چکیده پایان نامه های مقطع کارشناسی ارشد گروه زبان

نام و نام خانوادگی:فرزانه خوشخویی
عنوان پایان نامه: Impact of Podcasting on English Vocabulary Acquisition of Iranian Upper-intermediate EFL Learners: Abstract and Concrete Words in Focus
رشته تحصیلی: آموزش زبان انگلیسی
مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما اول: دکتر علیرضا نجفی
چکیده:

آموزش از طریق پادکست بسیارقوی و موثر برای آیندگان است. افراد زیادی در سالهای متمادی در سرتاسر دنیا از رسانه های تکنولوژیکی برای آموزش استفاده کرده اند. این مطالعه سعی می کند که به بررسی تاثیر پادکست بر روی یادگیری واژگان در بین زبان آموزان انگلیسی به عنوان زبان دوم بپردازد. و هم چنین این مطالعه تاثیر پادکست را در بین یادگیری واژگان عینی و انتزاعی نشان میدهد. شرکت کنندگان در این مطالعه بانوانی با سطح علمی بالاتر از متوسط در موسسه ی رادمهر در شهر شهرضا بوده اند.آنها به دو گروه- گروه کنترل و گروه آموزش تقسیم شده اند.لیستی شامل بیست کلمه از کلمات انتزاعی و عینی و بیست کلمه هم شامل ترکیبی از کلمات عینی و انتزاعی تهیه شدند.اولین گروه آموزش- کلمات عینی را به وسیله ی پادکست و دومین گروه آموزش- کلمات انتزاعی را به وسیله ی پادکست و گروه کنترل هم-کلمات عینی و انتزاعی را بدون پادکست دریافت کردند. از معیار سنجش کلمات هم برای چک کردن اجراهای اولیه و اجراهی ثانویه در هر سه گروه استفاده شد. سپس آزمون تحلیل واریانس و آزمون تی بر روی نمرات پیش آزمون و پس آزمون انجام گردید.در پایان مشخص شد که پادکست تاثیر بسیار سودمندی بر روی شرکت کنندگان داشته است و هم چنین شرکت کنندگان در یادگیری کلمات عینی موفق تر بوده اند. خواندن و درک این مطالعه می تواند به معلمان و دانش آموزان و طراحان کتابهای درس کمک فراوانی داشته باشد.

کلیدواژه: : یادگیری الکترونیکی-آموزش زبان بر پایه کامپیوتر-پادکست-پادکست آموزشی-یادگیری زبان برپایه‌ی موبایل

 

نام و نام خانوادگی:ناهید حسین پور
عنوان پایان نامه: Attitudes of Iranian Novice and Experienced EFL Teachers towards the Use of Dynamic Assessment principles
رشته تحصیلی: آموزش زبان انگلیسی
مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما اول: دکتر امید طباطبایی
چکیده:

این مطالعه با هدف بررسی نگرش معلمان تازه کار و مجرب زبان انگلیسی نسبت به کاربرد اصول ارزشیابی پویا در کلاس های زبان انگلیسی انجام شد. برای این منظور، 30 معلم زبان انگلیسی، 15 نفر مبتدی و 15 نفر با تجربه، تدریس در سه شعبه از یک موسسه زبان معتبر بر اساس در دسترس بودن و تمایل به شرکت در این مطالعه انتخاب شدند. پرسشنامه معتبری در مورد نگرش نسبت به اصول ارزیابی پویا به آنها داده شد. پاسخ آنها با استفاده از آزمون t تک نمونه ای مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. تجزیه و تحلیل آماری داده ها نشان داد که هر دو گروه نگرش مثبتی نسبت به کاربرد اصول DA در کلاس های زبان انگلیسی داشتند. این مطالعه دارای مفاهیم مفیدی برای معلمان زبان انگلیسی و طراحان آزمون است که در پایان مطالعه مورد بحث قرار گرفت.

کلیدواژه: نگرش، ارزشیابی پویا، ارزشیابی

 

نام و نام خانوادگی:حسین جعفری
عنوان پایان نامه: بکار‌گیری داینتیکس در جهت کاهش اضطراب هنگام صحبت کردن در محیط آموزش زبان انگلیسی
رشته تحصیلی: آموزش زبان انگلیسی
مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما اول: دکتر علیرضا نجفی
چکیده:

داینتیکس یا همان علم پاک‌سازی ذهن یک سری از اقداماتی است که به رابطة متافیزیکی بین ذهن و بدن مربوط می‌شود. هدف داینتیکس پاک‌سازی رویدادهای دردناک از قسمتی از ذهن به نام ذهن واکنشی می‌باشد. این رویدادها موجب آزار شخص می‌شود و مانع از دستیابی شخص به پتانسیل واقعی خود می‌گردد مگر این‌که آن‌ها را از ذهن شخص از‌طریقِ داینتیکس پاک کنیم. این پژوهش بر این شد که با استفاده از داینتیکس به زبان‌آموزان در جهت کاهش اضطراب هنگام صحبت کردن به زبان انگلیسی کمک کند. به این منظور، اضطراب 20 زبان آموز 17 تا 26 ساله با سطح مهارت انگلیسی متوسطه با استفاده از پرسشنامه پی.‌اس.‌سی.‌اِی.‌اس (یاک هونگ و یوساها 1) در دو مرحله (قبل و بعد از درمان) سنجیده شد. پس از انجام داینتیکس درمانی مشاهده شد که میزان اضطراب گروه درمان به‌میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است در‌حالی‌که اضطراب گروه کنترل تقریباً ثابت مانده بود. نکته قابل ملاحظه این است که این میزان کاهش اضطراب در افراد مختلف متفاوت بود به‌گونه‌ای که دو نفر از زبان آموزان کاملاً از اضطراب رهایی یافتند، هفت نفر به میزان کمتر و یک نفر هیچ تغییری را تجربه نکرد چرا که به آن‌چه توسط درمانگر گفته شده بود عمل نکرده بود. نکته دیگر این است که تعداد و طول جلسات درمان در افراد مختلف متفاوت بود. همچنین نظرات افراد گروه درمان در خصوص داینتیکس درمانی از‌طریقِ مصاحبه پرسیده شد و همان گونه که انتظار می‌رفت افراد از این فرآیند کاملاً راضی بودند. از نتایج این تحقیق می‌توان در جهت تأسیس سازمانی که دوره داینتیکس‌درمانی را برای زبان‌آموزان مهیا می‌کند استفاده کرد. پیشنهاداتی در خصوص تحقیقات بیشتر در این زمینه در پایان ارائه شده است.

کلیدواژه: کاهش اضطراب، داینتیکس، اضطراب موقع صحبت کردن، مهارت صحبت کردن

 

نام و نام خانوادگی:احسان ببریان
عنوان پایان نامه: استفاده از تلگرام به منظور افزایش مهارت پاراگراف نویسی دانش آموزان سطح متوسط ایرانی
رشته تحصیلی: آموزش زبان انگلیسی
مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما اول: دکتر علیرضا نجفی
چکیده:

هدف این مطالعه بررسی تاثیر نرم افزار تلگرام در تدریس مهارت پاراگراف نویسی به زبان انگلیسی به دانش آموزان ایرانی با سطح مهارت متوسط در یک موسسه خصوصی در ایران بوده است. در این تحقیق 30 دانش آموز شرکت کردند که 15 نفر از آن ها بصورت تصادفی به عنوان گروه کنترل و 15 نفر دیگر به عنوان گروه آزمایش انتخاب شدند. دانش آموزان در گروه کنترل بصورت سنتی مهارت های پاراگراف نویسی که با کاغذ و خودکار است را فراگرفتند و گروه آزمایش مهارت های پاراگراف نویسی را با استفاده از کانال های تلگرامی آموختند. یک کانال به منظور دریافت آموزش های جدید از طرف معلم در رابطه با طرز نوشتن پاراگراف و دیگری به منظور دسترسی دانش آموزان به نمونه پاراگراف های نوشته شده توسط همکلاسی هایشان. در این تحقیق همه فراگیران در یک سطح زبانی بودند و بمنظور داشتن فراگیرانی در یک سطح آزمون تعیین سطح استفاده شد و سطح مورد قبول برای مطالعه سطح متوسط در مهارت استفاده از زبان انگلیسی بود. برای تعیین پیشرفت دانش آموزان پیش آزمون و پس آزمون طراحی شد و نتایج بر اساس تفاوت ها و شباهت ها بدست آمد. برای بدست آوردن نتایج دقیق تر دو مصحح متون نوشته شده توسط فراگیران را مطالعه و به آن ها نمره دادند سپس میانگین نمرات هردو مصحح برای مطالعه و داشتن نمرات دقیق تر استفاده شد. برای داشتن نمرات دقیق تر دستورالعملی خاص جهت طریقه نمره دادن به متن ها به مصحح ها داده شد تا نمرات یکسانی بین دو مصحح داشته بدست آید. نتایج تحقیق ثابت کرد تلگرام در فرآیند تدریس کارآمد و سودمند بوده است و برای طراحان برنامه های آموزشی، موسسه ها دانشگاه ها، معلمان یا حتی افرادی که به هر دلیلی نمیتوانند در کلاس حضور داشته باشند میتواند مورد استفاده قرار گیرد. این کلاس های آنلاین جهت جبران کمبود زمان و دریافت بازخورد خوب از سمت همکلاسی ها و معلمان میتوانند مورد استفاده قرار بگیرند.

کلیدواژه: تلگرام، ،پاراگراف نویسی ، MALL ، شبکه های اجتماعی

 

نام و نام خانوادگی:عفت سعیدی مرغملکی
عنوان پایان نامه: The Interrelationships between Anxiety, Enjoyment, and Willingness to Communicate Among Iranian EFL Learners: Focusing on the Role of Age, Gender, Proficiency, and Achievement Variables
رشته تحصیلی: آموزش زبان انگلیسی
مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما اول: دکتر علیرضا نجفی
چکیده:

This research aimed at discovering: (a) the differences between foreign language enjoyment (FLE) and foreign language classroom anxiety (FLCA) levels among foreign language learners generally, and across different gender, proficiency level, age, and achievement groups; (b) the influences of gender, age, proficiency level, and success on FLCA, FLE, and willingness to communicate (WTC); (c) the links between FLE and FLCA, FLE and WTC, and between FLCA and WTC; (d) the differences in the strengths of the correlations between FLE, FLCA, and WTC across different gender, proficiency level, age, and achievement groups; (e) the influential role of FLE and FLCA in WTC, generally and for different gender, proficiency level, age, and achievement groups. For this purpose, 327 Iranian EFL learners participated in this research. The participants were divided into females and males, three different proficiency levels, two age groups, and three achievement groups. A quantitative method applying questionnaires was used to collect the data. A measure of FLE consisting of 21 items, a measure of FLCA including 8 items which were extracted from the FLCAS, and a measure of WTC including 28 items from IWTC Scale were used. Statistical analyses using SPSS and MedCalc softwares revealed that (a) students experienced more enjoyment than anxiety in their foreign language classes in general and also across different gender, proficiency, age, achievement groups; (b) age and proficiency level did not significantly influence students‟ WTC, FLE, and FLCA; (c) success didn‟t affect students‟ FLE while it could influence the language learners‟ WTC and FLCA; (d) while gender influenced the students‟ FLE, it did not influence the language learners‟ FLCA and WTC; (e) WTC and FLE were positively and significantly, WTC and FLCA were negatively and significantly, and FLE and FLCA were negatively and significantly related; (f) the overlapping of FLE and FLCA was significantly higher in girls compared to boys; (g) there was a stronger link between FLE and WTC among the least proficient language learners compared to the most proficient students; (h) both FLE and FLCA significantly predicted WTC generally and across different gender, proficiency level groups and for adolescents and the medium achievers, additionally, for these models, it was seen that FLE had stronger influence on increasing WTC than decreasing impact of FLCA on WTC; (k) FLCA could not significantly predict WTC for models obtained among young adults, the least successful and the most successful students. The findings of this research can be used to enhance language learners‟ willingness to communicate in an effective way.

کلیدواژه: Achievement; Age; Foreign Language Classroom Anxiety; Foreign Language Enjoyment; Gender; Iranian EFL learners; Proficiency Level; Willingness to Communicate

 

نام و نام خانوادگی:حدیث خیبری
عنوان پایان نامه: بررسی دلایل تاثیر بازی واژگان (Word Link) بر افزایش اعتماد به نفس و کاهش اضطراب در زبان آموزان سطح متوسط ایرانی
رشته تحصیلی: آموزش زبان انگلیسی
مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما اول: دکتر علیرضا نجفی
چکیده:

In recent years, the use of mobile devices to learn English as a foreign language has received considerable attention. This study was an attempt to investigate the effect of Word Link as a mobile application on improving self-confidence and reducing anxiety among Iranian EFL learners. To this end, 20 pre-intermediate EFL learners (12 female and 8 male) completed a questionnaire encompassing 2 highly reliable measurement scales which were intended to assess the participant’s self-confidence and anxiety. The participants of the study were a group of females and males aged 14 to 20 years old. They were randomly assigned into two groups: experimental (MALL group) (n=10) and control group (traditional group) (n=10). The experimental group received treatment through a mobile application named Word Link which was a word puzzle game whereas the control group received no treatment. Quick Oxford Placement Test (QOPT) was used to homogenize the participants. First, a pre-questionnaire for anxiety and self-confidence was administered for the control and experimental groups. Three weeks later, after applying treatment and using Word Link as a vocabulary game in the experimental group, the post-questionnaire for anxiety and self-confidence was administered for each group. The results showed that there was a significant difference in the experimental group in terms of reducing anxiety after the treatment in comparison to the control group who received traditional method. Moreover, the result of self-confidence showed significant difference between experimental and control group before and after treatment. The analysis of the interview data showed that the majority of the learners had a positive attitude to adopt and continue to use mobile games such as Word Links during the English course. The findings can be useful for the teachers, researchers, and learners who are learning English as a second or foreign language.

کلیدواژه: Anxiety, English as a Foreign Language, Puzzle Game, Self-Confidence, Vocabulary Learning, Word Link

 

نام و نام خانوادگی:نرگس خاکسار
عنوان پایان نامه: A Thesis Submitted in partial fulfillment of the requirements For the degree of Master of Art
رشته تحصیلی: آموزش زبان انگلیسی
مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما اول: دکتر علیرضا نجفی
چکیده:

آموزش مبتنی بر مجازی زمینه ای از آموزش است که بر فناوری تاکید دارد و در ارائه آموزش به دانش آموزانی که از نظر فیزیکی در محل تحصیل نیستند. مورد استفاده قرار می گیرد. مطالعه کنونی تلاشی برای بررسی ادراکات متخصصان ، معلمان و دانش آموزان ایرانی از نظر یادگیری مجازی و ویژگیهای آن میباشد. بدین منظور 30 معلم EFL 100 دانش اموز EFL و 10 متخصص ELT بر اساس نمونه های در دسترس از یک موسسه مجهز به برنامه های رایانه ای و مجازی و سخت افزارها (جهاد دانشگاهی ،) در اصفهان، ایران انتخاب شدند. همه معلمان در آموزش دوره های مختلف زبان انگلیسی مشارکت داشتند .پس از اجرای پرسشنامه و اجرای مصاحبه برای مرحله کمی مطالعه ، پرسشنامه ها از طریق SPSS24 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. اعتبار ابزارها بر اساس مطالعات مربوطه و داوران متخصص برآورد شد. در مورد مرحله کیفی ، اطلاعات جمع آوری شده از مصاحبه ها رونویسی شد و موضوعات و زیر موضوعات توسط محقق شناسایی و مدون شد. این فرآیند بر اساس رویکرد مبتنی بر موضوع انجام شد. یافته ها نشان داد که سه گروه بیشتر برنامه های یادگیری مجازی را ترجیح می دهند. با این حال ، برخی تفاوت ها وجود داشت. آنها عمدتا معتقد بودند که یادگیری مجازی به ترتیب برای بهبود واژگان ، مهارتهای شنیداری و خواندن مفید است. در نهایت ، مفاهیم نظری و آموزشی نیز ارائه شده است.

کلیدواژه: آموزش مجازی، ویژگی های یادگیری مجازی، یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی،یادگیری تلفیقی

 

نام و نام خانوادگی:فاطمه صادقیان
عنوان پایان نامه: A Thesis Submitted in partial fulfillment of the requirements For the degree of Master of Art
رشته تحصیلی:آموزش زبان انگلیسی
مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما : دکتر علیرضا نجفی
چکیده:

این مطالعه به بررسی تاثیر استفاده از نرم افزار پاپلت بروی مهارت خواندن دانشجویان زبان خارجی و همچنین با استفاده از یک پرسشنامه ارزیابی دیدگاه اساتید زبان خارجی در مورد این نرم افزار می پردازد. شرکت کنندگان در مطالعه حاضر به طور تصادفی از دانشجویان موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی واحد استان اصفهان که در کلاس زبان انگلیسی عمومی شرکت داشتند انجام شد. در ابتدا از 100 نفر از دانشجویان این دانشگاه آزمون تعیین سطح آکسفورد گرفته شد و بر اساس نمرات بدست آمده دو گروه 25 نفری همگن که همگی درسطح مهارتی پیش از متوسط بودند انتخاب شدند. قبل از هرگونه آموزش در هر دوگروه پیش آزمون گرفته شد و سپس در گروه آزمایش هم از روش سنتی و هم از نرم افزار پاپلت استفاده شد و در گروه کنترل فقط از روش سنتی استفاده شد و در پایان در هر دو گروه پس آزمون گرفته شد و مشخص شد که نمرات و پیشرفت دانشجویان در گروه آزمایش نتیجه بهتر قابل توجهی نسبت به گروه کنترل دارد و همچنین از نتایج پاسخ هایی که اساتید به پرسشنامه ارزیابی نرم افزار داده بودند مشخص شد که اساتید نیز نظر موافقی نسبت به استفاده از این نرم افزار دارند

کلیدواژه: نرم افزارپاپلت – مهارت خواندن – پرسشنامه ارزیابی – دانشجویان – اساتید

 

نام و نام خانوادگی:پرستو آریا
عنوان پایان نامه: تاثير آموزش خلاق بر انگيزه و صلاحيت دستوري در زبان آموزان سطح متوسطه ايراني
رشته تحصیلی: آموزش زبان انگلیسی
مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما : دکتر علیرضا نجفی
چکیده:

The present study explored the effect of creative teaching on promoting motivation and grammatical competence of Iranian pre-intermediate EFL learners. The study employed a pretest-posttest design with 20 EFL learners (12 females and 8 male) from ACECR language institute in Iran whose all of them are native Persian. To this end, the homogeneity of 20 EFL learners were checked through an QOPT test, 10 of whom were randomly assigned to the experimental group who received the creative way of teaching and 10 to control group who received the conventional way of teaching. The questionnaire (Attitude/Motivation test battery), originally developed by Gardner (1985) and Clement, Dornyei and Noel (1994), assessed the participant’s motivation towards learning English. The results of the prequestionnaire and pretest and post-questionnaire and posttest were analyzed through statistical test such as Mann-Whitney V Test and covariance test. The results indicated that creative teaching led to significant improvements of promoting motivation and grammatical competence among the participants in this study. These finding support the claim that creative teaching is one the important factors influencing learner’s motivation and grammatical competence. The findings of this study can be used by EFL teachers and learners, textbook designers and material developers in order to make learning process an easier and more efficient task.

کلیدواژه: Creative Teaching, Motivation, Grammatical Competence, English as a Foreign Language

 

نام و نام خانوادگی:راضیه دهقانی
عنوان پایان نامه: نیازسنجی ها و دیدگاه های استادان و دانشجویان زبان انگلیسی در رشته مدیریت گردشگری بر توسعه برنامه درسی
رشته تحصیلی:آموزش زبان انگلیسی
مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما : دکتر احسان رضوانی
چکیده:

This study was an attempt to research needs analysis of tourism management curriculum in Iranian context university instructors ‘and students ‘ perspectives. first , 60 participants were selected randomly out of university tourism management EFL instructors and BA students .The participants of this study were five Iranian university EFL instructors and fifty –six BA students of tourism management selected .56 BA students were asked to responded to 20 questions and then five instructors were asked to participate in an interviewed and interviews were recorded and transcribed for later analysis .The results of this study revealed students and English instructors perspective and their curriculum .It was found that more students believed that university courses and existing curriculum are not effective in developing the skills needed for tourism students. Instructors and students stated that they need English language and other languages. The researcher has intended to do needs analysis on the needs of learners to develop an opportunity curriculum and syllabus. The tourism industry is one of the biggest and most important in the world and English is the main language of international communication. Students will also develop an understanding of the English necessary for working in restaurants in tourist areas or hotels .

کلیدواژه: Needs Analysis ,Tourism Management ,Curriculum development EFL Instructors Perspective, EFL Students Perspective

 

نام و نام خانوادگی:جلال سلمانی
عنوان پایان نامه: Lexical Richness of Iranian Intermediate EFL Learners’ IELTS Academic Writing Test
رشته تحصیلی:آموزش زبان انگلیسی
مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما: دکتر شیلاخیرزاده
چکیده:

پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان غنی بودن واژگان مقالات آیلتس در زبان آموزان ایرانی متوسطه انگلیسی انجام شده است. داده ها از 45 دانشجوی مقطع کارشناسی و 35 دانشجوی کارشناسی ارشد جمع آوری و تجزیه و تحلیل شد. از آزمون مقدماتی انگلیسی (PET) و LFP investigator program به عنوان ابزار این مطالعه استفاده شد. مقالات مکتوب به دست آمده از برگزاری آزمون رایتینگ آکادمیک آیلتس برای گردآوری دو مجموعه از گفتمان نویسندگان دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد استفاده شد. شرکت کنندگان باید حداقل 250 کلمه می نوشتند. پس از جمع آوری داده های مورد نیاز، تمامی متون تایپ و به فایل های کامپیوتری تبدیل شدند تا توسط RANGE بررسی شوند. برای هر نگارش، RANGE اعداد واژگانی را در نوشتار، قسمت نوع/توکن، و همچنین نمایه فرکانس واژگانی ارائه کرد. در این پژوهش از آمار توصیفی شامل میانگین، فراوانی، درصد و خروجی آمار توصیفی RANGE استفاده شد. نتایج نشان داد که بین نمرات به دست آمده بین دو گروه تفاوت معناداری وجود ندارد.

کلیدواژه: غنای واژگانی، مقالات آیلتس، زبان آموزان متوسط EFL

 

نام و نام خانوادگی:ناهید سلیمانی
عنوان پایان نامه: The Effect of Online Learning on Motivation and Willingness to Communicate Among Iranian EFL Learners
رشته تحصیلی:آموزش زبان انگلیسی
مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما: دکتر امید طباطبایی
چکیده:

هدف از این مطالعه بررسی تأثیر یادگیری آنلاین بر انگیزه و تمایل به برقراری ارتباط زبان‌آموزان ایرانی بود. به‌عنوان هدف دوم، این مطالعه باهدف تعیین اینکه آیا یادگیری آنلاین می‌تواند جایگزین یادگیری حضوری و بدون تأثیر بر انگیزه و تمایل به برقراری ارتباط دانش‌آموزان شود یا خیر، انجام شد. این مطالعه به‌صورت کمی طراحی شده بود. نمونه‌ای متشکل از 72 دانشجوی دختر و پسر از یک مؤسسه خصوصی انگلیسی در اصفهان به نام هفت‌اقلیم استفاده شد. همه شرکت‌کنندگان فارسی را به‌عنوان زبان اول صحبت می‌کردند. شرکت‌کنندگان از سطوح مختلف بودند. در این مطالعه از پرسش‌نامه مک‌اینتایر و همکاران. (2001) برای اندازه‌گیری تمایل دانش‌آموزان به برقراری ارتباط در داخل و خارج از کلاس استفاده شد و از پرسش‌نامه انگیزش گاردنر برای بررسی میزان انگیزه یکپارچه و ابزاری آنها استفاده شد. داده‌های تحقیق با استفاده از نرم‌افزار SPSS مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که یادگیری آنلاین تأثیر معناداری بر انگیزه و تمایل به برقراری ارتباط زبان‌آموزان ایرانی ندارد. با توجه به عدم تاثیر یادگیری آنلاین بر انگیزه و تمایل به برقراری ارتباط، پیشنهاد می شود معلمان و موسسات شرایط استفاده از آموزش آنلاین را در کنار آموزش حضوری فراهم کنند. این به دانش آموزان کمک می کند تا بهترین سیستم را با توجه به شرایط خود انتخاب کنند بدون اینکه انگیزه و تمایل به برقراری ارتباط آنها کاهش یابد.

کلیدواژه: یادگیری آنلاین، انگیزه، تمایل به برقراری ارتباط

 

نام و نام خانوادگی:سید حسن حسینی
عنوان پایان نامه: Impact of Simultaneous Reading and Listening on Listening Comprehension Development of Iranian Intermediate and Elementary levels: A cognitive Load
رشته تحصیلی:آموزش زبان انگلیسی
مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما: دکتر علیرضا نجفی
چکیده:

این پژوهش به بررسی تأثیر خواندن و گوش دادن همزمان یک متن بر رشد درک شنیداری زبان آموزان ایرانی متوسطه و ابتدایی پرداخته است. این پژوهش بر اساس رویکرد کمی و به طور خاص یک تحقیق نیمه تجربی است. این مطالعه با 40 زبان آموز زبان انگلیسی که از طریق آزمون تعیین سطع آکسفورد انتخاب شدند در موسسه آموزشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان انجام شد. فراگیران در دو سطح (متوسط و ابتدایی) و به چهار کلاس (دو کلاس کنترل و دو کلاس تجربی) تقسیم شدند. آموزش کلاس های تجربی از طریق راهبرد خواندن و شنیدن به طور همزمان انجام شد که شامل شنیدن و خواندن همزمان بود در حالی که کلاس های کنترل از این استراتژی استفاده نمی کردند و فقط به مطالب شنیداری گوش می دادند. مطالب تدریس شده در طول دوره از کتاب های امریکن فایل انتخاب شد. زبان آموزان در آزمونهای پیش و پس آزمون که از سایت شورای بریتانیا گرفته شده بود شرکت کردند. همچنین فراگیران با یک آزمون بازه رقمی مورد آزمایش قرار گرفتند تا ظرفیت حافظه کاری آنها اندازه گیری شود. نتایج مطالعه نشان داد که هر دو گروه (ابتدایی و متوسط) مهارت‌های درک شنیداری خود را در طول 8 هفته بهبود دادند. با این حال، گروه آزمایش در مقطع ابتدایی امتیاز بیشتری نسبت به کلاس کنترل کسب نکردند و نمرات شنیداری آنها تفاوت معناداری با گروه کنترل نداشت. در مقابل، گروه آزمایش در سطح متوسط تا حدی مهارت شنیداری خود را بهبود بخشید و در پس‌آزمون نمرات بیشتری را در مقایسه با کلاس کنترل کسب کرد.

کلیدواژه: درک مطلب گوش دادن ، خواندن هنگام گوش دادن ، نظریه بار شناختی QCADesigner

 

نام و نام خانوادگی:الهام کریمی
عنوان پایان نامه: The Effects of Two Types of Task Repetition on Iranian EFL Learners΄ Listening Attention Orientation in L2 Witten Production
رشته تحصیلی:آموزش زبان انگلیسی
مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما: دکتر علیرضا نجفی
چکیده:

در سالهای اخیر روش تدریس مبتنی بر تکلیف باعث ایجاد تغییرات مهمی در مراحل تدریس زبان انگلیسی ‍‍‍‍‍, رویکردها و متود های استفاده شده برای کشف راهی برای جهت گیری توجه زبان آموز به قواعد و معنا شده است. این مطالعه با هدف ثبت تاثیر تفاوت دو نوع روش تدریس مبتنی بر تکلیف (تکرار محتوای تکلیف و تکرار رویه تکلیف)بر جهتگیری شنیداری زبان آموزان ایرانی در تولید نوشتاری به زبان دوم انجام شده است.برای انجام این مطالعه۳۰ (n=30)زن و مرد ایرانی با تحصیلات عالی به صورت اتفاقی انتخاب شده اند. از آزمون(OPT) برای همگن سازی شرکت کنندگان استفاده شده. شرکت کنندگان به صورت اتفاقی در دو گروه یک =(تکرار محتوا) و گروه دو=(تکرار رویه)قرار گرفتن. در این مطالعه۳ فایل صوتی انتخاب شده که بعلت مقایسه جهت گیری توجه زبان آموزان, بالاتر از سطح زبانی هر دو گروه است. شرکت کنندگان برای گوش دادن به فایل و نوشتن گزارش و یا خلاصه دریافتی خود از فایل صوتی ۲۰ دقیقه فرصت دارند. از شرکت کنندگان گروه یک خواسته شد که سه بار به یک فایل گوش دهند و گزارش خود را در سه هفنه تکمیل کنند. در مقابل از گروه دو خواسته شد که هر هفته به یک فایل متفاوت گوش داد و ثبت گزارش کنند. بررسی گزارشات نشان می دهد شرکت کنندگان گروه یک در هر بار گوش دادن به فایل مشابه توجه به معانی داشته و از توجه به ساختار در هر سه گزارش آنها تغییر معناداری نداشته است و در مقابل در شرکت کنندگان گروه دوم توجه به معانی و ساختار در هر مرحله تغییر معنا داری نداشته است. بعلاوه اینکه, پیچیدگی, صحت , و شیوایی در بین جنسیت شرکت کنندگان در مراحل این مطالعه تغییر معنا داری در گروه یک و گروه دوم نداشته است.

