هویت جهادی، سی و هفت سال خودباوری و بالندگی

رییس جهاددانشگاهی واحد علم و صنعت خبر داد: کسب دانش فنی و تجاری سازی سیستم رانش واگن مترو در قالب پروژه 2000 دستگاه

مهندس اخوان اظهار کرد: یکی از اولویت های کاری جهاددانشگاهی واحد علم و صنعت همکاری با شرکت های خصوصی در داخل کشور و مشارکت با شرکت های خارجی (JVC ( به منظور اجرای پروژه‌های بزرگ است، که این استراتژی از طریق کسب دانش فنی و تجاری سازی سیستم رانش واگن های مترو در قالب پروژه 2000 دستگاه واگن مترو دنبال می شود.

مهندس علی اخوان رییس جهاددانشگاهی واحد علم و صنعت در آستانه سی و هفتمین سالگرد تأسیس جهاددانشگاهی در گفت و گو با روابط عمومی این نهاد، اظهار کرد: از آنجایی که جهاددانشگاهی به لحاظ اقتصادی نهادی خود گردان است، بایستی به موضوع تولید ثروت از طریق تجاری سازی فعالیت های پژوهشی توجه خاص داشته باشد.
وی  افزود: به منظور افزایش منابع درآمد پایدار، بایستی دانش های فنی تولید شده را در فرآیند تجاری سازی با تاسیس شرکت های دانش بنیان به محصول تبدیل نمود. البته فروش دانش فنی و یا اخذ رویالیتی (بهره مالکانه) از محل تجاری سازی دانش فنی در اولویت های اول و دوم است و اولویت سوم مشارکت در شرکت های تاسیسی با اقلیت سهام می باشد.
مهندس اخوان با اشاره به رشد متوازن واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی بیان کرد: رشد متوازن محقق نمی شود، مگر از طریق هم افزایی توانمندی های واحدها و پژوهشکده ها در اجرای مگا پروژه‌ها و طرح های کلان ملی، که ضمن انجام رسالت ملی خود، از فعالیت های موازی و رقابت های مخرب داخلی و همچنین تضعیف واحدها جلوگیری می کند.
رییس جهاددانشگاهی واحد علم و صنعت در رابطه با  اقدامات موثر صورت گرفته در حوزه ارتباط با بخش‌های خصوصی، تعاونی و دولتی گفت: همکاری جهاددانشگاهی با شرکت های خصوصی در داخل کشور و مشارکت با شرکت های خارجی (JVC ( به منظور اجرای پروژه‌های بزرگ در دستور کار این واحد قرار دارد تا ضمن بهره‌برداری از مزیت نسبی شرکت های خصوصی و همچنین دستیابی به منابع مالی فاینانس (اعتبار اسنادی بلندمدت) خارجی و کسب دانش فنی شرکت های معتبر خارجی، اعتماد کارفرما را در تحقق سه پارامتر کیفیت، قیمت و زمان اجرای پروژه‌ها جلب نماید.
وی در ادامه تصریح کرد: جهاددانشگاهی علم و صنعت این استراتژی را در کسب دانش فنی و تجاری سازی سیستم رانش واگن های مترو در قالب پروژه 2000 دستگاه واگن مترو دنبال می‌کند.
مهندس اخوان در پایان اظهار کرد: جهاددانشگاهی علم و صنعت تجربیات ارزنده‌ای را در کسب سه دانش فنی از طریق شرکت های انگلیسی، دانمارکی و چینی کسب نموده است و اکنون برای انجام یک پروژه بزرگ در حوزه ریلی با مشارکت یکی از شرکت های معتبر اروپایی، خود را آماده کرده است که امیدواریم بزودی این همکاری در قالب یک شرکت JV آغاز گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *