برگزاری کنفرانس ملی “فناوری‌های نوین مهندسی برق و کامپیوتر” در اصفهان

دومین کنفرانس ملی “فناوری‌های نوین در مهندسی برق و کامپیوتر” به همت مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی استان اصفهان و همکاری جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان 17 بهمن ماه در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می‌شود.
به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان و به نقل از روابط عمومی مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی استان اصفهان، دبیر اجرایی این دوره از کنفرانس با اعلام این خبر، اظهار کرد: تبادل دانش، مفاهیم و ارائه روش‌های جدید مهندسی برق و کامپیوتر در سراسر کشور از دستاوردهای برگزاری این کنفرانس است.
علیرضا نجفی هدف از برگزاري این كنفرانس ملي را دستيابي به آخرين دستاوردهاي مرتبط با مهندسی برق و کامپیوتر اعلام کرد و گفت: امیدواریم بتوانيم از اين دستاوردها در جهت ارتقاء سطح علمي، پژوهشي و فناوري صنايع بيشترين بهره برداري را داشته باشيم.
وی با تاکید بر اینکه هدف از برگزاری این همایش‌ها برقراری ارتباط میان اقشار دانشگاهی اعم از اساتید، محققان و دانشجویان با متولیان امور اجرایی در حوزه های مختلف صنعت، تجارت، بهداشت و خدمات است، خاطرنشان کرد: در این همایش آخرین پیشرفت‌های مهندسی برق و کامپیوتر و رشته های وابسته در ایران و جهان مورد بررسی قرار می گیرد.
نجفی محورهای این کنفرانس را الکترونیک، قدرت، کنترل، مخابرات، مهندسی پزشکی، صنعت و اقتصاد برق در مهندسی برق و سیستم ها و فناوری اطلاعات، سیستم های توزیعی و شبکه، مهندسی نرم افزار، سیستم های سایبری فیزیکی و اینترنت اشیا، الگوریتم و نظریه محاسبات، پردازش سیگنال، معماری کامپیوتری سیستم های دیجیتال، سیستم های هوشمند و رایانش نرم، شبکه های پیچیده و اجتماعی، کلان داده و رایانش ابری، رایانش امن و بیوانفورماتیک در مهندسی کامپیوتر معرفی کرد.
دبیر اجرایی دومین کنفرانس فناوری های نوین در مهندسی برق و کامپیوتر، اظهار کرد: با توجه به نقش مهندسی برق و کامپیوتر در زندگی امروز به جرات می توان گفت ارائه مقالات و دستاوردهای مربوط به تلاش های محققین در دانشگاه و متخصصین در صنعت ، تعامل و تبادل افکار آنها ، جایگاه ویژه و حیاتی در رسیدن به اعتلای علم در کشوردارد. 
نجفی توجه به کاربردهای برق و کامپیوتر را در توسعه علمی و ارتقا فناوری جامعه از طریق برگزاری همایشهای مستمر، یک ضرورت اساسی تلقی کرد و گفت:  جهاد دانشگاهی می کوشد تا فرصتی برای ارایه راهکارها و نوآوریهای موثر در تحقق اهداف از سوی متخصصین دانشگاهی، فعالان حوزه های دانش صنعت، و مدیران ذیربط فراهم آورد.
دبیر اجرایی دومین کنفرانس فناوری های نوین در مهندسی برق و کامپیوتر اساس و شیوه کار در رشته های مهندسی برق و کامپیوتر حل مشکلات مربوطه در این دو رشته و رشته های وابسته دانست و افزود: هرچه بتوانیم با تحقیق و پژوهش و بررسی در این حوزه ها مشکلات را دسته بندی و بررسی کرده و برای آنها راه حل ارائه کنیم، می توانیم موفق به ارائه خدمات به مردم و بخشهای مختلف صنعت ، کشاورزی و…. کشور شویم. 
نجفی برگزاری نمایشگاه جانبی، برقراری ارتباط و تعامل با صنعتگران و برگزاری کارگاه های مفید و کاربردی را از جمله برنامه های جانبی این کنفرانس اعلام کرد و گفت: برقراری ارتباط میان متخصصان و صنعتگران برای کشور مسئله ای حیاتی است. علاوه بر آنکه نمایشگاه می تواند محل ارائه نوآوریهای صنعتگران نیز باشد.
به گزارش ایسنا، دومین کنفرانس ملی “فناوری‌های نوین مهندسی برق و کامپیوتر” هفدهم بهمن ماه در اصفهان برگزار می شود. چهارم بهمن ماه آخرین مهلت ثبت نام در این کنفرانس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *