نخستین همایش ملی “جایگاه زنان در کارآفرینی و توسعه پایدار”

نخستین همایش ملی “جایگاه زنان در کارآفرینی و توسعه پایدار” با رویکرد بهینه کاوی تجربیات زنان موفق در حوزه اقتصادی و کارآفرینی، 9 اسفندماه با همکاری مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی استان اصفهان برگزار شد.

 
به گزارش روابط عمومی مؤسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی استان اصفهان، زهرا اخوان نسب معاون امور بانوان اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه به منظور شناسایی زنان توانمند در اصفهان در گام اول اقدام به برگزاری نخستین همایش جایگاه زنان در کارآفرینی و توسعه در اصفهان کردیم گفت: در این همایش در ابتدا تلاش کردیم زنان موفق اصفهان را شناسایی و به عنوان الگو معرفی کنیم که همه بدانند زنانی هستند که با حداقل امکانات دست به تولید می‌زنند.

وی با اشاره به اینکه زنان نقش مهمی در توسعه و پیشرفت کشور دارند و هیچ ‌کس ظرفیت بانوان در زمینه های مختلف را نمی ‌تواند انکار کند، افزود: برای مشخص شدن جایگاه زنان در اقتصاد پایدار تصمیم گرفتیم تا همایشی در ارتباط با بهینه‌کاوی فعالیت اقتصادی زنان برگزار کنیم.
اخوان نسب با بیان اینکه زنان ما دانشمند شده ولی توانمند نشده‌ اند، گفت: باید مشارکت همه جانبه زنان برای افزایش توانمندی زیاد شود و زنان در حوزه‌ های تصمیم‌ گیری مشارکت بیشتری داشته باشند.
در ادامه نسیم جوزدانی، عضو کمیته مشورتی اتاق بازرگانی اصفهان ودبیر همایش و از اساتید این مؤسسه ضمن اشاره به اینکه توسعه پایدار در جامعه زمانی رخ می‌دهد که مشارکت آن جمعی و همگانی باشد و زن و مرد دوش به دوش یکدیگر تلاش کنند به مشارکت دستگاه های مختلف در برپایی این همایش اشاره کرد و با تقدیر از مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی استان اصفهان در حمایت از این همایش ادامه داد: این همایش توسط معاونت بانوان اتاق بازرگانی استان اصفهان و با حمایت شهرداری اصفهان، بنیاد ملی نخبگان، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه اصفهان، مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی استان اصفهان،شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و مشارکت بسیاری دیگر از سازمانها در ۹ اسفندماه برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه یکی از محورهای این همایش بحث اقتصاد مقاومتی است تصریح کرد: زنان به عنوان طلایه‌داران تحقق اقتصاد مقاومتی هستند، همانطور که در بحث مدیریت اقتصادی خانواده به خوبی عمل کرده اند، در بحث اقتصاد مقاومتی و تولید نقش زنان محوری است.
گفتنی است، نخستین همایش ملی “جایگاه زنان در کارآفرینی و توسعه پایدار” با رویکرد بهینه کاوی تجربیات زنان موفق در حوزه اقتصادی و کارآفرینی، 9 اسفندماه از سوی اتاق بازرگانی استان اصفهان و با همکاری مؤسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی استان برگزار شد.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *