شماره دانشجویی :
نام و نام خانوادگی : گیتی مختاری
عنوان پایان نامه : خواندن متون انگلیسی برای اهداف آکادمیک در دانشجویان ایرانی رشته ی مدیریت: رابطه ی بین نگرش و مهارت خواندن
رشته تحصیلی : زبان انگلیسی – آموزش زبان
مقطع تحصیلی : کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما : دکتر احسان رضوانی
چکیده : مهارت خواندن به عنوان یکی از مهم ترین مهارتهای زبانی فراگیران است که باید انجام دهند. نگرش به عنوان یک فاکتور اصلی است که در یادگیری زبان وموفقیت زبان تاثیر دارد. هدف مطالعه حاضر، دو قسمتی است. اولا، تلاش برای بررسی رابطه ی بین مهارت خواندن دانشجویان رشته ی مدیریت و نگرش آنها. ثانیا، ارزیابی نگرشی که دانشجویان مدیریت نسبت به  EAPدریافت می کنند. با QPT دانشجویانی که نمره ی آنها یک انحراف معیار بالای میانگین و یک انحراف معیار زیر میانگین بود به عنوان سطح متوسط انتخاب شدند. جمعیت این مطالعه شامل 100 دانشجو از دانشگاه صبح صادق بود. در راستی این هدف، اول یک تست مستقل با نام T- Testاز 60 دانشجوی مونث و مذکر گرفته شد وسپس، از یک پرسشنامه ی نگرش استفاده شد. در تحلیل داده ها از 22SSPS استفاده شده است. نتایج نشان داد که هیچ رابطه ی بین نگرش دانشجویان و مهارت خواندن آنها وجود نداشت و این دو به عنوان فاکتور های مجزا هستند ودانشجویان نگرش مثبتی نسبت به مهارت خواندن در جهت اهداف آکادمیک داشتند.کسانی که کتاب های انگلیسی را برای دانشجویان رشته های غیر انگلیسی می نویسند و مربیان ممکن است از داده های حاضر بهره ببرند.

کلمات کلیدی : خواندن، مهارت خواندن، انگلیسی برای اهداف اکادمیک، نگرش
تاریخ دفاع : 1396