تقدیر و تشکر نماینده ولی فقیه در اصفهان از تلاش‌های جهاددانشگاهی

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در دیدار رؤسا و معاونان جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان، اصفهان و مؤسسه‌ی آموزش عالی جهاددانشگاهی استان با وی از تلاش‌ها و زحمات مجموعه‌های جهاددانشگاهی در استان اصفهان تقدیر و تشکر نمود.

 به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، یکشنبه (29 مرداد) رؤسای سه مجموعه‌ی جهاددانشگاهی در استان اصفهان (جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان، اصفهان و مؤسسه‌ی آموزش عالی جهاددانشگاهی استان اصفهان) با آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهر اصفهان دیدار نمودند.
در این دیدار رؤسای هر سه مجموعه جداگانه به بیان توانمندی ها، فعالیت‌های انجام شده و در دست انجام مجموعه‌ی خود پرداختند و در ادامه آیت‌ا… طباطبایی‌نژاد ضمن تبریک سالگرد تشکیل نهاد ارزشی و انقلابی جهاددانشگاهی به حاضرین از تلاش‌ها و زحمات مجموعه‌های جهاددانشگاهی در استان اصفهان تقدیر و تشکر نمود.
نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان اصفهان با بیان این نکته که دانشگاه‌ها اشکالاتی دارند که در جهاددانشگاهی نباید باشد، اظهار داشت: دانشگاه‌ها نمی‌دانند دنبال چه می‌گردند، تعداد رشته‌های درون دانشگاه‌ها افتخار آنهاست که در حقیقت برخی از این رشته ها اتلاف وقت دانشجویان است.
امام جمعه شهر اصفهان افزود: بایستی رشته‌ها براساس جنسیت تنظیم شوند، برای مثال؛ رشته‌های معدن و حقوق نیازی به خانم ندارند چرا که در رشته‌ی معدن شرایط کاری برای خانم‌ها خوب نبوده و همچنین در رشته‌ی حقوق، یکی از شرایط قاضی این است که حتما مرد باشد.
وی گفت: به نظر می‌رسد وزارت علوم بر رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و تطابق رشته‌ها برای خانم‌ها و آقایان نظارت ندارد.
آیت‌ا… طباطبایی‌نژاد خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌گردد برای نیاز دانشگاه‌ها حتما بایستی نیازسنجی واقعی و دقیق انجام شود که این امر وظیفه‌ی جهاددانشگاهی می‌باشد.
نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان اصفهان تصریح نمود: جهاددانشگاهی باید دانشگاه مجتهد باشد. مهم‌ترین مسأله‌ آن است که جوانان بایستی بر آنچه می‌خواهند تفکر کنند و برای انجام فعالیت‌های بزرگ و اساسی بهتر است جوانان نخبه، بااستعداد و توانمند جذب و استفاده شود.
وی بیان داشت: جهاددانشگاهی همانطور که گام‌های خوبی را در حوزه‌های فرهنگی و آموزشی برداشته است، بهتر است در حوزه‌ی پژوهش گام‌های مهم‌تر و بیش‌تری بردارد، برای مثال ببینید کدام کار را در صنعت انجام می‌دهند شما بهترین را انجام دهید.
امام جمعه شهر اصفهان ضمن تأکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر “باور ما می‌توانیم” گفت: دانشجویان را به گونه‌ای تربیت کنید و آموزش دهید که باور داشته باشند بر اینکه ما می‌توانیم، که در این امر حتما موفق خواهید بود.
آیت‌ا… سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در پایان اظهار داشت: اگر می‌خواهید کارتان نمود پیدا کند بایستی آدم‌های نمونه در جامعه باشید و جهاددانشگاهی یعنی کسانی که می‌خواهند کارهای خاص و به خصوص انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *