پيام رييس جهاددانشگاهي بمناسبت روز دانشجو

دکتر طیبی رییس جهاددانشگاهی بمناسبت روز دانشجو پیامی صادر کرد.

 

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم 
ابزارِ پرقدرتِ علم همواره مورد طمع استعمار و استکبار بوده است تا به اهداف سلطه جويانه خود دست يابد. آنچه امروز از تاريخ، پيش روي ماست گواهي ميدهد در کنار پيشرفتها و برکات دانش که در ذات خود با فطرت انساني هماهنگ است رويدادهاي ناگوار، فجايع ضدبشري و جبران ناپذير، نابرابريها و هجمه به فرهنگها و ملتها به پشتوانه علم رخ داده است . 
درست در نقطه مقابل اين اقدامات و از همان مبدأ تحولاتِ بزرگِ علمي يعني دانشگاه، جنبشهاي دانشجويي همچون نهال هايی اميدبخش سَربَر آوردند تا براساس فطرت پاکِ طالبان علم، جلوي قطع پيوند علم با ارزشها را بگيرند و اجازه ندهند تا اهداف استکباري جامه عمل بپوشد. 
شهادت دانشجويان معترض به ورود معاون وقت رييس جمهور آمريکا به دانشگاه تهران در 16 آذر 1332، حضور فعال دانشجويان در آغاز نهضت اسلامي امام خميني(ره) در دهه 40 و در نهايت نقش متمايز دانشگاه در تحولات دهه 50 و پيروزي انقلاب اسلامي، همگي رويدادهايي است که نشان از پيشرو بودن جنبش دانشجويي در تحقق سنتِ ريشه دارِ دانش بشري يعني علم و آگاهي در مسير اهداف متعالي و انساني دارد. 
به اين سبب است که 16 آذر ماه بعنوان روز دانشجو همواره از اهميت ويژه اي برخوردار است . 
اينجانب ضمن اداي احترام به پيشگاه شهداي دانشجو و آرزوي دستيابي جنبش دانشجويي به اهداف انقلابي، عدالت طلبانه و ضداستکباري خود، شانزدهم آذر ماه را به دانشجويان آينده ساز ميهن، اساتيد و دانشگاهيان بويژه دانشجويان مشغول به تحصيل در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي جهاددانشگاهي تبريک و تهنيت عرض مينمايم. 
حميدرضا طيبي

رييس جهاددانشگاهي

15 آذر ۱۳۹۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *