مصاحبه با دبیر اجرایی دومین کنفرانس ملی فناوری های نوین در مهندسی برق و کامپیوتر

به گزارش روابط عمومی مؤسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی استان اصفهان، دومین کنفرانس ملی فناوری های نوین در مهندسی برق و کامپیوتر به همت مؤسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی استان اصفهان و همکاری جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان در تاریخ 17 بهمن ماه 1397 در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می گردد.

به این منظور مصاحبه ای با دکتر علیرضا نجفی معاون آموزشی پژوهشی مؤسسه و دبیر اجرایی کنفرانس انجام شده است.

 

  • برگزار کننده کنفرانس را معرفی کنید ؟

برگزار کنندگان کنفرانس موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی استان اصفهان و جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان می باشند .

 

  • از دیدگاه شما اهمیت و لزوم این نوع کنفرانس ها درحوزه ی برق و کامپیوتر چیست؟

 با توجه به نقش مهندسی برق و کامپیوتر در زندگی امروز به جرات می توان گفت ارائه مقالات و دستاوردهای مربوط به تلاش های هردوگروه محققین در دانشگاه و متخصصین در صنعت ، تعامل و تبادل افکار آنها ، جایگاه ویژه و حیاتی در رسیدن به اعتلای علم در کشوردارد. به همین دلیل موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی استان اصفهان در راستای اجرای مسئولیت خود، پرداختن به کاربردهای برق و کامپیوتر را در توسعه علمی و ارتقا فناوری جامعه از طریق برگزاری همایشهای مستمر ، یک ضرورت اساسی تلقی کرده و به آن اهتمام ورزیده است. از این طریق جهاد دانشگاهی می کوشد تا فرصتی برای ارایه راهکارها و نوآوریهای موثر در تحقق اهداف از سوی متخصصین دانشگاهی، فعالان حوزه های دانش صنعت، و مدیران ذیربط فراهم آورد.

  • تاثیرگذاری کنفرانس ها را بر حوزه برق و کامپیوتر کشور چگونه ارزیابی می کنید؟

اساس و شیوه کار در رشته های مهندسی برق و کامپیوتر حل مشکلات مربوظه در این دو رشته و رشته های وابسته است . لذا هرچه بتوانیم با تحقیق و پژوهش و بررسی در این حوزه ها مشکلات را دسته بندی و بررسی نموده و برای آنها راه حل ارائه نماییم و توفیقات لازم در جهت خدمت به مردم و بخشهای مختلف صنعت ، کشاورزی و…. کشور را به دست آورده ایم.

  • برنامه ریزی و انجام امور اجرایی دومین دوره کنفرانس از چه زمانی آغاز شد؟

فعالیتها و برنامه ریزی برای برگزاری دومین کنفرانس از اواسط مرداد 97 شروع شد.

  • آیا این دوره کنفرانس وجه تمایز خاصی نسبت به دوره ای گذشته دارد؟

سعی شده در این دوره از کنفرانس از تجارب دوره‌ قبل برای برگزاری بهتر این کنفرانس بهره گرفته شود.  اولین دوره کنفرانس با همت موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی استان اصفهان انجام شد اما در دومین دوره از توان  واحد صنعتی اصفهان نیز استفاده گردیده است. همچنین مکان کنفرانس را از دانشگاه اصفهان به دانشگاه صنعتی اصفهان انتقال داده ایم.

  • در حاشیه کنفرانس چه برنامه های دیگری پیش بینی شده است؟

با توجه به برگزاری نمایشگاه جانبی، موضوع مهم برقراری ارتباط و تعامل با صنعت گران که برای کشور مسئله ای حیاتی است مد نظر قرار گرفته است. ضمن آنکه نمایشگاه می تواند محل ارائه نوآوریهای صنعتگران نیز باشد. لازم به ذکر است برگزاری کارگاه های مفید و کاربردی نیز در کنار برگزاری کنفرانس یکی از مهمترین فعالیت های کمیته اجرایی خواهد بود.

  • هدف از برگزاري این كنفرانس چيست؟

هدف از برگزاري این كنفرانس ملي دستيابي به آخرين دستاوردهاي مرتبط با مهندسی برق و کامپیوتر  است تا بتوانيم از اين دستاوردها جهت ارتقاء سطح علمي، پژوهشي و فناوري صنايع بيشترين بهره برداري را داشته باشيم.

  • زمان برگزاري اين كنفرانس چه تاريخي است؟

هفدهم بهمن ماه  1397

  • آخرین مهلت ارسال مقالات چه تاریخی می باشد؟

بیست دی ماه 1397

  • چه سازمانها و ارگان هایی از استان و کشور حامی این کنفرانس می باشند؟

اين كنفرانس حاميان ثابتي در هر سال دارد. دبيرخانه ي اصلي کنفرانس در موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی استان اصفهان است  و معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی, پایگاه اطلاعات جهاد دانشگاهی, پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی, مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی, شهرک علمی تحقیقاتی, و اتاق بازرگانی ,صنایع ,معادن و کشاورزی استان اصفهان  از حاميان اين كنفرانس هستند. همچنین امیدواریم با توجه به موضوع کنفرانس و پیگیری‌های به عمل آمده، مشارکت علمی و مالی خوبی را از دانشگاه ها صنایع و سازمان‏‌های ملی و استانی شاهد باشیم.

  • مدعوین کنفرانس ( جامعه هدف ) چه کسانی هستند؟

هدف از برگزاری این همایش برقراری ارتباط میان اقشار دانشگاهی اعم از اساتید، محققان و دانشجویان با متولیان امور اجرایی در حوزه های مختلفی اعم از صنعت، تجارت، بهداشت و خدمات می باشد به گونه ای که آخرین پیشرفتهای مهندسی برق و کامپیوتر و رشته های وابسته در ایران و جهان مورد بررسی قرار گیرد و زمینهء اجرای موفق این پیشرفتها حاصل شود. محورهای کنفرانس شامل الکترونیک، قدرت، کنترل، مخابرات، مهندسی پزشکی، صنعت و اقتصاد برق در مهندسی برق و سیستم ها و فناوری اطلاعات، سیستم های توزیعی و شبکه، مهندسی نرم افزار، سیستم های سایبری فیزیکی و اینترنت اشیا، الگوریتم و نظریه محاسبات، پردازش سیگنال، معماری کامپیوتری سیستم های دیجیتال، سیستم های هوشمند و رایانش نرم، شبکه های پیچیده و اجتماعی، کلان داده و رایانش ابری، رایانش امن و بیوانفورماتیک در مهندسی کامپیوتر می باشند.

دکتر علیرضا نجفی، دبیر اجرایی این دوره از کنفرانس، ضمن اعلام این خبر، تبادل دانش، مفاهیم، روش‌ها و روندهای جدید مهندسی برق و کامپیوتر در سراسر کشور را از دستاوردهای برگزاری این کنفرانس به عنوان یکی از بزرگترین گردهمایی های جامعه علمی ایران دانست. لازم به ذکر است که این موسسه آموزش عالی از سال 1372 فعالیت رسمی خود را شروع کرده است و در حال حاضر دارای دانشجویان فعال از اقصی نقاط ایران اسلامی در مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و  کارشناسی ارشد می باشد که در حوزه های حسابداری, مدیریت, آموزش زبان, مترجمی زبان, ادبیات انگلیسی, زبانشناسی, زیست شناسی, زیست فناوری, مهندسی شیمی, مهندسی پزشکی, برق, کنترل, مکانیک , هوافضا،کامپیوتر، معدن, پلیمر، صنایع شیمیایی، مکاترونیک، نفت، علوم مهندسی و انرژی مشغول تحصیل می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *