رشته مدیریت بازرگانی
مژده سلطانی2024-07-09T11:02:33+03:30
Uncategorized
تعداد بازدید:
494
معرفی رشته مدیریت بازرگانی
مدیریت بازرگانی از مهمترین بخش های مدیریت شرکت های تجاری است. زمانی یک شرکت می تواند بین خود مشتریان و خریدارانش ارتباط تجاری خوبی برقرار کند که یک مدیر بازرگانی موفق داشته باشد . فردی که مدیریت بازرگانی یک بنگاه اقتصادی را به عهده می گیرد در جذب مشتریان و عرضه و معرفی صحیح و اصول محصول یا خدمات یک شرکت تلاش می کند و به طور طبیعی مدیر بازرگانی فردی است که نقش اساسی در سود و زیان شرکتها دارد.
دوره کارشناسی مدیریت بازرگانی یکی از دورههای تحصیلی آموزش عالی است و هدف از تشکیل این دوره آموزش نیروی انسانی متخصص مورد نیاز سازمانها، اداره ها، موسسه ها و شرکتهای دولتی و خصوصی در زمینه بازرگانی با وظایف و هدفهای گوناگون در سطوح کارشناسی می باشد.
آینده شغلی و بازارکار رشته مدیریت بازرگانی
دانش آموختگان رشته مدیریت بازرگانی به خوبی میتوانند در سطح مدیران اجرایی در سازمانهای بازرگانی، صنعتی و دولتی به کار مشغول شوند و یا در سمت مشاور مدیریت انجام وظیفه نمایند.
انتظار میرود این فارغ التحصیلان پس از کسب تجربیات کافی بتوانند مسئولیتهای بیشتری را در سطوح بالای سازمان عهده دار شوند. علاوه بر این، فارغ التحصیلان رشته مدیریت بازرگانی می توانند در کارهای پژوهشی و تحقیقاتی که امروز در موسسات بزرگ اهمیت زیادی برخوردار است، مشغول بکار شوند. اما این مهم منوط به کسب مهارت های ضمن تحصیل و کسب تجربه می باشد و تنها با اخذ مدرک دست یافتنی نیست.
وضعیت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر رشته مدیریت بازرگانی
گرایشهای مقطع کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی به صورت زیر هستند:
- کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی
- کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی بینالملل
- کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش مدیریت استراتژیک
- کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش تجارت الکترونیک
- کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی داخلی
- کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش کارآفرینی
- کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش مالی
- کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بیمه
- کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش تحول
دیدگاهتان را بنویسید