همکاری های جهاددانشگاهی و مرکز تحول و پیشرفت ریاست جمهوری گسترش می یابد

نشست مشترک دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی و سید علی اکرمی فر رییس مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری در راستای توسعه همکاری های دو طرف امروز سوم اردیبهشت برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، نشست مشترک روسای جهاددانشگاهی و مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری امروز، سوم اردیبهشت برگزار و بر شکل گیری هم افزایی سازمان یافته بین دو مجموعه برای رسیدن به نتیجه تاکید شد.
دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی در ابتدای این نشست به بیان فعالیت ها و توانمندی های این نهاد در حوزه مختلف پژوهش و فناوری، پزشکی، فرهنگی، موفقیت های پژوهشگاه رویان، راه اندازی پارک علم و فناوری های نرم و ایریکا(سازمان همکاری‌های توسعه ای) پرداخت و به تشکیل کارگروهی مشترک بین دو مجموعه اشاره کرد.
وی در این نشست اظهار کرد: یکی از مشکلات شرکت های ما این است که روی فناوری متمرکز نشده اند؛ یعنی یک تیم فناوری قوی تشکیل نشده است که پس از خرید فناوری این تیم بتواند همان محصول را طراحی کنند و بسازند.
وی با تاکید بر همکاری های فناورانه دو مجموعه در زمینه ساخت با هدف الگوسازی، ادامه داد: ویژگی جهاددانشگاهی این است که با انجام کارهای فناورانه، تحقیقاتی و پژوهشی و دستاوردهایی که در حوزه های مختلف پزشکی دارد توانسته با “ایدرو” فعالیت هایی را در حوزه پژوهش و فناوری آغاز و مجموعه ای را برای همکاری های مشترک راه اندازی کند که اگر مسوولان مرکز تحول و پیشرفت ریاست جمهوری تمایل داشته باشد می توانیم با این مرکز هم چند کار مشترک انجام دهیم.
رییس جهاددانشگاهی با اشاره به پرداختن به حل مسایل بنیادی کشور در راستای پیشرفت اظهار کرد: تمام ساختارهای لازم برای پیشرفت در کشور وجود دارد؛ اما تا کنون از فرصت هایی که در کشور وجود داشته مانند فناوری های جهاددانشگاهی و شرکت های دانش بنیان استفاده نشده است و این در حالی است که نیاز داریم نگاه خودباوری و اعتماد به توان داخلی در مدیران تقویت شود؛ این امرنیز با یک حرکت جهادی محقق می شود.
دکتر طیبی بیان این که مشکلات کشور و روش های حل آن قابل احصا است، ادامه داد: با یک برنامه ریزی باید تلاش کنیم مدیران جهادی را شناسایی و برای دهه 1400 تا 1410 تربیت کنیم. امیدواریم در این فرصت سه ساله بتوانیم تیمی را تربیت و به دولت آینده پیشنهاد کنیم تا این تیم کارهای اجرایی کشور را در دست بگیرند.
در ادامه دکتر سید علی اکرمی فر رییس مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری به بیان فعالیت های مرکز پرداخت و گفت: این مرکز در حوزه بین الملل دارای پتانسیل هایی است که می توانیم به جهاددانشگاهی کمک کنیم.
وی با تاکید به این که در حوزه اجرایی ظرفیت های لازم را داریم، افزود: در زمینه تدوین پیوست فناوری و کمک های توسعه ای مایل به همکاری با جهاددانشگاهی هستیم.
دکتر اکرمی فر با اشاره به فعالیت جهاددانشگاهی در زمینه کمک های توسعه ای تصریح کرد: در قالب دیپلماسی فناوری آمادگی همکاری با جهاددانشگاهی را داریم.
در ادامه نیز هر یک از مسوولان حاضر در این جلسه به بیان توانمندی های مراکز و واحدهای خود پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *