اجرای پایلوت اصلی نظام هدایت شغلی در پنج دانشگاه

دشتی معاون توانمند سازی سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان با بیان اینکه مرکز هدایت شغلی به مدت یک سال در دانشگاه علم و فرهنگ خدمات ارائه خواهد کرد،گفت:‌ در نهایت پایلوت اصلی این طرح در پنج دانشگاه اجرا خواهد شد و پس از ارزیابی نهایی، طرح اصلی جهت تصویب به مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی به نقل از ایسنا ، دشتی معاون توانمند سازی سازمان ستفا در مراسم افتتاح مرکز هدایت نظام شغلی در دانشگاه علم و فرهنگ با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی 7 ماموریت را به جهاد دانشگاهی محول کرده که دو ماموریت در ارتباط با حوزه اشتغال است، اظهار کرد: گام‌های متعددی برای ساماندهی نظام هدایت شغلی و توانمندسازی دانش آموختگان پیش بینی شده که یکی از گام‌های اصلی اجرای یک طرح پژوهشی در راستای هدایت نظام شغلی بود.
وی افزود: به دنبال آن سازمان برنامه در برنامه ششم توسعه کشور موظف به تامین بودجه سنواتی برای ماموریت جهاد دانشگاهی در سند نقشه جامع علمی کشور و بهره‌برداری از توانمندی‌های این نهاد در جهت توسعه فرهنگی علمی و آموزش و تحصیل اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی با همراهی سایر مراجع ذیربط شده است.
دشتی با اشاره به اجرای پایلوت مرکز هدایت شغلی در دانشگاه علم و فرهنگ گفت: این مرکز در قالب طراحی اولیه به مدت یک سال در دانشگاه علم و فرهنگ خدمات ارائه خواهد کرد و طی این مدت تیم پژوهشی بازخورد طرح را ارزیابی خواهند کرد.
معاون توانمند سازی سازمان ستفا ادامه داد: در نهایت این طر ح به صورت  پایلوت اصلی در پنج دانشگاه فردوسی مشهد، شیراز ، الزهرا ، علم و هنر یزد و علوم پزشکی شهید بهشتی کلید خواهد خورد.
وی تصریح کرد: پس از ارزیابی نهایی نظامی که بتواند پاسخگوی نیازهای آموزش عالی کشور باشد تدوین و با سازکارهای شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تصویب به مجلس ارسال می شود.
دشتی تاکید کرد:‌ امیدواریم بتوانیم با همکاری وزارت علوم، وزارت کارنظام جامع هدایت شغلی مطلوبی را برای آموزش عالی شکل دهیم و هدایت‌گر خوبی برای دانشجویان جهت حضور در بازار کار باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *