چکیده پایان نامه های مقطع کارشناسی ارشد
نام و نام خانوادگی:کیمیا رحیمیان
عنوان پایان نامه: ارزیابی اثرات تکثیری سلول های بنیادی مشتق از دندان بر روی سلول های اندوتلیال قرنیه موش صحرائی
رشته تحصیلی:زیست شناسی گرایش سلولی و مولکولی
مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما: دکتر فرشته کرمعلی،دکتر محمد حسین نصر اصفهانی
چکیده:
بیان مساله و هدف : قرنیه یک لایه شفاف در جلو و مرکز چشم محسوب شده که وظیفه آن هدایت نور و تشکیل تصویر بر روی شبکیه است. این وظیفه مهم نشان دهنده اهمیت این بخش از چشم میباشد و آسیب آن میتواند بسته به میزان ضایعه ایجاد شده سبب اختلالات بینایی .شود سلولهای اندوتلیال قرنیه (CECS) نقش مهمی در شفافیت و هومئوستازی قرنیه ایفا می.کنند از آنجائیکه این سلولها قابلیت تکثیر ،ندارند آسیبهای جدی به این ساختار سبب از بین رفتن آن شده و بینایی فرد تحت تأثیر قرار میگیرد تابحال مطالعات بسیاری بر روی ترمیم لایه اندوتلیال قرنیه متمرکز ،شده اما تحریک تکثیر لایه اندوتلیال به صورت کاربردی هنوز به صورت چالش باقی مانده بود مطالعات قبلی ما نشان داد که محیط مجاور شده (CM) سلولهای بنیادی آپکس پاپیلای دندان (SCAP) سبب تكثير سلولهای رنگدانه دار شبکیه شد در این ،مطالعه اثر این ترشحات بر تکثیر CECS در محیط آزمایشگاهی مورد بررسی قرار گرفت.
روش تحقیق :برای این منظور، ابتدا CECS از چشم موش صحرایی جدا شده و با توجه به روشهای کشت موجود در شرایط آزمایشگاهی کشت داده شد. سپس اثرات تکثیری CM حاصل از SCAP بر روی این سلولها مورد ارزیابی قرار گرفت ،همچنین بیان مارکرهای اختصاصی CECS در سطح RNA نیز ارزیابی شد.
نتایج:نتایج این مطالعه نشان داد که استفاده از CM سلولهای SCAP ، میتواند سبب تحریک تکثیر و مهاجرت CECs شود. همچنین مطالعه حاضر نشان داد که سلولهای تکثیر شده در حضور این ترشحات میتوانند پس از ایجاد تک لایه سلولی از فاز تکثیری خارج شده ماهیت اندوتلیالی خود را به دست آورده و مارکرهای اختصاصی خود( ZO-1,CD56/NCAM,Na/K ATPase )را بیان کنند.
بحث:نتایج حاصل از این مطالعه برای اولین بار اثرات ترمیمی ترشحات سلولهای SCAP را بر سلولهای اندوتلیال قرنیه ثابت کرد نتایج ما نشان داد که SCAP-CM نه تنها از طریق تنظیم چرخه سلولی سبب تحریک تکثیر CECs میشود. بلکه در حفظ این سلولها و بیان مارکرهای اختصاصی موثر در حفظ عملکرد این سلولها نیز نقش دارد. این مطالعه اطلاعات پایه ای جهت استفاده از ترشحات سلولهای SCAP در کشت CECS ارائه شده است. بر این اساس، با تمرکز بیشتر در این زمینه میتوان راهکارهای جدیدی برای استفاده از این ترشحات در مطالعات مهندسی بافت مرتبط با این سلولها و همچنین سلول درمانی برای اختلالات قرنیه در آینده ارائه
نمود.
کلیدواژه: سلولهای اندوتلیال ،قرنیه سلولهای بنیادی آپکس پاپیلای دندان ، تکثیر ،سلولی آسیب قرنیه، سلولهای
بنیادی محیط روئی پاپیلای دندان
نام و نام خانوادگی:Nasim Tale Dastjerdi
عنوان پایان نامه:
عنوان پایان نامه: The Effect of Explicit Instruction of Intercultural Elements in Developing Intercultural Communicative Competence among Iranian Advanced EFL Learners
رشته تحصیلی:آموزش زبان انگلیسی
مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما : Dr. Alireza Najafi
چکیده:Internationalization has accentuated the importance of intercultural communicative competence (ICC) among language learners in higher education in the 21st century. Universities worldwide have begun to emphasis intercultural elements in language classrooms. The data were gathered from 29 male and 31 female advanced EFL learners with the same native language in the institute in Isfahan ,Iran, served as the study location .Quick oxford placement Test was used to examine the language level of participants and homogenize them. Then, Intercultural Communicative Competence Self Rating Scale (ICCSRS) was used to collect the requisite data about the intercultural communicative competence level of the participants before and after instruction that received them through a QR code file. The accompanying research therefore has two purposes :1) Evaluate the effectiveness of explicit instruction of intercultural elements on advanced EFL learners’ intercultural communicative competence.2) Assessment which type(s) of intercultural communicative competence boost(s) more with explicit instruction .The study concludes that knowledge of the target language’s culture positively affects advanced learners’ communicative competence and it has a significant effect on Discourse competence, Knowledge, Awareness ,Attitudes and Sociolinguistic competence, and it has no significant effect on Linguistic competence, Strategic competence and Skills. These result underscore the instructional impact on communicative competence, offering valuable insights for English language teachers, researchers, and learners…
کلیدواژه: Explicit Instruction, Intercultural Elements, Intercultural Communicative Competence, Intercultural Communication
نام و نام خانوادگی:Mehrdad Mokabberi Koupaei
عنوان پایان نامه: Evaluation of the Book Entitled “English for the Students of Power, Electronics, Control and Communications”: ESP Instructors’ and Students’ Perspectives in Focus
رشته تحصیلی:آموزش زبان انگلیسی
مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما : Dr. Alireza Najafi
Dr. Kaveh Khoddambashi
چکیده:This study examined the viewpoints of ESP (English for Specific Purposes) instructors and learners regarding the book English for the Students of Power, Electronics, Control, and Communications (2016). A quantitative study design was utilized to accomplish three primary objectives: appraising the book’s design and layout, evaluating the suitability of its activities, and investigating the efficacy of the language skills offered in the book. The study comprised a cohort of 110 students pursuing electrical engineering across multiple universities, in addition to five instructors who were randomly selected. Surveys, categorized into sections that address various aspects of the book, were given to both instructors and students. Pilot testing and expert evaluation established the surveys’ reliability and validity. The data analysis, performed using SPSS software. The findings unveiled a dominant agreement among professors and students regarding multiple facets of the book, with significant concurrence on the arrangement and aesthetics.
کلیدواژه: Book Evaluation, ESP, Teachers’ Perception, Students’ Perception
نام و نام خانوادگی:Sahel Heidari
عنوان پایان نامه: Reflective Teacher-training in Teacher Education Institutional programs in Iran; Ajzen’s Theory of Planned Behavior in Focus
رشته تحصیلی:آموزش زبان انگلیسی
مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما : Dr. Omid Tabatabaei
چکیده:Reflective teaching is a process that plays a central role in teachers’ professional development. The Theory of Planned Behavior (TPB) predicts that planned behaviors are determined by behavioral intentions. The current study employed Ajzen’s Theory of Planned Behavior (TPB), to evaluate the effectiveness of teacher training programs in Iran based on Cambridge Framework for Teacher Development. It surveyed 40 participants out of a pool of 80 teaching students, aged varied from 28 to 42 years consisting of 21 males, 19 females. Experimental group participated in the target program and the control group participated in common teacher training programs without any pre-established framework in behind. From the results we can see that Cambridge teacher training program increased the participants’ intentions to implement reflective teaching. The study highlights the need for regular and more guided support in improving reflective practice, especially for junior teachers..
کلیدواژه: Behavioral Model, Teacher Development, Teacher Training, Reflective Teaching
نام و نام خانوادگی:Maghferat Torkian
عنوان پایان نامه: Relationship Between Iranian EFL Teachers’ Amount of L1 Use in the Classroom and Their Language Proficiency Level
رشته تحصیلی:آموزش زبان انگلیسی
مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما : Dr. Alireza Najafi
Dr. Kaveh KhodamBashi
چکیده:
This study aimed at finding out the relationship between Iranian EFL teachers’ amount of L1 use in the classroom and their language proficiency level through using questionnaires. Participants of this investigation contains 123 EFL teachers both male and female in English language institutes in Iran, with different educational background. For all teachers that participated in the study, Persian is the L1 and English is the L2. The link of the questionnaires was shared with EFL instructors in various English language centers/institutes through social media including Telegram and WhatsApp. They were requested to complete the questionnaires and share it with their colleagues. The questionnaires were available for a period of about 2 month, December 20 – November 20, 2023. The participants were required to read the instructions for each section and complete it accordingly. All the teachers participated in the Language Proficiency test (Appendix B) and after that they answered the second section of the questionnaire which was about the use of L1 in their EFL classrooms (Appendix A). The results of this research revealed a low negative correlation between proficiency level of the teachers and their LI use in the classroom. Some implications may be useful for teachers, learners and teacher trainers. The results of the study may be of great value to institutes administrators, in a way that they may support their teachers to upgrade their knowledge by holding several applicable and helpful workshops. EFL teachers need to be aware of their L1 use and the reasons for it. If their L1 use is because of their low L2 proficiency level, then they must try more to expand and increase their level of proficiency to reach a judicious amount of L1 use. EFL teacher training also should enable teachers to make a balanced evaluation of L1 use in the classroom.
کلیدواژه: Iranian EFL teachers, Language Proficiency Level, L1 use.
نام و نام خانوادگی:Zahra Rashedi
عنوان پایان نامه: The Challenges and Used Strategies by Iranian Tourist Guides While Communicating with Foreign Tourists
رشته تحصیلی:آموزش زبان انگلیسی
مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما : Dr. Bahare Khazaeenejad
چکیده:
In an increasingly globalized world, the role of language as a bridge for communication has become more crucial than ever. In the realm of tourism, effective communication plays a significant role in ensuring a smooth, enjoyable, and culturally enriching experience for travelers. This study was an attempt to investigate English language challenges that tourist guides face to serve foreign tourists and strategies they apply to solve these challenges in Iran. Through purposive sampling, this study collected data from questionnaires and interviews. The respondents were 40 tourist guides officially registered as English language tourist guides in Iran. (Tehran:10 participants, Isfahan:8, Shiraz:7, Tabriz:5, Mashhad:5, Yazd:3, Other:2).The questionnaire was designed to extract specific data about the nature and extent of the challenges the guides face while using English and the strategies they employ to overcome those challenges. The qualitative aspect of the research design sought to provide an in-depth understanding of the phenomena. It involved semi-structured interviews with selected participants based on their questionnaire responses. This enabled the researchers to probe deeper into the intricacies of the challenges faced by the guides and the coping strategies they use, which could not be sufficiently captured by the quantitative approach. The mixed-method research design presented a balanced and comprehensive method of investigating the complex dynamics of the English language challenges faced by tourist guides in Iran and the strategies they employ in their profession. The respondents maintained that they face challenges while communicating in English with foreign tourists especially for Pronunciation, Cultural References, understanding accents, and Explaining complex concepts, respectively. In addition, the results indicated that the strategies to overcome language challenges while communicating with foreign tourists were repeating and rephrasing sentences, simplifying language, asking for clarification, adaptation to cultural differences; adopting appropriate skills; creating similarities; maintaining appropriate relationships and conflict resolution strategies.
کلیدواژه: Tourism; Tour Guide or Tourist Guide; Challenge; English as a Foreign Language
; Communication skills; International Tourism;
نام و نام خانوادگی:Faezeh Shojaee Zadeh
عنوان پایان نامه: The Effect of Task-Based Writing Tasks on EFL Learner Agency and Task Negotiation
رشته تحصیلی:آموزش زبان انگلیسی
مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما : Dr. Ehsan Rezvani Sichani
چکیده:
This study was an attempt to investigate the effect of task-based Writing tasks on EFL learner agency and task negotiation. The current study benefited from an experimental design. In order to do so, through convenient non-random sampling, out of 96 participants, 44 EFL learners were selected to participate in the study. They were divided into two groups based on an IELTS reading test. The following instruments were used as well: IELTS, a writing pretest and posttest, and Learner Agency Questionnaire (Nezami, Schwarzer, 1996). After the selection process and treatment initiation, learners in both groups used the identical textbook for eight sessions, each lasting 90 minutes. The teacher gave them in the control group the similar six writing prompts that were given to the students in the experimental group. The experimental group used a task-based structure, with pre-task, during-task, and post-task stages for each activity. Each stage was given the same time as the control group. Descriptive statistics and two separate paired samples tests were used to verify the analysis results using SPSS software. The findings of the study revealed that the task-based writing tasks have statistically significant effect on EFL learners’ learner agency. Also, the second research hypothesis was rejected, meaning task-based writing tasks have statistically significant effect on EFL learners’ negotiation.
کلیدواژه: Learner Agency, EFL Learners, Task-Based Tasks, Negotiation, Writing
نام و نام خانوادگی:فائزه بهاروند احمدی
عنوان پایان نامه: شبیه سازی مولکولی جذب فلزات سنگین یک ترکیب آلی- فلزی
رشته تحصیلی:مهندسي شیمي گرایش نانو فناوری
مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما: دکتر روح الله صادقی
چکیده:
وجود فلزات سنگین در پساب های صنعتی، به دنبال آن وجود بسیاری از مضرات که به واسطه وارد شدن آن ها به زمین و وارد شدن آن ها از این طریق به چرخه زندگی انسان ها، باعث شده تا حذف بیشتر و موفق تر آنها توسط مواد و روش های مختلف مورد بررسی قرار بگیرد. آرسنیک یکی از این فلزات می باشد که دارای ویژگی های مضری برای انسانها است، از این رو در این تحقیق حذف آن توسط جاذب uio-66، که یک جاذب با ویژگی های بسیار عالی می باشد، توسط شبیه سازی دینامیک مولکولی که یک روش بسیار دقیق و کارا می باشد مورد بررسی قرار گرفته است. مراحل و ویژگی های شبیه سازی دینامیک مولکولی با شرایط آزمایشگاهی بسیار نزدیک انجام شده است. این شبیه سازی میزان جذب آرسنیک از آب را توسط جاذب uio-66 که دارای چارچوب آلی-فلزی می-باشد، در شرایط دما و حجم ثابت انجام داده است. نتایج بدست آمده از شبیه سازی درای صحت کامل بود و همچنین با نتایج آزمایشگاهی بسیار نزدیک بود. نتایج نشان داد که ب افزایش غلظت میزان جذب افزایش می یابد. از طرفی جاذب مورد استفاده به دلیل ساختار متخلخل خود و پایداری درآب، همچنین میزان جذب در زمان کم و به تعادل رساندن سیستم را در مقایسه با سایر جاذب¬ها بسیار افزایش داد.
کلیدواژه: جذب سطحی، فلز سنگین، آرسنیک، جاذب uio-66 ، شبیه سازی دینامیک مولکولی.
نام و نام خانوادگی:محمد خواجه
عنوان پایان نامه: شبیه سازی واحد بازیافت گوگرد پالایشگاه نفت اصفهان به منظور بررسی راندمان تولید گوگرد
رشته تحصیلی:مهندسي شیمي گرایش طراحی فرآیند
مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما: دکتر بنفشه سلطانی
چکیده:
وجود گاز اسیدی باعث آثار مخرب زیست محیطی و از بین رفتن تجهیزات و اتصالات می¬شود که برای جلوگیری از این آسیب ها طی واکنش کلاوس گازهای اسیدی جداشده از واحدهای تولید کننده این گاز، به گوگرد عنصری در واحد بازیابی گوگرد (SRP) تبدیل می گردند.
در این پژوهش شبیه سازی واحد بازیابی گوگرد پالایشگاه نفت اصفهان با به کارگیری نرم¬افزار شبیه¬ساز اسپن هایسیس و بسته Sulsim به منظور بررسی اثر نسبت H2S به SO2 در خوراک ورودی واحد بازیابی گوگرد و نیز دمای خروجی از واحد زباله سوز، اثر تغییر دمای گاز ورودی و اثر نسبت هوا به گاز اسیدی انجام گرفته است.
با تغییر نسبت H2S به SO2 از 5/0 تا 3 درصد بازیافت گوگرد از 6/96 تا 4/98 تغییر کرد که مقدار بهینه این نسبت برابر 2 می¬باشد. بر اساس نتایج با افزایش دمای خروجی از زباله سوز، میزان ترکیبات گوگرددار در خروجی به صورت غیر خطی کاهش پیدا می¬کند. با افزایش دمای گاز اسیدی ورودی به کوره، میزان تولید گوگرد نیز افزایش پیدا می¬کند و میزان H2S در جریان منتشر شده در اتمسفر کاهش می¬یابد. با بررسی صورت گرفته بر روی اثرنسبت هوا به گاز اسیدی نیز مقدار بهینه 2 حاصل شده است.
کلیدواژه: بازیافت گوگرد، شبیه¬سازی، Sulsim، واحد بازیافت گوگرد پالایشگاه نفت اصفهان
نام و نام خانوادگی:مهدی رشیدی
عنوان پایان نامه: طراحی و شبيه سازی يک گيرنده نوری با توان مصرفی و نويز پايين برای کاربردهای با نرخ داده Gb/S10
رشته تحصیلی:مهندسی برق- مدار های مجتمع الکترونیک
مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما: دکتر سید محمدعلی زنجانی
چکیده:
افزایش روزافزون ارتباطات و نیاز به ارسال حجم بالای اطلاعات در مسافت هاي طولانی با سرعت بالا، ما را در مسیر استفاده از نور بهعنوان حاملي سریع براي انتقال داده ها با استفاده از سامانه هاي مخابرات نوري قرار داده است. لذا در این پایان نامه به بررسی و طراحی مدارهای بخش گیرنده یک سامانه مخابرات نوری با نرخ داده 10 گیگا بیت بر ثانیه با توان مصرفی و نویز پائین پرداختهشده است. مدار پیشنهادی شامل یک تقویتکننده امپدانس انتقالی (TIA) و یک تقویتکننده محدودساز (LA) میباشد. برای طراحی TIA پیشنهادی از ترکیب روشهای Gainboosting بهمنظور افزایش بهره و روش Inductive-Peaking بهمنظور افزایش پهنای باند بدون افزایش در توان مصرفی تقویتکننده استفادهشده است. جریان فوتودیود توسط تقویتکننده امپدانس انتقالی به ولتاژ تبدیل و تقویت می شود اما چون سطح این ولتاژ برای کار در مدارهای دیجیتال مناسب نیست، نیاز به یک تقویتکننده بهره ولتاژ LA است. در این پایان¬نامه از روشgm/ID برای طراحی ابعاد ترانزیستورهای دو مدار TIA و LA جدید پیشنهادی، در جهت دسترسی به توان مصرفی پائین و کاهش نویز ساختار استفادهشده است. برای شبیهسازی گیرنده نوری از نرمافزار ADS در فنّاوری CMOS 90nm استفادهشده است. نتایج شبیهسازیها نشاندهنده بهره77.16 dB، پهنای باند 8.87 GHz و میزان نویز ارجاع شده به ورودی 11.4 pA/√Hz برای ساختار پیشنهادی میباشد. این نتایج، بیانگر آن است که برای ساختار پیشنهادی، استفاده همزمان از معماری مدار پیشنهادی و روش طراحیgm/ID منجر به کاهش توان مصرفی و مقدار نویز مدار در مقایسه با ساختارهای ارائهشده قبلی شده است.
کلیدواژه: گیرنده مخابرات نوري، توان مصرفي كم، نویز پائین، CMOS، فناوری gm/ID .