پیام رییس جهاددانشگاهی به مناسبت آغاز سال تحصيلي دانشگاه ها، مراکز آموزش عالي و حوزه هاي علميه

دکتر طیبی در پیام خود به مناسبت آغاز سال تحصیلی تأکید کرد: مهرماه برای هر کس که دل در گرو شکوفایی و بالندگی جمهوری اسلامی ایران دارد مهم و نوید بخش است. فرزندان این مرز و بوم نشان داده اند که ایران شایسته دستیابی به علم و فناوری می باشد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حفظ عزت، استقلال، هويت، امنيت و رفاه کشور عزيزمان با دستيابي به علم ميسر مي شود؛ از اين رو، مهرماه شورآفرين و فرارسيدن بهار تعليم و تربيت نه تنها براي دانش آموزان، دانشجويان، دانشگاهيان، طلاب و اساتيد حایز اهميت است بلکه براي هرکس که دل در گرو شکوفايي و بالندگي جمهوري اسلامي ايران دارد مهم و نويدبخش است.
فرزندان اين مرز و بوم نشان داده اند که ايران، شايسته دستيابي به علم و فناوري است و برخلاف سوء استفاده زورگويان از قدرت علم براي شرارت و استضعاف ملت ها، دانش را در راه خدمت و تعالي بشر به کار مي گيرد.
بي شک حرکت در مسير مديريت علم توسط انسان هاي خدامحور به دليل وجود دشمنان آشکار و سرسخت که مخالف اين جنبش مبارک هستند امري است مقدس که از آن به جهاد علمي تعبير مي شود.
آغاز مهر که در تقويم تاريخ با روزهاي نخستين هفته دفاع مقدس پيوند خورده در معني نيز همانگونه که اشاره شد تداوم جهاد در سنگر دانش است؛ امسال اين دو رويداد با ماه محرم و يادآوري فلسفه قيام امير شهيدان و سلطان شاهدان حضرت حسين بن علي (ع) يعني نجات بندگان خدا از ظلمت جهل و حيرت گمراهي تقارن يافته است؛ لذا برهمگان به ويژه نخبگان، دانشگاهيان، حوزويان و دانشجويان و دانش آموزان فرض است تا با اين نگاه متعالي به منظور سرعت بخشيدن به حرکت علمي کشور کمربسته و با تمام توان به رسالت ديني و ملي خود عمل نمايند.
اميد که با ياري خداوند قادر متعال، محصول شيرين اين مجاهدت ها يعني توليد علم و فناوري با پيوست فرهنگ اسلامي – ايراني بيش از پيش به ثمر بنشيند.
يکبار ديگر اين ايام را گرامي داشته و براي همه تلاشگران عرصه علم به ويژه دانشجويان، اساتيد، فراگيران و مهارت آموزان دانشگاه هاي جهاددانشگاهي، مؤسسات و مراکز آموزش علمي کاربردي و مهارتي اين نهاد آرزوي توفيق روزافزون دارم.
در پايان ضمن بزرگداشت ياد و خاطره شهداي دانشجو بويژه شهداي اين نهاد انقلابي به ارواح طيبه آنان درود و  سلام ميفرستم.
حمیدرضا طیبی
رییس جهاددانشگاهی
1396/7/1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *