پذیرش مقاله عضو هیئت علمی مؤسسه در سیزدهمین کنفرانس ملی روز مهندسی

پذیرش مقاله عضو هیئت علمی مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی استان اصفهان در سیزدهمین کنفرانس ملی روز مهندسی

مقاله عضو هیئت علمی مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی استان اصفهان در سیزدهمین کنفرانس ملی روز مهندسی مورد پذیرش قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی استان اصفهان ، سیزدهمین کنفرانس ملی روز مهندسی با شعار «تفکر مهندسی، راهبرد رشد و توسعه پایدار» با همکاری مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی استان اصفهان در روزهای 4 و 5 اسفندماه در محل اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

 مقاله ارسالی عضو هیئت علمی مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی استان اصفهان به دبیرخانه این همایش مورد پذیرش قرار گرفت.

درچکیده مقاله با اشاره به این که امروزه با تغییر شکل اقتصاد صنعتی به اقتصاد جهانی اطلاعات و دانش محور، محیط‍های کسب و کار نیز باید خود را با تغییرات تطبيق دهند. سازمانهایی که به تغییرات محیطی حساس نباشند از بین خواهند رفت. شرکتهای دیجیتالی نسبت به شرکتهای سنتی خیلی سریعتر محیط را حس کرده و به آن پاسخ می‍دهند. همچنين به محیط های کسب و کار انعطاف پذیری بیشتری می‍بخشند تا در شرایط بحرانی بتوانند دوام بیاورند. در این مقاله به دلایل تغییر محیط کسب و کار از جمله پدیدار شدن و قدرت گرفتن اقتصاد جهانی، تبدیل شدن از اقتصادهای صنعتی به اقتصادهای خدماتی اطلاعات و دانش محور، تغییر ساختار بنگاههای کسب و کار و پدیدار شدن شرکت های دیجیتالی اشاره شده است. سپس برای تغییر شکل شرکتهای سنتی به دیجیتالی زیر ساختهای لازم که فناوری اطلاعات و سیستمهای اطلاعاتی می باشند مورد بررسی قرار گرفته است.  سیستمهای اطلاعاتی برای دست یافتن، تبدیل و انتشار اطلاعاتی است که مدیران می توانند از آنها برای تصمیم گیری بهتر، افزایش بهره وری سازمان و افزایش سودآوری شرکت استفاده کنند. و فناوری اطلاعات شامل سخت افزار، نرم افزار، تکنولوژی ذخیره سازی داده ها و شبکه است. همچنین اینترنت زیرساخت اولیه تکنولوژی را برای تجارت الکترونیک، کسب و کارالکترونیکی و شرکت دیجیتالی فراهم می کند.

همچنین در اين مقاله وضعیت فضای رقابتی در ایران هم مورد بررسی قرار گرفته است. عليرغم اينکه بهبود فضای کسب و کار با توجه به چالش های پیش روی اقتصاد کشور، به ضرورتی انکار ناپذیر تبدیل شده است، اما هنوز بسترهای مناسب برای ایجاد فضای امن سرمایه گذاری و کسب و کار درکشورمان چندان فراهم نیست. لذا برای رسیدن به جایگاه واقعی اقتصاد ایران در زمینه شاخص فضای کسب و کار، فراهم کردن برخی زیر ساختها اجتناب ناپذیر است.

گفتنی است “محیط­های کسب و کار رقابتی و پیدایش شرکت­های دیجیتالی” عنوان مقاله‌ای است که توسط عضو هیئت علمی این مؤسسه سرکار خانم مهندس باغبانی نوشته شده و از سوی دبیرخانه کنفرانس ملی روز مهندسی مورد پذیرش قرار گرفته است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *