چکیده پایان نامه های مقطع کارشناسی ارشد
شماره دانشجویی :
نام و نام خانوادگی : حامد اکبری
عنوان پایان نامه : بررسی بیان نسبی miRNA-140-5p و ارتباط آن با مسیر انتقال پیام اسیدهای چرب در طی پیشرفت بدخیمی در رده های سلولی سرطان کلور کتال
رشته تحصیلی : زیست شناسی- سلولی و مولکولی
مقطع تحصیلی : کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما : دکتر کامران قائدی و دکتر فرزاد سید فروتن
چکیده : سبک زندگی و بهخصوص عادات رژیم غذایی در جوامع امروزی تغییر کرده است و همین موضوع، سرطان کولورکتال را به یکی از شایعترین و مرگبارترین سرطانها تبدیل کرده است. مطالعات انجامگرفته بر روی میزان مصرف اسیدهای چرب بلند زنجیر در ارتباط با سرطان روده بزرگ نشاندهنده ارتباطی معنیدار بین میزان مصرف آنها در رژیم غذایی و افزایش بروز بدخیمیهای روده بزرگ است. از جهتی مطالعات مختلف نشان دادهاند hsa-miR-140-5p، در سرطان کولورکتال دچار کاهش بیان میشود و این کاهش بیان با پیشرفت سرطان و متاستاز آن به غدد لنفاوی و ریه بیشتر هم میشود. در این مطالعه با در نظر گرفتن مسیر انتقال پیام اسیدهای چرب، با استفاده از پایگاههای اطلاعاتی و مقالات مختلف، تعداد یازده ژن جهت بررسی بیان و ارتباط آنها با miRNA مذکور انتخاب گردید. از بین ژنهای کاندید شده، پنج ژن FABP2، PPARα ، PGC1-α ،VEGFA و VEGFB، که بر اساس پیشبینیهای بیوانفورماتیکی هدف miRNA مذکور هستند، انتخاب شدند. بنابراین سطح بیان hsa-miR-140-5p و mRNA های ژنهای پیشبینیشده در ردههای مختلف سلولی سرطان کولورکتال (HT-29 ,Caco2 ,HCT116 , SW480) با استفاده از Real-time RT-PCR بررسی گردید. بررسی نتایج حاصل نشاندهندهی کاهش معنادارp value<0.05))، سطح بیان hsa-miR-140-5p در ردههای مختلف سلولی سرطان کولورکتال نسبت به گروه کنترل(ردهی سلولی (HDF بود. این در حالی است که سطح بیان mRNA ژنهای هدف پیشبینیشده (VEGFA,VEGFB, PPARα )، دارای الگوی بیانی مخالف با miRNA مذکور بوده و بهطور معنیداری افزایش بیان نشان دادند. اگرچه آزمونهای بیشتری برای تائید پیشبینیهای بیوانفورماتیکی نیاز است، بااینحال میتوان نتیجه گرفت که احتمالاً کاهش سطح بیان hsa-miR-140-5p منجر به کاهش اثر مهاری آن بر mRNA های هدف مذکور گشته و موجب افزایش بیان آنها گردیده است. نظر به نقش مهم و کلیدی این ژنها در مسیر انتقال پیام اسیدهای چرب در سرطان کولورکتال، عواملی که از طرق مختلف همچون تغییرات اپی ژنتیکی (مانند miRNA ها) منجر به افزایش سطح بیان این ژنها میشوند، جایگاه درمانی بالقوه ارزشمندی برای سرطانهای مختلف بهویژه سرطان کولورکتال خواهند شد. ازاینرو کاهش سطح بیان hsa-miR-140-5p میتواند بهعنوان یک هدف درمانی بالقوه جهت درمان مبتلایان به سرطان کولورکتال در مطالعات آینده مدنظر قرار گیرد.
کلمات کلیدی : سرطان کولورکتال،hsa-miR-140-5p، FABP2، PPARα، PPARγ، PPAR β/δ، PGC1-α،VEGFA،,VEGFB FASNمسیر انتقال پیام اسیدهای چرب
تاریخ دفاع : 1396
شماره دانشجویی :
نام و نام خانوادگی : محمدعلی بشیری
عنوان پایان نامه : حذف COD و نیترات فاضلاب شهری درراکتورهای ناپیوسته متوالی به روش لجن گرانولی هواز
رشته تحصیلی : مهندسی شیمی – جداسازی
مقطع تحصیلی : کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما : دکتر وحید جوانبخت
چکیده : روش تصفیه فاضلاب با استفاده از لجن گرانولی هوازی نتیجه پیشرفت بیوتکنولوژی در جهت رسیدن به راندمان بالای تصفیه می باشد. ویژگی های متمایز گرانول های هوازی نشان دهنده برتری این فناوری در مقایسه با فرآیندهای لجن فعال متداول است. از ویژگی های این روش میتوان به حذف همزمان مواد آلی ونیتروژن وفسفر وحذف تانک های تهنشینی اولیه وثانویه و انجام کل مراحل تصفیه تنها در یک تانک نام برد. دراین تحقیق عملکرد روش تصفیه گرانولی هوازی فاضلاب شهری شامل راندمان حذف اکسیژن خواهی شیمیایی و حذف نیترات در راکتورهای ناپیوسته متوالی و در مقیاس پایلوت نیمه صنعتی بررسی و با تصفیه خانه فاضلاب شاهین شهر مقایسه گردید.پایلوت مورد استفاده به ظرفیت300 متر مکعب در روز شامل سه راکتور ناپیوسته متوالی درون یک استوانه فلزی به ارتفاع10متر و قطر3متر می باشدکه درمجاورت تصفیه خانه شاهین شهر نصب شده است. بررسی راندمان حذف اکسیژن خواهی شیمیایی وحذف نیترات با اندازه گیری غلظت ورودی وخروجی این پارامترها به روش اسپکتوفتومتری نشان داد که این روش با89 درصد حذف اکسیژن خواهی شیمیایی وحذف آمونیاک تا90درصد و حذف نیترات تا70درصد با میزان اکسیژن خواهی خروجی 55 میلی گرم بر لیتر ونیترات خروجی زیر10میلی گرم بر لیتر40روز پس از راه اندازی پایلوت عملکرد قابل قبولی داشته و بطور موثری می تواند برای تصفیه فاضلاب شهری بکار رود و با توجه به ویژگی های این روش از جمله انجام کل فرآیند تصفیه در یک تانک میتواند جایگزین روش متداول لجن فعال گردد.
کلمات کلیدی : تصفیه هوازی گرانولی، لجن گرانولی هوازی ، تصفیه گرانولی فاضلاب ، گرانول هوازی
تاریخ دفاع : 1396
شماره دانشجویی :
نام و نام خانوادگی : مرتضی ناظری
عنوان پایان نامه : مطالعه و تحلیل عملکرد مدار تمام جمع کننده در تکنولوژی اتوماتای سلولی کوانتومی تک لایه وبهبود عملکرد آن
رشته تحصیلی : مهندسی برق – الکترونیک
مقطع تحصیلی : کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما : دکتر عبدالحسین رضائی
چکیده : با به چالش کشیده شدن دستگاه های CMOS درمقیاس نانومتر(برای مثال افزایش جریان نشتی که سبب اتلاف قابل توجه توان استاتیک می شود)، تکنولوژی های جدیدی به عنوان جایگزین هایی برای CMOS در حال پدید آمدن هستند. اتوماتای سلولی چهار نقطه (QCA) یکی از این پلت فرم های نو ظهور است. سلول پایه QCA که قادر است تا یک بیت منطقی را ارائه دهد، محدوده ای در مقیاس نانو را اشغال می کند. یک سلول ابتدایی QCA معمولا شامل 2 الکترون است، که نشان دهنده دو جایگیری ممکن کولن های دافع 0 و 1 می باشد. در این پایان نامه در طراحی تمام جمع کننده QCA، از طراحی متقاطع QCA هم سطح استفاده شده است که سبب می شود تا تعداد سلول QCA و محدوده زیر استفاده، بدون هیچ گونه پیامد تأخیری، کاهش یابد. این پایان نامه دو طراحی جدید از تمام جمع کننده ی تک بیتی QCA را ارائه میدهد. سپس با استفاده از این دو جمع کننده تک بیتی، دو جمع کننده چهار بیتیRCA ارائه می شود. طرح های پیشنهادی در محیط QCADesigner tool version 2.0.3 طراحی و شبیهسازی شده است. طرح ارائه شده بدون عبور سیمها از روی هم و در یک لایه پیادهسازی شده که این امر سبب میشود طرح پیشنهادی از لحاظ فیزیکی قابلیت ساخت آسانتری نسبت به طرحهای قبلی داشته باشد. در ساختار طرح پیشنهادی اول از 25 سلول استفاده شده و دارای مساحت 02/0 میکرو متر مربع و تأخیر 5/0 سیکل ساعت می باشد. مدار چهاربیتی RCAطراحی شده دارای 118 سلول و مساحت12/0 میکرومتر مربع می باشد ، که در مقایسه با بقیه ی تمام جمع کننده های RCA کمترین مساحت و کمترین تعداد سلول را دارد.جمع کننده ی بعدی با استفاده از گیت اکثریت 5 ورودی در یک لایه طراحی شده است. از این جمع کننده برای طراحی یک جمع کننده ی چهاربیتیRCA استفاده شده است. جمع کننده ی تک بیتی شامل 47 سلول، مساحت03/0میکرومتر مربع و تأخیر 75/0 سیکل ساعت می باشد. این جمع کننده نسبت به طراحی های قبلی تمام جمع کننده با گیت اکثریت 5 ورودی دارای کمترین مساحت است. جمع کننده ی RCA چهار بیتی شامل233 سلول، مساحت29/0 وتأخیر75/1سیکل ساعت است.
کلمات کلیدی : آتوماتای سلولی کوانتومی، گیت اکثریت،گیت XOR، تمام جمع¬کننده، مساحت.
تاریخ دفاع : 1395
شماره دانشجویی :
نام و نام خانوادگی : سید ابراهیم موسوی
عنوان پایان نامه : ساخت و مشخصهيابي داربست زيست سازگار و زيست تخريبپذير پليكاپرولاكتان/ موسيلاژ ريحان جهت استفاده در مهندسي بافت
رشته تحصیلی : مهندسی شیمی – جداسازی
مقطع تحصیلی : کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما : دکتر علیرضا علافچیان
چکیده : در سالهای اخیر تحقیقات گستردهای در حوزه مهندسی بافت صورت گرفته است. از دست دادن عضو یکی از اصلیترین چالشهای علم پزشکی میباشد. جایگزینی بافتهای آسیب دیده یا از بین رفته هم از لحاظ هزینه و هم دسترسی عمومی دارای محدودیتهای بسیاری است. علم مهندسی بافت با به کارگیری سه فاکتور اصلی سلول، داربست و عوامل رشد، سعی در تسهیل فرایند بهبود آسیب دیدگیها و نقص عضو دارد. داربست به عنوان مکان رشد و تکثیر سلولها در علم مهندسی بافت جایگاه ویژهای دارد و میبایست بیشترین شباهت به محیط طبیعی بدن را دارا باشد که این امر باعث افزایش میزان مهاجرت سلولها به سمت داربست و همچنین باعث افزایش میزان رشد و تکثیر سلولها میشود از بین روشهای مختلفی که برای تولید داربست وجود دارد، روش الکتروریسی به دلیل سهولت انجام و قابلیت کنترل بهتر مورد توجه قرار گرفتهاست. پلیمرهای مختلفی در فرایند الکتروریسی مورد استفاده قرار گرفتهاند. پلیمرهای طبیعی نظیر کیتوسان، آلژینات، کتیرا، ژلاتین، کلاژن، فیبرینوژن و سلولوز و پلیمرهای سنتزی مانند PCL ، PLGA، PLLA، PVA. پلیمرهای سنتزی دارای استحکام مکانیکی بالایی میباشند اما با توجه به آبگریز بودن آنها شرایط را جهت مهاجرت و رشد و تکثیر سلولها فراهم نمیآورند. جهت برطرف کردن این نقیصه از ترکیب پلیمرهای سنتزی و طبیعی استفاده شده است. پلیمر سنتزی پلی کاپرولاکتان همانند دیگر پلیمرهای سنتزی دارای استحکام مکانیکی بالا میباشد و داربستهای تهیه شده به وسیله آن شباهت زیادی به [1]ECM دارند. در این مطالعه از پلیمر حاصل از موسیلاژ ریحان جهت افزایش میزان آبدوستی، کنترل زمان تخریب و همچنین افزایش میزان الاستیسیته داربست استفادهشد. از اینرو نسبتهای مختلفی از پلیکاپرولاکتان و موسیلاژ دانه ریحان با غلظتهای مختلف فراهم شد و در فرایند الکتروریسی مورد استفاده قرارگرفت. در نهایتنسبت سه به دو از پلیکاپرولاکتان و موسیلاژ ریحان به دلیل یکدستی، بدون بید بودن و قطر کم الیاف 20±120 نانومتر انتخاب شد و تستهای مختلف بر روی آن انجام گرفت. مشخصه یابی الیاف حاصل توسط FTIR جهت بررسی گروههای عاملی داربست، تست XRD جهت بررسی میزان بلورینگی داربست، تست زاویه تماس جهت بررسی میزان آبدوستی داربست، تست تخلخل جهت بررسی میزان خلل و فرج داربست و همچنین تست استحکام جهت بررسی میزان استحکام کششی داربست انجامگرفت. پس از انجام تستهای فوقالذکر و مشخص شدن شرایط مناسب داربست جهت کشت سلول، کشت سلولهای اپیتلیال بر روی داربست انجامگرفت. با جمعبندی مطالب فوقالذکر میتوان نتیجهگیری کرد که داربست متشکل از موسیلاژ ریحان و پلیکاپرولاکتان گزینه مناسبی جهت کشت سلولهای اپیتلیال میباشد.
کلمات کلیدی : مهندسی بافت، الکتروریسی، داربست زیست سازگار، موسیلاژ ریحان، پلیکاپرولاکتان.
تاریخ دفاع : 1396
شماره دانشجویی :
نام و نام خانوادگی : مهدی جهان پا
عنوان پایان نامه : مطالعات کانی سازی و ژئوشیمی آنتیموان در منطقه سیرزار، شمال غرب تربت جام، خراسان رضوی
رشته تحصیلی : مهندسی معدن – اکتشاف
مقطع تحصیلی : کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما : دکتر هنگامه حسینی دینانی
چکیده : کانسار آنتیموان سیرزار در طول جغرافیایی 60 درجه و 27 دقیقه و 10.7 ثانیه و عرض جغرافیایی 35 درجه و 31 دقیقه و 23.3 ثانیه در جنوب شرق مشهد مقدس و شمال غرب تربت جام، واقع است. معدن آنتیموان سیرزار در سال 1377 شروع به فعالیت کرده است که تمرکز بیشتر کانی زایی در کوه معدن گزارش شده است. فعالیت هاي قدیمی نیز در این محدوده بر روي زون هاي مینرالیزه مشاهده می شود که تنها شواهد حضور آنتیموان در این محدوده است. کانسار آنتیموان سیرزار در چهارگوش نقشه زمین شناسی 1:250000 تربت جام در حد فاصل زون زمین ساختی ایران مرکزي با پی سنگ پان آفریکن و واحد ساختاري – رسوبی کپه داغ هزارمسجد با پی سنگ هرسینین یا به عبارت دیگر در محدوده برخورد صفحه توران –و صفحه ایران جاي گرفته است. کانی سازي در منطقه سیرزار داراي کنترل گسلی بوده و به صورت رگه اي و جانشینی در سنگ آهک هاي پرمین تشکیل شده است. کانی سازي در منطقه سیرزار به صورت رگه اي و جانشینی در سنگ میزبان کربناتی (پرمین) مشاهده می شود. کانی سازي اولیه در دو مرحله رخ داده است: 1 ( کانی سازي گالن پیریت کالکوپیریت اسفالریت سولفوسالت سولفید مس آنتیموان همراه با باطله ي کوارتز و باریت 2 ( کانی سازي استیبنیت پیریت اسفالریت فولوپیت همراه با باطله هاي کوارتز، باریت، دولومیت و کلسیت. کانی هاي ثانویه زون اکساینده نیز شامل مالاکیت، آزوریت، کوولیت، آنگلزیت، سروزیت والنتینیت، بیندهمیت، گوتیت، هماتیت و اکسیدهاي آنتیموان است. سه نوع دگرسانی شامل سیلیسی شدن، باریتی شدن و دولومیتی شدن همراه با ماده ي معدنی سیرزار مشاهده می شود. باریتی شدن به وفور در منطقه سیرزار قابل مشاهده است. هدف اصلی این تحقیق، بررسی ژئوشیمیایی آبراهه هاي اصلی موجود در این محدوده می باشد، تا مناطق امید بخش و پتانسیل دار بر اساس عیار اقتصادي کانی آنتیموان، براي استخراج شناسایی گردد. نتایج نشان دادند که هر چه از قسمت جنوب غربی محدوده به سمت میانی محدوده حرکت می نماییم درصد استیبنیت افزایش می یابد. این افزایش غلظت در قسمت هاي میانی محدوده به اوج خود رسیده و به سمت شمال محدوده و نسبتا به سمت شرق محدوده از غلظت آنتیموان کاسته می گردد. با افزایش مقدار استبنیت، مقدار سرب و جیوه هم نسبت به سایر عناصر افزایش می یابد که می توان از آن ها بعنوان ردیاب استفاده نمود. کاربرد روشهاي جدید و کم هزینه فلوتاسیون توانسته عیار اقتصادي این ماده معدنی را با توجه به بهاي تمام شده براي تولید یک تن محصول و قیمت روز آنتیموان، کاهش دهد. با توجه به قیمت آنتیموان)به ازاي هرعیار 30 دلار در هر تن( فرآوري آنتیموان در کانسنگ هاي داراي 3 درصد استیبنیت نیز توجیه اقتصادي خواهد داشت.
کليد واژه :
تاریخ دفاع : 1396
شماره دانشجویی :
نام و نام خانوادگی : مرضیه بهرامی بیرگانی
عنوان پایان نامه : تاثیر یادگیری ترکیبی بر پیشرفت درک مطلب زبان انگلیسی در بین زبان آموزان ایرانی
رشته تحصیلی : زبان انگلیسی – آموزش زبان
مقطع تحصیلی : کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما : دکتر شیلا خیرزاده
چکیده : استفاده از یادگیری ترکیبی(Blended learning) که آمیخته ای ازآموزش الکترونیکی برخط وروشهای سنتی چهره به چهره میباشد، بعنوان یک برنامه آموزشی در دهه اخیر بطور وسیعی افزایش یافته است.این تحقیق سعی بر این داشته که تاثیر ساختار یادگیری ترکیبی بر میزان پیشرفت درک مطلب زبان انگلیسی در بین آموزان ایرانی را معلوم سازد.شرکت کنندگان در این مطالعه 60 دانشجوی زبان انگلیسی در دانشگاه آزاد واحد مسجد سلیمان بودند .آنها بر اساس نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند . سن آنها بین 19 تا 25 سال بود و هر دو جنس مونث و مذکررا شامل میشدند.اولین مرحله در این مطالعه اجرای پیش آزمون انگلیسی بود pretest)). دومین مرحله اجرای فرایند آموزش بود.در طی 10 جلسه آموزش 90 دقیقه ای ،گروه آزمایش متون خواندنی را از کتاب درسی خود دریافت کردند .همچنین در خانه امکان استفاده از سایت nicenet.com را داشتند.برای گروه کنترل متنها بر اساس روش تدریس سنتی آموزش داده شد و مطالب ،آموزش و بازخوردها در کلاس بر اساس کتاب درسی ارائه گردید.مرحله سوم اجرای پس آزمون بود.به منظور برسی فرضیه های این تحقیق و در جهت یافتن تفاوت اماری قابل توجه، در صورت وجود، از آزمون تی مستقل (Ttest Sample Independent) استفاده گردید.یافته ها نشان دادند که یادگیری ترکیبی تاثیر مثبتی روی توانایی درک مطلب زبان آموزان دارد. بعنوان توصیه آموزشی به معلمان پیشنهاد گردید که از امکانات مجازی و اینترنتی در شغل خود استفاده کنند و همچنین به برنامه نویسان آموزشی توصیه گردید که نام چند وبسایت آموزشی را برای معرفی به زبان آموزان در کتابهای خود بگنجانند.
کلمات کلیدی : یادگیری ترکیبی، درک مطلب خواندن، زبان آموزان ایرانی
تاریخ دفاع : 1396
شماره دانشجویی :
نام و نام خانوادگی : پریسا میهن خواه
عنوان پایان نامه : تاثیرات استفاده از تکنیک ارزیابی خودکار نوشتن بر دستاورد مهارت نگارش زبان آموزان ایرانی
رشته تحصیلی : زبان انگلیسی – آموزش زبان
مقطع تحصیلی : کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما : دکتر سید امید طباطبایی
چکیده : این مسئله که آیا تکنیک ارزیابی خودکار متن نگارش شده (AWE) مهارت نگارش دانش آموزان را سهولت می بخشد یا خیر، در دو دهه اخیر بحث های بیشماری را برانگیخته است، اما بیشتر یافته ها جامع و کلی هستند. این مطالعه میزان رضایت دانش آموزان از کاربردهای نرم افزار ویراستار Style Writer ، اینکه چگونه روی توانایی نگارش زبان آموزان ایرانی تاثیر می گذارد و همچنین اینکه به چه دلیلی این نرم افزار می تواند برای ارزیابی درستی و روانی متن نگارش شده مفید و یا غیرکارامد باشد را مورد مطالعه قرار می دهد. این مطالعه در آموزشگاه های زبان های خارجی بزرگمهر و اندیشمند در شهر یاسوج انجام شد و سی زبان آموز در ده جلسه دوره ورکشاپ نگارش پیشرفته شرکت کردند. همگن بودن دانش آموزان در سطح زبان انگلیسی شان به وسیله آزمون تعیین سطح آکسفورد بررسی شد و سپس آنها به دو دسته کنترل و آزمایش تقسیم شدند. در این مطالعه از روش های آماری کمی و کیفی برای جمع آوری اطلاعات استفاده شد. دانش آموزان یک پیش آزمون سطح فرامتوسطه از انتشارات کمبریج (CAE) قبل از شروع دوره و همان آزمون را پس از اتمام دوره به عنوان پس آزمون دادند. پس از این دوره ورکشاپ نگارش پیشرفته، شرکت کنندگان به یک پرسشنامه نظرسنجی درباره مناسب بودن روش بازخورد اصلاحی AWE (نرم افزار ویراستار Style Writer ) بخصوص از نظر ابعاد دقت و درستی گرامری و روان بودن یک متن نوشته ، پاسخ دادند و البته تعدادی از آنها به صورت تصادفی انتخاب و درباره کارایی این دوره ورکشاپ و نظرشان درباره استفاده مجدد از نرم افزار ویراستار Style Writer در آینده مصاحبه شدند. نتایج حاصل از پیش و پس آزمون آشکار ساخت که شرکت کنندگان پیشرفت معناداری در توانایی نگارش به واسطه بازخورد های اصلاحی این نرم افزار روی اشتباهات نوشتاری شان داشته اند. به صورت کلی آنها از استفاده از این نرم افزار رضایت داشتند، اما به این نکته باید اشاره کرد که آنها این نرم افزار را به عنوان مواد کمک آموزشی نه به عنوان جایگزینی برای بازخورد اصلاح کننده مدرس ترجیح دادند. نتایج حاصل از پس آزمون گروه آزمایش نشان داد که پیشرفت معنادارتری در دقت گرامری ،استفاده از لغات و دیکته درست کلمات نسبت به روانی متن ازجمله سازماندهی و ارتباط محتوای متن داشتند. نتایج استفاده از نرم افزار Style Writer نشان داد که برنامه این نرم افزار Style Writer فعلی در توانایی تشخیص خطاهای مربوط به زمان فعل ها، حروف ربط، سازمان دهی و ارتباط محتوای متن، ترتیب کلمات در سوال های غیرمستقیم و … محدودیت دارد. مشکل دیگر استفاده از این نرم افزار این است که ممکن است به تناسب موقعیت جملات هشدار های نادرستی دهد. پس تکنیک AWE مزایا و معایبی دارد که می تواند این را توجیح کند که چرا برخی از شرکت کنندگان عقیده داشتند که روش ترکیبی نرم افزار اصلاح کننده AWE به همراه بازخورد اصلاحی مدرس می تواند بهترین روش مکمل برای یک کلاس نگارش باشد.
کلمات کلیدی : ارزیابی خودکار متن نگارش، مهارت نگارش، بازخورد اصلاحی نوشتار، دقت و درستی متن نگارش شده، روانی متن نگارش شده.
تاریخ دفاع : 1396
شماره دانشجویی :
نام و نام خانوادگی : محسن موفق
عنوان پایان نامه : آموزش زبان انگلیسی با اهداف ویژه به پرستاران با استفاده از شبیهسازی و فناوری ارتباطات سیّار
رشته تحصیلی : زبان انگلیسی – آموزش زبان
مقطع تحصیلی : کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما : دکتر سعید خزائی
چکیده : به موازات رشد سريع ارتباطات سیّار و با توجه به قدرت نهفتهی شبیهسازی براي آموزش و يادگيري زبان، به كارگيري آنها در امر آموزش زبان ضروري به نظر ميرسد. بدين منظور، طراحي و آماده سازي محتوای خوانداری زبان انگلیسی با اهداف ویژه متناسب با انواع وسایل حوزهی ارتباطات سیّار امري اجتناب ناپذير است. در اين مطالعه، شبیهسازی در طراحي محتوای خوانداری به كار گرفته شده است. از آن جهت كه فراگیری زبان انگلیسی با اهداف ویژه اهمیت زیادی در زندگی شغلی فراگیران دارد فراگیرانی كه در اين مطالعه شركت داده شدند 150 نفر از کسانی بودندکه سنی بين 23-19 سال داشتند. بر اساس نمرات آزمونهاي خواندن و درک مشخص شد که ارائه کاربرد شبیهسازی در تهیه، تولید و عرضهی محتوای خوانداری بهواسطهی فناوری ارتباطات سیّار نتيجه بهتري در يادگيري ميدهد. نتايج اين مطالعه ميتواند كاربردهايي در مطالعه ساير مهارتهاي اصلي و فرعي زبان انگليسي با اهداف ویژه داشته باشد.
کلمات کلیدی : شبیهسازی، یادگیری همراه، خواندن و درک، زبان انگلیسی با اهداف ویژه، مهارت خوانداری، آموزش عالی
تاریخ دفاع : 1396
شماره دانشجویی :
نام و نام خانوادگی : رویا افتخاری
عنوان پایان نامه : تاثیر استفاده از کلمات رمزگذاری شده در ارتفاء دانش لغوی زبان آموزان پسر و دختر ایرانی در سطح فرا متوسط
رشته تحصیلی : زبان انگلیسی – آموزش زبان
مقطع تحصیلی : کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما : دکتر سید امید طباطبایی
چکیده : در این پایان نامه تاثیر استفاده از کلمات رمزگذاری شده در ارتقاء دانش لغوی زبان آموزان پسر و دختر ایرانی در سطح فرا متوسط مورد تحقیق قرار میگیرد. این تحقیق در کسب اینکه استفاده از کلمات رمزگذاری شده باعث پیشرفت یادگیری و به یادآوری کلمات در مدت زمان زیاد برای یادگیرندگان میشود تلاش میکند. در این تحقیق 60 شرکت کننده از طریق تعیین سطح OPT ا زبین 100 نفر یاد گیرنده زیان انگلیسی انتخاب و به دو گروه 30 نفری کنترل شده و گروه آزمایشی که هر کدام شامل 15 دختر و 15 پسر میباشد تقسیم میشوند. در گروه کنترل از روش سنتی (تکرار کلمات و معنی آنها) و در گروه آزمایشی از روش کدگذاری کلمات استفاده میشود. در ابتدا پیش تستی از همه یادگیرندگان توسط محقق گرفته میشود و در پایان اعمال متد تست پایانی برای مقایسه دو تست و آنالیز دادها گرفته میشود. آنالیز تحقیق تاثیر تدریس متد در بین دختران و پسران یادگیرنده را نشان میدهد. یافتهای این تحقیق برای استادان که دنبال روش آسان برای تدریس واژگان انگلیسی و بیاد ماندن طولانی مدت در ذهن یادگیرنگان برنامهای درسی طراحان تست میتواند بسیار مفید باشد.
کلمات کلیدی : کلمات کد گذاری شده, واژگان, اطلاعات لغوی
تاریخ دفاع : 1396
شماره دانشجویی :
نام و نام خانوادگی : هادی احمدی
عنوان پایان نامه : بررسی میزان تأثیرپذیری توان خواندن و درک دانشجویان از نوع محتوای خوانداری: کاربرد پودمان ترکیبی در یاددهی و یادگیری متون انگلیسی با اهداف ویژه در آموزش عالی
رشته تحصیلی : زبان انگلیسی – آموزش زبان
مقطع تحصیلی : کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما : دکتر سعید خزائی
چکیده : برای ارتقای سطح خواندن و درک متون انگلیسی با اهداف ویژه دانشجویان، این پژوهش سه وجهی در نظر دارد تا به بررسی جنبههای کارآمد در یک پودمان یاددهی و یادگیری ترکیبی بپردازد. به همین شکل، در نیمسال دوم سال تحصیلی 1395، 160 دانشجوی پسر و دختر رشتهی پرستاری از دانشگاه جندیشاپور اهواز با سطوح مختلف مهارت خواندن زبان انگلیسی بهشیوهی تصادفی انتخاب و به همین شکل به چهار گروه تقسیم شدند تا خواندن و درک متون انگلیسی با اهداف ویژه را در قالب ترکیبی از متون موثق و ساده شده در 16 جلسهی ترکیبی فراگیرند. طرح آزمایش عاملی کامل برای هدایت این پژوهش بهکار گرفته شد. نگرش ابتدایی آزمودنیها در مورد سودمندی پودمان یاددهی و یادگیری فناوری محور برای آموزش و یادگیری خواندن متون انگلیسی با اهداف ویژه مساعد بود. تحلیل توصیفی و استنباطی دادههای حاصل از عملکرد آزمودنیها نشان داد که آموزش و تمرین متون موثق سطح بالاتری از خواندن و درک متون انگلیسی ویژه را رقم میزد. اعمال روند متون ساده شده- موثق تا حد زیادی موجب ارتقای سطح درک مطلب شد. در این پودمان ترکیبی آزمودنیها با سطح مهارت پایین خواندن متون انگلیسی پیشرفت قابل توجهی در درک مطلب از طریق تمرین در روند متون موثق-ساده شده یا فقط موثق نشان ندادند. در عین حال، روند کاربرد تنها متون ساده شده بسیاری از ابعادی را که آزمودنیها ممکن است در دنیای واقعی مواجه شوند، پوشش نداد. به طرز جالبی، دیدگاه آزمودنیها در مورد کاربرد پودمانهای مبتنی بر فناوری در یاددهی و تمرین خواندن و درک متون انگلیسی با اهداف ویژه ثابت ماند. بهطور کلی، اگرچه ممکن است سطح مهارت خواندن زبان انگلیسی بهعنوان زبان دوم یا خارجی در خواندن و درک متون انگلیسی با اهداف ویژه مؤثر باشد، اما آموزش و تمرین این متون را نمیتوان تنها به یک یا دو راه حل در پودمان مبتنی بر فناوری آموزشی محدود کرد.
کلمات کلیدی : یادگیری ترکیبی، انگلیسی با اهداف ویژه، خواندن و درک، نوع محتوای خوانداری
تاریخ دفاع : 1396