلب از طریق تمرین در روند متون موثق-ساده شده یا فقط موثق نشان ندادند. در عین حال، روند کاربرد تنها متون ساده شده بسیاری از ابعادی را که آزمودنیها ممکن است در دنیای واقعی مواجه شوند، پوشش نداد. به طرز جالبی، دیدگاه آزمودنیها در مورد کاربرد پودمانهای مبتنی بر فناوری در یاددهی و تمرین خواندن و درک متون انگلیسی با اهداف ویژه ثابت ماند. بهطور کلی، اگرچه ممکن است سطح مهارت خواندن زبان انگلیسی بهعنوان زبان دوم یا خارجی در خواندن و درک متون انگلیسی با اهداف ویژه مؤثر باشد، اما آموزش و تمرین این متون را نمیتوان تنها به یک یا دو راه حل در پودمان مبتنی بر فناوری آموزشی محدود کرد.
کلمات کلیدی : یادگیری ترکیبی، انگلیسی با اهداف ویژه، خواندن و درک، نوع محتوای خوانداری
تاریخ دفاع : 1396
- صفحه اصلی
- درباره دانشگاه
- مقاطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- آموزش زبان انگلیسی
- زیست شناسی سلولی و ملکولی
- زیست فناوری گرایش میکروبی
- مهندسی کامپیوتر گرایش شبکه های کامپیوتری
- مهندسی برق گرایش مدارهای مجتمع الکترونیک
- مهندسی برق گرایش کنترل
- مهندسی پزشکی گرایش بیوالکتریک
- مهندسی مکاترونیک
- مهندسی شیمی گرایش فرآیندهای جداسازی
- مهندسی شیمی گرایش طراحی فرآیند
- مهندسی شیمی گرایش نانوفناوری
- مهندسی معدن گرایش اکتشاف موادمعدنی
کارشناسی پیوسته
کارشناسی پیوسته
کارشناسی ناپیوسته
کاردانی
- كامپيوتر – نرم افزار کامپیوتر
- حسابداری
- صنايع شيميايی
- امور اداری
- الكترونيك عمومی
کاردانی فنی عملیات پتروشیمی
کاردان فنی برق
- کارشناسی ارشد
ریاست
- حوزه ریاست
- حراست
- هیأت امناء
- روابط عمومی
- هیأت رئیسه
- شورای موسسه
- دفتر ریاست
طرح و برنامه
بورس و گزینش هیات علمی
دفتر فنی و حقوقی
معاونت ها
- معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی
- اداره کل آموزش
- تحصیلات تکمیلی
- مرکز آموزش های مجازی
- مرکز آموزش های کوتاه مدت
کمیسیون بررسی موارد خاص
چارت سازمانی
- معاونت پژوهشی و فناوری
مطالعات و ارتباطات
همکاری های علمی و ارتباط با صنعت
مطالعات و فعالیت های پژوهشی
منابع علمی و اطلاع رسانی
کتابخانه و منابع علمی
مرکز اسناد و مدرک علمی
چاپ، انتشارات و مجلات
- معاونت پشتیبانی
- امور مالی
- امور اداری
- خدمات عمومی
قوانین و دستور العمل ها
دانستنی های سازمانی
- فناوری اطلاعات
چارت سازمانی
- معاونت فرهنگی دانشجویی
امور فرهنگی
- کانون های فرهنگی و هنری
- انجمن های علمی و صنفی
امور دانشجویان شاهد و ایثارگر
بسیج دانشجویی
هلال احمر
امور دانشجویی
رفاه و خدمات دانشجویی
فوق برنامه
- امور مشاوره
- معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی
- سامانه آموزش
- تحصیلات تکمیلی
- اداره آموزش
- امور مالی
- حساب کاربری
-