کارکردهای مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان

در دیدارمسوولان برگزار کننده مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان با تولیت آستان قدس رضوی، به توجه ویژه جهاد دانشگاهی به فعالیت های قرآنی تاکید شد.

کارکردهای مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی به نقل ازایکنا؛ هفتم اردیبهشت ماه جمعی از شرکت کنندگان در مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان با آیت الله سید ابراهیم رییسی، تولیت آستان قدس رضوی دیدار کردند.

در بخشی از این مراسم سیدحمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی در سخنانی با اشاره به اینکه در این جمع تعدادی از متسابقان، داوران و برگزارکنندگان مسابقات بین المللی قرآن ایران حضور دارند، بر این موضوع که توسعه فرهنگی زیربنای توسعه کشور است، گفت: از ابتدای تأسیس جهاد دانشگاهی فعالیت های فرهنگی یکی از فعالیت های اصلی جهاد دانشگاهی بوده و در این بین نیز پرداختن به فعالیت های قرآنی در رأس فعالیت های فرهنگی بوده است.

وی افزود: خواندن صحیح قرآن، فهم، تحقیق و تدبر در قرآن کریم در سطح وسیع از جمله فعالیت های صورت گرفته جهاد دانشگاهی از ابتدای تأسیس در سال ۱۳۵۹ تا کنون بوده است.

رییس جهاددانشگاهی در ادامه به برگزاری ۲۵ دوره مسابقات قرآن دانشجویی توسط جهاد دانشگاهی اشاره و اظهار کرد: علاوه بر این تعداد مسابقه کشوری، این نهاد موفق شده است تا کنون پنج دوره مسابقات بین المللی قرآن را در سطح دانشجویی برگزار کند.

دکترطیبی فرصت مسابقات قرآن را فرصتی برای ترویج قرآن در فضای دانشجویی عنوان و اظهار کرد: بحث و گفت وگو، تبادل نظر و تبادل افکار در مورد مسائل و مشکلات جهان اسلام به ویژه در عصر حاضر که تصاویر نادرستی از اسلام ارائه شده است، از دیگر کارکردهای این مسابقات است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود بازدید از پیشرفت های علمی و فناوری ایران توسط شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات را از دیگر خروجی های مسابقات عنوان کرد و افزود: در ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان که کیفیت آن بالاتر از گذشته شده است، توانسته ایم از توان علمی و فن آوری اطلاعات برای کاهش هزینه ها و افزایش کیفیت استفاده کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی همچنین بیان کرد: در این دوره از مسابقات و در مراحل ابتدایی ۲۳۰ متسابق از کشورهای مختلف حضور داشتند که فایل صوتی خود را در اختیار برگزارکنندگان مسابقات قرار دادند. این تعداد از طریق تکنولوژی های اطلاعاتی مورد سنجش و داوری قرار گرفتند تا در نهایت ۴۴ نفر به مرحله بین المللی و حضوری راه پیدا کنند.

دکترطیبی در بخش دیگری از صحبت های خود با تأکید بر اینکه اگر می خواهیم جهان اسلام به گذشته درخشان خود بازگردد باید به قرآن تمسک داشته باشیم، گفت: افتخار داریم که در جهاد دانشگاهی بخشی از فعالیت های خود را در راه ترویج قرآن کریم انجام می دهیم.

همچنین در بخش دیگری از این مراسم حمید صابر فرزام، رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان طی سخنان کوتاهی به برگزاری ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان اشاره کرد و گفت: این مسابقات با همکاری شبکه قرآن و معارف سیما برگزار می شود.

وی افزود: برای استفاده بیشتر از این مسابقات در جهان اسلام، برنامه ریزی شده است تا این مسابقات در قالب برنامه تلویزیونی به زبان های فارسی، عربی، انگلیسی و فرانسوی از اواخر ماه شعبان و در ادامه در ماه مبارک رمضان به روی آنتن شبکه های داخلی و برون مرزی برود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *