جایزه بخش ایده‌های استارت‌آپی ششمین دوره اعطای جایزه محیط زیست

‍ دانشجوی کارشناسی ارشد موسسه جهاد دانشگاه ی اصفهان جایزه بخش ایده‌های استارت‌آپی ششمین دوره اعطای جایزه محیط زیست دانشجویان دانشگاه های کشور را کسب کرد.

در آئین اختتامیه ششمین دوره جایزه محیط‌زیست ویژه دانشجویان دانشگاه‌های کشور که با حضور رئیس سازمان محیط‌زیست استان اصفهان و معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان، به میزبانی دانشکده مهندسی منابع طبیعی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد؛ از ۱۰ عنوان دستاورد علمی دانشجویی در حوزه محیط‌زیست تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی اصفهان در نشست جایزه محیط‌زیست ویژه دانشجویان دانشگاه‌های کشور دکتر محسن سلیمانی دبیر این رویداد، اظهار کرد: برگزاری این رویداد راهی برای فعالیت‌های بیشتر دانشجویان و کمکی برای رفع چالش‌های زیست‌محیطی کشور است.
دکتر سلیمانی در رابطه با کیفیت برگزاری ششمین دوره جایزه محیط‌زیست گفت: بالغ بر ۶۰ طرح از ۳۰ دانشگاه در فراخوان این رویداد دریافت شد که نسبت به سال قبل نشان از دو برابر شدن تعداد دانشگاه‌های مشارکت‌کننده دارد.

گفتنی است تندیس جشنواره، لوح تقدیر و هدیه به برگزیدگان در زمینه‌‌های پایان‌نامه و رساله‌های برتر با محوریت محیط‌زیست، ابداع، اختراع و طرح‌های نوآورانه و دانش‌بنیان مرتبط با حفاظت محیط‌زیست، تحقیقات علمی ارزشمند و مؤثر در زمینهٔ نجات گونه‌های کمیاب و در معرض خطر، فرهنگ‌سازی در زمینهٔ حفاظت محیط‌زیست و همکاری با سمن‌های محیط‌زیستی و فعالیت گروه‌های دانشجویی و انجمن‌های علمی درزمینهٔ منابع طبیعی و محیط‌زیست اعطا شد.

همچنین جایزه ویژه به ایده‌های استارتاپی در حوزه‌های کاهش، حذف و بازگردانی گازهای فلز در پالایشگاه‌ها و مدیریت اصولی پساب‌های صنعتی در پالایشگاه‌ها اهدا شد که در این بخش آقای مهندس عارف عابدینی از موسسه جهاد دانشگاهی اصفهان با ارائه طرح امکان‌سنجی احداث واحد بازیابی گازهای فلر پالایشگاه نفت اصفهان و مژگان حسینی دانشجوی دانشگاه صنعتی اصفهان با ارائه طرح کاربرد روش تلفیقی تالاب مصنوعی و غشای نانوالیاف پلی آمید تقویت شده با زئولیت در تصفیه پساب‌های صنعتی در پالایشگاه جایزه بخش ایده‌های استارت‌آپی را به خود اختصاص دادند.

گفتنی است این رویداد برای ششمین سال متوالی توسط دانشکده منابع طبیعی دانشگاه صنعتی اصفهان و با حمایت و حضور مدیران محیط‌زیست شرکت پالایشگاه نفت اصفهان، شرکت فولاد مبارکه اصفهان و معاونت پشتیبانی و فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *