دانشگاه علم و هنر یزد میزبان معاونان آموزشی موسسات آموزش عالی جهاددانشگاهی

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و هنر از برگزاری نشست سراسری روسا و معاونین آموزشی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی جهاددانشگاهی به میزبانی این دانشگاه خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و هنر یزد، محسن برزگری هدف از برگزاری این نشست را تدوین نقشه راه آموزش عالی در جهاددانشگاهی با محوریت اشتغال برای فارغ‌التحصیلان و کارآفرینان عنوان کرد و گفت: این نشست یک روزه،‌ از ساعت 8:30 تا 17:30 روز شنبه هشتم اردیبهشت‌ماه در محل دانشکده علوم‌انسانی دانشگاه علم و هنر یزد برگزار می‌شود.
وی تدوین نقشه راه آموزش عالی در جهاددانشگاهی به درخواست معاونت آموزشی وزارت علوم در راستای ایجاد اشتغال فارغ التحصیلان و کارآفرینان را محور کاری این نشست عنوان کرد و افزود: ماحصل این نشست به طور عمده برنامه‌ریزی استراتژیک برای مهارت‌های آموزشی و توانمندسازی دانشجویان در حین تحصیل را در بر خواهد داشت.
این مسوول با اشاره به رسالت جهاددانشگاهی در حوزه آموزش عالی، بیان کرد: ایجاد اشتغال و پرورش کارآفرینان یکی از مهمترین ماموریت‌هایی است که جهاددانشگاهی در قالب دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی خود دنبال می‌کند.
وی با بیان این که این رسالت با هم‌افزایی حوزه‌های پژوهشی و فناوری جهاددانشگاهی به بهترین نحو در حال انجام است، ادامه داد: البته این توانمندسازی شامل اعضای هیات علمی دانشگاه نیز می‌شود که با برگزاری کلاس‌ها و دوره‌هایی برای اعضا جهت ارتباط موثر آن ها با صنعت، محیط های کسب و کار و مراکز پژوهشی و فناوری، محقق می‌شود.
برزگری در پایان از انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی بین مراکز آموزش عالی جهاددانشگاهی با صنایع و محیط‌های کسب و کار در همین راستا خبر داد و یادآور شد: در واقع هدف اصلی از تدوین نقشه راه و برنامه‌ریزی در این حوزه، فراهم کردن زمینه‌های اشتغال با توجه به نیازسنجی محیط‌های کسب و کار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *