چکیده پایان نامه های مقطع کارشناسی ارشد

Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type

نام و نام خانوادگی:فرزانه خوشخویی
عنوان پایان نامه: Impact of Podcasting on English Vocabulary Acquisition of Iranian Upper-intermediate EFL Learners: Abstract and Concrete Words in Focus
رشته تحصیلی: آموزش زبان انگلیسی
مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما اول: دکتر علیرضا نجفی
چکیده:

آموزش از طریق پادکست بسیارقوی و موثر برای آیندگان است. افراد زیادی در سالهای متمادی در سرتاسر دنیا از رسانه های تکنولوژیکی برای آموزش استفاده کرده اند. این مطالعه سعی می کند که به بررسی تاثیر پادکست بر روی یادگیری واژگان در بین زبان آموزان انگلیسی به عنوان زبان دوم بپردازد. و هم چنین این مطالعه تاثیر پادکست را در بین یادگیری واژگان عینی و انتزاعی نشان میدهد. شرکت کنندگان در این مطالعه بانوانی با سطح علمی بالاتر از متوسط در موسسه ی رادمهر در شهر شهرضا بوده اند.آنها به دو گروه- گروه کنترل و گروه آموزش تقسیم شده اند.لیستی شامل بیست کلمه از کلمات انتزاعی و عینی و بیست کلمه هم شامل ترکیبی از کلمات عینی و انتزاعی تهیه شدند.اولین گروه آموزش- کلمات عینی را به وسیله ی پادکست و دومین گروه آموزش- کلمات انتزاعی را به وسیله ی پادکست و گروه کنترل هم-کلمات عینی و انتزاعی را بدون پادکست دریافت کردند. از معیار سنجش کلمات هم برای چک کردن اجراهای اولیه و اجراهی ثانویه در هر سه گروه استفاده شد. سپس آزمون تحلیل واریانس و آزمون تی بر روی نمرات پیش آزمون و پس آزمون انجام گردید.در پایان مشخص شد که پادکست تاثیر بسیار سودمندی بر روی شرکت کنندگان داشته است و هم چنین شرکت کنندگان در یادگیری کلمات عینی موفق تر بوده اند. خواندن و درک این مطالعه می تواند به معلمان و دانش آموزان و طراحان کتابهای درس کمک فراوانی داشته باشد.

کلیدواژه: : یادگیری الکترونیکی-آموزش زبان بر پایه کامپیوتر-پادکست-پادکست آموزشی-یادگیری زبان برپایه‌ی موبایل

 

نام و نام خانوادگی:ناهید حسین پور
عنوان پایان نامه: Attitudes of Iranian Novice and Experienced EFL Teachers towards the Use of Dynamic Assessment principles
رشته تحصیلی: آموزش زبان انگلیسی
مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما اول: دکتر امید طباطبایی
چکیده:

این مطالعه با هدف بررسی نگرش معلمان تازه کار و مجرب زبان انگلیسی نسبت به کاربرد اصول ارزشیابی پویا در کلاس های زبان انگلیسی انجام شد. برای این منظور، 30 معلم زبان انگلیسی، 15 نفر مبتدی و 15 نفر با تجربه، تدریس در سه شعبه از یک موسسه زبان معتبر بر اساس در دسترس بودن و تمایل به شرکت در این مطالعه انتخاب شدند. پرسشنامه معتبری در مورد نگرش نسبت به اصول ارزیابی پویا به آنها داده شد. پاسخ آنها با استفاده از آزمون t تک نمونه ای مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. تجزیه و تحلیل آماری داده ها نشان داد که هر دو گروه نگرش مثبتی نسبت به کاربرد اصول DA در کلاس های زبان انگلیسی داشتند. این مطالعه دارای مفاهیم مفیدی برای معلمان زبان انگلیسی و طراحان آزمون است که در پایان مطالعه مورد بحث قرار گرفت.

کلیدواژه: نگرش، ارزشیابی پویا، ارزشیابی

 

نام و نام خانوادگی:سیده مریم زارع مویدی
عنوان پایان نامه: پیاده سازی و ارزیابی الگوریتم انتخاب ویژگی کرم شب تاب برای انتخاب بهترین دسته ویژگی درتشخیص سرطان سینه در تصاویر حرارتی
رشته تحصیلی:مهندسی پزشکی-بیوالکتریک
مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما: دکتر عبدالحسین رضائی
چکیده:

سرطان سینه از شایع ترین دلایل مرگ در میان زنان جهان می باشد. این حقیقت توجیه کننده ی تحقیقات برای رسیدن به تشخیص زود هنگام و نیز بهبود امید به زندگی بیماران است. تصویربرداری حرارتی (ترموگرافی) یک روش تصویر برداری غیر‌تهاجمی است که برای ثبت الگوهای حرارتی با استفاده از دوربین مادون قرمز (IR) جهت تشخیص زود هنگام سرطان سینه استفاده می‌شود. انتخاب ویژگی یکی از مراحل مهم در تشخیص سرطان سینه با استفاده از تصاویر حرارتی است. هدف از اجرای مرحله انتخاب ویژگی یافتن دسته ویژگی مناسب جهت افزایش دقت و سرعت انجام مراحل پردازش تصاویر حرارتی می-باشد. در مرحله انتخاب ویژگی، ویژگیهایی وجود دارد که اثر کمتری دارند یا بار اطلاعاتی چندانی ندارند یا اینکه همپوشانی دارند. عدم حذف این ویژگی ها مشکلی از لحاظ اطلاعاتی ایجاد نمی کند، ولی بار محاسباتی را افزایش داده و ممکن است دقت و صحت را کاهش دهند و باعث می شوند که اطلاعات غیر مفیدی به همراه داده های مفید ذخیره شوند. دراین پایان نامه از الگوریتم انتخاب ویژگی کرم شب تاب برای انتخاب بهترین دسته ویژگی در تشخیص سرطان سینه در تصاویر حرارتی استفاده شده است. در ابتدا ویژگی‌های مبتنی بر ماتریس هم وقوعی سطوح خاکستری مبتنی بر الگوهای محلی باینری از تصاویر استخراج و سپس الگوریتم انتخاب ویژگی کرم شبتاب جهت انتخاب بهترین دسته ویژگی روی آنها اجرا می شود. در این روش جدید از الگوریتم های طبقه بندی کننده ی درخت تصمیم گیری ، k نزدیک ترین همسایگی و ماشین بردار پشتیبان برای مرحله طبقه‌بندی استفاده می‌شود. برای پیاده سازی روش پیشنهادی ، از نرم افزارMATLAB 2019 b استفاده شده است و برای ارزیابی از 200 نمونه تصویر حرارتی سینه ، 100 نمونه تصویر حرارتی سینه افراد سالم و 100نمونه تصویر حرارتی سینه افراد مبتلا به سرطان در پایگاه داده DMR-IR موجود می باشد, استفاده شده است. در مرحله استخراج ویژگی 59 ویژگی مبتنی به الگوهای محلی باینری و 76 ویژگی مبتنی بر ماتریس هم وقوعی سطوح خاکستری استخراج شده است . نتایج ارزیابی نشان می دهد که صحت بدست امده ی روش پیشنهادی برای الگوریتم های طبقه‌ بندی کننده ِDTree، KNN و SVM برای حالت بدون اعمال الگوریتم انتخاب ویژگی کرم شبتاب و با استفاده از ویژگی های استخراج شده از ترکیب دو روش ویژگی های مبتنی بر ماتریس هم وقوعی سطوح خاکستری مبتنی بر الگوهای محلی باینری به ترتیب5/94، 81 و 5/86 درصد، میانگین حساسیت برای این الگوریتم ها به ترتیب درصد و میانگین 2/93 ، 84/73 و 67/80 اختصاصیت برای این الگوریتم ها به ترتیب2/98 ، 15/83 و 100 درصد می باشد. صحت برای حالت با اعمال الگوریتم انتخاب ویژگی کرم شب تاب به ترتیب95 ، 5/81 و 99درصد، حساسیت برای این الگوریتم ها به ترتیب 99، 74 و100درصد و اختصاصیت برای این الگوریتم ها به ترتیب 11/94 ، 80 و2/98 درصد می باشد. لذا استفاده از الگوریتم انتخاب ویژگی کرم شب تاب باعث بهبود میانگین صحت، میانگین حساسیت و میانگین اختصاصیت در تشخیص سرطان سینه از تصاویر حرارتی می شود. با اعمال الگوریتم کرم شب تاب تعداد ویژگی ها به 9 ویژگی کاهش یافت که باعث کاهش زمان در عملکرد و علاوه بر ان به دقت بهتری دست یافته شد.

کلیدواژه: سرطان سینه، الگوریتم کرم شبتاب ، ترموگرافی، انتخاب و استخراج ویژگی مبتنی بر ماتریس هم وقوعی سطوح خاکستری GLCM) (، استخراج ویژگی مبتنی بر الگوهای محلی باینری
( LBP)

 

نام و نام خانوادگی:عاطفه قربانی
عنوان پایان نامه: شبیه سازی هیدروینادمیک یک میکروکانال در فرآیند استخراج مایع-مایع
رشته تحصیلی:مهندسي شیمي گرایش طراحي فرآیند
مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما: آقای دکتر روح‌اله صادقی
چکیده:

در سال های اخیر، کاربرد کانال های میکرو در زمینه های صنایع فرآیند شیمیایی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. با توجه به مزایای متعددی مانند مسیر انتقال کوتاه تر در میکروکانال ها و نسبت سطح به حجم زیاد، امکان انجام واکنش هایی شامل مواد شیمیایی سمی و خطرناک و داشتن یک هندسه ساده، باعث استفاده از میکروکانال ها در بسیاری از زمینه ها مانند انتقال گرما و جرم شده است. در این مطالعه عملکرد یک میکروکانال پیچ خورده در فرآیند استخراج مایع – مایع شبیه سازی گردید. یک مدل سازی دو فازی اولرین – اولرین همراه با مدل موازنه جمعیتی برای توزیع اندازه قطرات در این شبیه سازی استفاده گردید. در این مطالعه هیدرودینامیک و انتقال جرم جریان مایع- مایع غیرقابل مخلوط در یک میکروکانال جریان پیشرفته بررسی می شود. با استفاده ازدو فاز هگزان / آب به عنوان یک سیستم مدل، ما از تکنیک های تجسم جریان برای تعیین توزیع اندازه قطره، نگهداری هگزان و مناطق خاص سطحی در این شبیه سازی اثر هیدرودینامیکی سرعت و فشار بر میزان اغتشاش و اندازه قطرات بررسی گردید. همچنین اثرات غلظت حل شونده و دبی جریان بر میزان انتقال جرم بررسی گردید و ضریب انتقال جرم محاسبه گردید.
نتایج نشان داد افزایش دبی جریان منجر به افزایش گرادیان سرعت نزدیک به دیواره ها می شود. نیروی دراگ منجر به افزایش افت فشار می شود. با کاهش نسبت ابعاد گرادیان سرعت نزدیک دیواره افزایش می‌یابد که منجر به افزایش افت فشار با کاهش نسبت ابعاد می‌شود وافزایش دبی جریان، شدت آشفتگی گردابی (توربولنسی) افزایش می یابد.

کلیدواژه: انتقال جرم- استخراج جریان مایع- مایع- میکروکانال- هگزان- آب- هیدرودینامیک

 

نام و نام خانوادگی:حسین جعفری
عنوان پایان نامه: بکار‌گیری داینتیکس در جهت کاهش اضطراب هنگام صحبت کردن در محیط آموزش زبان انگلیسی
رشته تحصیلی: آموزش زبان انگلیسی
مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما اول: دکتر علیرضا نجفی
چکیده:

داینتیکس یا همان علم پاک‌سازی ذهن یک سری از اقداماتی است که به رابطة متافیزیکی بین ذهن و بدن مربوط می‌شود. هدف داینتیکس پاک‌سازی رویدادهای دردناک از قسمتی از ذهن به نام ذهن واکنشی می‌باشد. این رویدادها موجب آزار شخص می‌شود و مانع از دستیابی شخص به پتانسیل واقعی خود می‌گردد مگر این‌که آن‌ها را از ذهن شخص از‌طریقِ داینتیکس پاک کنیم. این پژوهش بر این شد که با استفاده از داینتیکس به زبان‌آموزان در جهت کاهش اضطراب هنگام صحبت کردن به زبان انگلیسی کمک کند. به این منظور، اضطراب 20 زبان آموز 17 تا 26 ساله با سطح مهارت انگلیسی متوسطه با استفاده از پرسشنامه پی.‌اس.‌سی.‌اِی.‌اس (یاک هونگ و یوساها 1) در دو مرحله (قبل و بعد از درمان) سنجیده شد. پس از انجام داینتیکس درمانی مشاهده شد که میزان اضطراب گروه درمان به‌میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است در‌حالی‌که اضطراب گروه کنترل تقریباً ثابت مانده بود. نکته قابل ملاحظه این است که این میزان کاهش اضطراب در افراد مختلف متفاوت بود به‌گونه‌ای که دو نفر از زبان آموزان کاملاً از اضطراب رهایی یافتند، هفت نفر به میزان کمتر و یک نفر هیچ تغییری را تجربه نکرد چرا که به آن‌چه توسط درمانگر گفته شده بود عمل نکرده بود. نکته دیگر این است که تعداد و طول جلسات درمان در افراد مختلف متفاوت بود. همچنین نظرات افراد گروه درمان در خصوص داینتیکس درمانی از‌طریقِ مصاحبه پرسیده شد و همان گونه که انتظار می‌رفت افراد از این فرآیند کاملاً راضی بودند. از نتایج این تحقیق می‌توان در جهت تأسیس سازمانی که دوره داینتیکس‌درمانی را برای زبان‌آموزان مهیا می‌کند استفاده کرد. پیشنهاداتی در خصوص تحقیقات بیشتر در این زمینه در پایان ارائه شده است.

کلیدواژه: کاهش اضطراب، داینتیکس، اضطراب موقع صحبت کردن، مهارت صحبت کردن

 

نام و نام خانوادگی:اسماعیل امیری
عنوان پایان نامه: مطالعه آزمایشگاهی ساخت نانوجاذب مغناطیسی اصلاح شده با پلی اتیلن ایمین برای حذف فلز سنگین آرسنیک از آب
رشته تحصیلی: مهندسی شیمی -فرآیندهای جداسازی
مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما اول: دکتر بنفشه سلطانی
چکیده:

یکی از مهم‌ترین مسائل دنیای امروز، آلودگی محیط‌زیست به فلزات سمی و خطرناک می‌باشد. استخراج فلزات سنگین از معادن و کاربرد گسترده فلزات سنگین در صنایع باعث شده است که غلظت این فلزات در آب، فاضلاب، هوا و خاک بیشتر از مقادیر زمینه‌ای افزایش پیدا کند. بنابراین حذف فلزات سنگین از محیط آبی موضوع مهمی در بهداشت عمومی جامعه محسوب می‌شود. در این پژوهش ساخت نانوجاذب مغناطیسی اصلاح شده با پلی اتیلن ایمین برای حذف فلز سنگین آرسنیک از آب بصورت آزمایشگاهی مورد مطالعه قرار گرفت. پس از تولید نانوجاذب، جهت تأیید سنتز و اطمینان از تشکیل پیوندهای مورد نظر جاذب مورد با آنالیزهای FT-IR، SEM، TEM، XRD و TGA شناسایی شدن نتایج نشان داد که حداکثر جذب آرسنیک در 7 pH= می‌باشد که به عنوان pH بهتر ثبت گردید. بیشترین مقدار درصد حذف آرسنیک در pH برابر با 7 به ترتیب 32/79% بدست آمد. حذف آرسنیک با افزایش مقدار نانوجاذب از 40 تا mg 65 افزایش می‌یابد. بیشترین مقدار درصد حذف آرسنیک در mg 65 نانوجاذب با مقدار 23/84% بدست آمد. افزایش درصد حذف فلز سنگین آرسنیک از طریق مقدار جاذب مي‌توان مربوط به افزایش تعداد سایت‌های فعال نانوجاذب باشد. جذب آرسنیک با افزایش دما از 25 درجه سانتی‌گراد تا 40 درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد. بنابراین دمای 40 درجه سانتی‌گراد به عنوان دمای مطلوب بدست آمد. لذا بیشترین درصد حذف آرسنیک در دمای 40 درجه سانتی‌گراد به ترتیب برابر با 47/88% می‌باشد. ماکزیمم درصد حذف آرسنیک توسط نانوجاذب MNP-PEI در غلظت mg/L 240 به برابر با 96% بدست آمد. برای این روند افزایشی می‌توان این توجیه را بیان کرد که با افزایش غلظت محلول فلز سنگین تعداد گروه‌های فعال سطحی که قادر به برقراری پیوند بین فلز سنگین و نانوجاب هستند افزایش می‌یابد که منجر به جذب بیشتر فلز سنگین می‌شود. نتایج نشان می‌دهد که نانوجاذب در زمان 30 دقیقه، بیشترین میزان جذب را داشته است. بنابراین فرآیند جذب سنتیک بالایی دارد. بدین منظور نیازی به مدت زمان طولانی تماس برای برهم کنش نانوجاذب و آرسنیک وجود ندارد. مقدار بالای (9837/0)R2 برای مدل فرندلیچ تایید می‌کند که این مدل برای برازش داده‌های آزمایشگاهی مناسب است. مدل فرندلیچ بیان می‌کند که سطح نانوجاذب ناهمگن می‌باشد و با توزیع غیر یکنواختی از گرماي جذب در روي سطح بدست می‌آید. همچنین، مقدار KF نیز 49/1 بدست آمد که نشان می‌دهد جذب آرسنیک‌ مطلوبتر توسط نانوجاذب MNP-PEI جذب می‌شوند. حداکثرجذب آرسنیک توسط نانوجاذب MNP-PEI در 30 دقیقه انجام می‌شود، زیرا در ابتدا مکان‌های جذب بیشتر در دسترس هستند و آرسنیک به راحتی روی این مکان‌ها جذب می‌شود و پس از آن با افزایش زمان تماس میزان جذب یک روند ثابتی خواهد داشت. برازش مدل‌های سینتیک جذب آرسنیک توسط نانوجاذب مغناطیسی نشان می‌دهد مدل هو و مکی با ضریب همبستگی بیشتر (9959/0R2=) در مقایسه با مدل‌ لاگرگرن داده‌های آزمایش را بهتر توصیف می‌نماید. مدل هو و مک کی با ضریب همبستگی بیشتر (9959/0=R2) نسبت به سایر مدل‌های دیگر مطابقت بهتری با داده‌های آزمایش دارد.

کلیدواژه: نانوجاذب مغناطیسی، پلی اتیلن ایمین، فلز سنگین، آرسنیک

 

نام و نام خانوادگی:محمدرضا محمدی چیگویی
عنوان پایان نامه: افزایش خاصیت آبدوستی غشاهای پلی سولفون اصلاح شده با دندریمر برای حذف فلز سنگین از پساب پتروشیمی لردگان
رشته تحصیلی: مهندسی شیمی -فرآیندهای جداسازی
مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما اول: دکتر بنفشه سلطانی
چکیده:

در این پژوهش افزایش خاصیت آبدوستی غشاهای پلی سولفون اصلاح شده با دندریمر برای حذف فلز سنگین از پساب پتروشیمی لردگان مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت. غشای نانوفیلتراسیون توسط پلیمریزاسیون بین سطحی ساخته شد. سپس غشاهای ساخته شده با افزودن متفاوت مقدار نانو دندریمر پلی پروپیلن ایمین با غلظت‌های 0، 5/0، 5/1 و 2 درصد جرمی با کدهای (M1، M2، M3 و M4) مشخص شدند. با استفاده از آنالیز ATR-FTIR صحت ترکیب نانو دندریمر پلی پروپیلن ایمین در لایه غشا بررسی شد و مورفولوژی غشاها با استفاده از SEM بررسی شد. نتایج نشان می‌دهند که با افزودن دندریمر پلی پروپیلن ایمین با غلظت‌های مختلف (5/0، 5/1 و 2 درصد جرمی) به سطح غشاهای نانوفیلتراسیون PSF زاویه تماس سطح غشا با آب کاهش یافته است. با افزودن دندریمر پلی پروپیلن ایمین با غلظت 2 درصد جرمی به سطح غشا PSF، زاویه تماس (º72 به º56) تقریباً مقدار 23 % کاهش یافته است. شار عبور آب خالص از غشای PSF بیشتر از غشای اصلاح شده با دندریمر است. که دلیل می‌تواند حفرات درشتی می‌باشد که برروی غشای PSF ایجاد شده است. بعد از گذشت زمان 60 دقیقه شار عبور آب از غشای M1 تقریباً L/m2.hr 210 و شار عبور آب از غشاهای نانو کامپوزیت M2، M3 و M4 به ترتیب 194، 190 و L/m2.hr 148 می‌باشند. با افزودن دندریمر پلی پروپیلن ایمین به سطح غشاهای نانوفیلتراسیون اثر مثبت بر روی عملکرد غشاها برای حذف فلز سنگین (II) Cu می‌گذارد. بیشترین درصد حذف فلز سنگین (II) Cu در زمان 45 دقیقه برای غشا M4 با مقدار 93% بدست آمد که برای غشا بدون حضور دندریمر پلی پروپیلن ایمین دارای در شرایط مذکور 45% بدست آمد. با افزودن دندریمر پلی پروپیلن ایمین به سطح غشاهای نانوفیلتراسیون عملکرد غشاهای اصلاح شده با دندریمر برای حذف فلز سنگین (II) Pb بهتر می‌شود. بیشترین درصد حذف فلز سنگین (II) Pb در زمان 35 دقیقه برای غشا M4 با مقدار36/95% بدست آمد که نسبت به غشا بدون حضور دندریمر پلی پروپیلن ایمین (M1) در شرایط مذکور 71/47% افزایش پس‌زنی (II) Pb را داریم. بیشترین درصد حذف فلز سنگین (II) Ni در زمان 35 دقیقه برای غشا M2، M3 و M4 به ترتیب 66/48%، 76/54% و 6/90% بدست آمد که برای غشا M1 (بدون حضور دندریمر پلی پروپیلن ایمین) درصد حذف فلز سنگین (II) Ni با 45% بدست آمد که در سطح پایین‌تری نسبت به غشاهای اصلاح شده قرار دارد. بیشترین درصد حذف فلز سنگین (II) Zn در زمان 30 دقیقه برای غشا M4 با مقدار 47/63% بدست آمد که برای غشا بدون حضور دندریمر پلی پروپیلن ایمین دارای در شرایط مذکور 25/33% بدست آمد. بهترین عملکرد را برای حذف فلزات سنگین ((II) Cu، Pb (II)، Ni (II) و Zn (II)) غشا M4 دارد. با افزودن دندریمر به لايه غشای نانوفیلتراسیون تجمع BSA در سطح غشاي M4 کاهش می‌یابد که این پدیده نتيجه آن بهبود مقاومت غشا M4 در مقابل رسوب گذاري است. بنابراين، افزايش ويژگي ضد رسوب غشاي M4 مي‌تواند از طريق افزايش خاصيت آب دوستي سطح غشايM4 انجام گيرد. غشاي M4 مي‌تواند حدود 5/22 درصد مقدار شار آب را در مقايسه با 5/7 درصد غشا M1 بازيابي کند و اين نشانگر عملکرد بالاتر غشاي M4 در بهبودي شار آب عبوري از غشا است. خاصيت آب دوستي بهبود يافته M4، تعامل بين غشا و BSA را تضعيف کرده و در نتيجه BSA از سطح غشا راحت تر حذف شده است.

کلیدواژه: خاصیت آبدوستی، غشا، پلی سولفون، دندریمر، فلز سنگین

 

نام و نام خانوادگی:آتنا دهقانی
عنوان پایان نامه: مطالعه آزمایشگاهی سنتز نانوذرات اکسید آهن (Fe3O4) پیوند زده با اکسید گرافن (GO) با هدف حذف فلز سنگین سرب از محلول آبی
رشته تحصیلی: مهندسی شیمی-فرآیندهای جداسازی
مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما اول: دکتر بنفشه سلطانی
چکیده:

حذف فلزات سنگين از محلول‌های آبی با کمک نانوذرات در طول ساليان اخير با توجه به حجم مصرفي کم در مقايسه با دیگر جاذب‌ها و سهولت در قابليت بازيافت فلزات سنگين جذب شده بر روي نانوذرات مورد توجه قرار گرفته است. در این پژوهش سنتز نانوذرات اکسید آهن (Fe3O4) پیوند زده با اکسید گرافن (GO) با هدف حذف فلز سنگین سرب از محلول آبی بصورت آزمایشگاهی مورد مطالعه قرار گرفت. نانوجاذب سنتز شده با استفاده از آناليزهای FT-IR،XRD ، VSM ، SEM و TEM مشخصه‌یابی شد. همچنین تأثير پارامترهای pH، مقدار نانوجاذب، زمان تماس، دما و غلظت اوليه فلز سنگين سرب بر جذب سطحی مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت. تأثیر مقدار pH بر درصد حذف فلز سنگین سرب توسط نانوجاذب در دمای 25 درجه سانتی گراد، غلظت اولیه10 میلی گرم بر لیتر سرب و زمان تماس 60 دقیقه، مورد بررسی قرار گرفت و بیشترین درصد حذف سرب در 6=pH بدست آمد. بیشترین مقدار درصد حذف سرب در mg 15 نانوجاذب با مقدار 44/77 درصد حاصل شد. نتایج نشان داد که نانوجاذب در زمان 60 دقیقه، بیشترین میزان جذب را داشته است. همچنین درصد حذف سرب با افزایش دما از 15 تا 45 درجه سانتی گراد افزایش یافته و در دمای بالاتر از 45 درجه سانتی گراد درصد حذف فلز سنگین سرب با نانوجاذب روند کاهشی نشان داد. ماکزیمم درصد حذف سرب توسط نانوجاذب در شرایط pH برابر با 6، دمای بهینه، زمان تماس 60 دقیقه و غلظت اولیه 10 میلی گرم بر لیتر برابر با 44/77 درصد بدست آمد. مدل ایزوترم‌های، لانگمویر و فروندلیچ با داده‌های آزمایشگاهی جذب سرب در دمای 45 سانتی گراد و 6=pH در غظت‌های مختلف مطابقت داده شدند. ضریب همبستگی بالا (9066/0=R2) برای مدل فروندلیچ تایید کرد که مدل ایزوترم فروندلیچ برای برازش داده‌های آزمایشگاهی مناسب است. همچنین نتایج حاصل از برازش مدل‌های سینتیک جذب سرب توسط نانوجاذب نشان داد که مدل شبه درجه دوم با ضریب همبستگی بیشتر (9994/0=R2) نسبت به مدل‌ شبه درجه اول مطابقت بهتری با داده‌های آزمایش دارد.

کلیدواژه: نانوذرات، جذب سطحی، اکسید آهن (Fe3O4)، اکسید گرافن (GO)، فلز سنگین سرب

 

نام و نام خانوادگی:احسان ببریان
عنوان پایان نامه: استفاده از تلگرام به منظور افزایش مهارت پاراگراف نویسی دانش آموزان سطح متوسط ایرانی
رشته تحصیلی: آموزش زبان انگلیسی
مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما اول: دکتر علیرضا نجفی
چکیده:

هدف این مطالعه بررسی تاثیر نرم افزار تلگرام در تدریس مهارت پاراگراف نویسی به زبان انگلیسی به دانش آموزان ایرانی با سطح مهارت متوسط در یک موسسه خصوصی در ایران بوده است. در این تحقیق 30 دانش آموز شرکت کردند که 15 نفر از آن ها بصورت تصادفی به عنوان گروه کنترل و 15 نفر دیگر به عنوان گروه آزمایش انتخاب شدند. دانش آموزان در گروه کنترل بصورت سنتی مهارت های پاراگراف نویسی که با کاغذ و خودکار است را فراگرفتند و گروه آزمایش مهارت های پاراگراف نویسی را با استفاده از کانال های تلگرامی آموختند. یک کانال به منظور دریافت آموزش های جدید از طرف معلم در رابطه با طرز نوشتن پاراگراف و دیگری به منظور دسترسی دانش آموزان به نمونه پاراگراف های نوشته شده توسط همکلاسی هایشان. در این تحقیق همه فراگیران در یک سطح زبانی بودند و بمنظور داشتن فراگیرانی در یک سطح آزمون تعیین سطح استفاده شد و سطح مورد قبول برای مطالعه سطح متوسط در مهارت استفاده از زبان انگلیسی بود. برای تعیین پیشرفت دانش آموزان پیش آزمون و پس آزمون طراحی شد و نتایج بر اساس تفاوت ها و شباهت ها بدست آمد. برای بدست آوردن نتایج دقیق تر دو مصحح متون نوشته شده توسط فراگیران را مطالعه و به آن ها نمره دادند سپس میانگین نمرات هردو مصحح برای مطالعه و داشتن نمرات دقیق تر استفاده شد. برای داشتن نمرات دقیق تر دستورالعملی خاص جهت طریقه نمره دادن به متن ها به مصحح ها داده شد تا نمرات یکسانی بین دو مصحح داشته بدست آید. نتایج تحقیق ثابت کرد تلگرام در فرآیند تدریس کارآمد و سودمند بوده است و برای طراحان برنامه های آموزشی، موسسه ها دانشگاه ها، معلمان یا حتی افرادی که به هر دلیلی نمیتوانند در کلاس حضور داشته باشند میتواند مورد استفاده قرار گیرد. این کلاس های آنلاین جهت جبران کمبود زمان و دریافت بازخورد خوب از سمت همکلاسی ها و معلمان میتوانند مورد استفاده قرار بگیرند.

کلیدواژه: تلگرام، ،پاراگراف نویسی ، MALL ، شبکه های اجتماعی

 

نام و نام خانوادگی:عفت سعیدی مرغملکی
عنوان پایان نامه: The Interrelationships between Anxiety, Enjoyment, and Willingness to Communicate Among Iranian EFL Learners: Focusing on the Role of Age, Gender, Proficiency, and Achievement Variables
رشته تحصیلی: آموزش زبان انگلیسی
مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما اول: دکتر علیرضا نجفی
چکیده:

This research aimed at discovering: (a) the differences between foreign language enjoyment (FLE) and foreign language classroom anxiety (FLCA) levels among foreign language learners generally, and across different gender, proficiency level, age, and achievement groups; (b) the influences of gender, age, proficiency level, and success on FLCA, FLE, and willingness to communicate (WTC); (c) the links between FLE and FLCA, FLE and WTC, and between FLCA and WTC; (d) the differences in the strengths of the correlations between FLE, FLCA, and WTC across different gender, proficiency level, age, and achievement groups; (e) the influential role of FLE and FLCA in WTC, generally and for different gender, proficiency level, age, and achievement groups. For this purpose, 327 Iranian EFL learners participated in this research. The participants were divided into females and males, three different proficiency levels, two age groups, and three achievement groups. A quantitative method applying questionnaires was used to collect the data. A measure of FLE consisting of 21 items, a measure of FLCA including 8 items which were extracted from the FLCAS, and a measure of WTC including 28 items from IWTC Scale were used. Statistical analyses using SPSS and MedCalc softwares revealed that (a) students experienced more enjoyment than anxiety in their foreign language classes in general and also across different gender, proficiency, age, achievement groups; (b) age and proficiency level did not significantly influence students‟ WTC, FLE, and FLCA; (c) success didn‟t affect students‟ FLE while it could influence the language learners‟ WTC and FLCA; (d) while gender influenced the students‟ FLE, it did not influence the language learners‟ FLCA and WTC; (e) WTC and FLE were positively and significantly, WTC and FLCA were negatively and significantly, and FLE and FLCA were negatively and significantly related; (f) the overlapping of FLE and FLCA was significantly higher in girls compared to boys; (g) there was a stronger link between FLE and WTC among the least proficient language learners compared to the most proficient students; (h) both FLE and FLCA significantly predicted WTC generally and across different gender, proficiency level groups and for adolescents and the medium achievers, additionally, for these models, it was seen that FLE had stronger influence on increasing WTC than decreasing impact of FLCA on WTC; (k) FLCA could not significantly predict WTC for models obtained among young adults, the least successful and the most successful students. The findings of this research can be used to enhance language learners‟ willingness to communicate in an effective way.

کلیدواژه: Achievement; Age; Foreign Language Classroom Anxiety; Foreign Language Enjoyment; Gender; Iranian EFL learners; Proficiency Level; Willingness to Communicate

 

52542