کلیدواژه: روش تدریس مبتنی بر تکلیف, تکرار تکلیف, تکرار روند تکلیف, پیچیدگی صحت و شیوایی, جهتگیری شنیداری,تولید نوشتاری QCADesigner

 

نام و نام خانوادگی:پریسا حمیدزاده
عنوان پایان نامه: Impact of Collaborative Learning on Critical Thinking Potential of Iranian ESP Students and Their Attitudes
رشته تحصیلی:آموزش زبان انگلیسی
مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما: دکتر امید طباطبائی
چکیده:

This study aimed at investigating the impact of using collaborative learning activities in Iranian ESP classes on critical thinking potential of Iranian ESP students. An attempt was also made to uncover the attitudes of Iranian ESP students towards the application of collaborative learning in their classes in reference to its impact on critical thinking potential of ESP students. To this end, 40 ESP students were selected based on their performance on Oxford Quick Placement Test. They were, then, assigned to two groups of experimental and control. The experimental group members received the treatment including activities of collaborative learning and the control group was taught ESP materials devoid of such cooperative activities. The instruments employed in the study to measure the extent of critical thinking change of the students and also their attitude were theCalifornia Critical Thinking Skills Test and a researcher-made attitude questionnaire. The statistical analysis of the results revealed that the critical thinking ability of the students improved due to applying collaborative learning activities and they all represented positive attitudes towards the application of collaborative learning activities in ESP classes. The findings offer implications for ESP learners, teachers, materials developers, and test designers.

کلیدواژه: Collaborative Learning, Critical Thinking, English for Specific Purposes, AttitudeQCADesigner

 

نام و نام خانوادگی:سمیه کبیری سمانی
عنوان پایان نامه: Iranian EFL Learners’ Perceptions and Experiences of English Language MOOCs: A Comparison of online and Face-to-Face EFL Courses
رشته تحصیلی:آموزش زبان انگلیسی
مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما: دکتر امید طباطبائی
چکیده:

The present research intended to investigate EFL learners’ attitudes and perceptions of MOOCs, online learning, and face to face Language courses to uncover if there were any significant differences between Iranian EFL learners’ perceptions of language MOOCs and face to face Language courses. The participants were 30 EFL learners who were selected from among conversation classes at a language institute in Isfahan, Iran. Surveys and in depth interviews via Skype were employed to gather the needed data. The findings revealed that from the participants’ point of view, MOOCs facilitate learning for people with special needs, provides an opportunity for continued lifelong learning. In addition, it increases their motivation, increases Access to Information of Interest. Moreover, it was also found that MOOCs were suitable for the participants’ learning style, the design of MOOCs facilitates learning for several types of participants. Form the participants’ perspective, MOOCs lead to more freedom because language learners can learn anytime, and from anywhere, it leads to learning at their own pace. In addition, a significant difference was found between the participants’ attitudes of the MOOCs and face to face groups. In general, the results of the interview and survey revealed that learning via MOOCs was desirable as the participants believed that MOOCs are more flexible than conventional courses. Furthermore, the results of a Chi-square test revealed a significant difference between Iranian EFL Learners’ Perceptions of Language MOOCs and Face to Face Language Courses. These results support the implementation of bMOOCs flipped instruction in foreign language classrooms for better and faster learner improvements in mastering oral communication strategies.

کلیدواژه: bMOOCs, blended learning, flipped classroom, EFL learners’ perception QCADesigner

 

نام و نام خانوادگی:رضوان اکاف
عنوان پایان نامه: A Thesis Submitted in Partial Fulfillment of the Requirements for the Degree of M.A. in English Language Teaching
رشته تحصیلی:آموزش زبان انگلیسی
مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما: دکتر شیلا خیرزاده
چکیده:

با توجه به اهمیت توالی‌های فرمولی برای زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی در گفتار و متون نوشتاری، و هم چنین فراگیر بودن توالی‌های فرمولی در زبان انگلیسی، از اینرو تسلط به توالی‌های فرمولی یک عامل مهم و کلیدی در مهارت زبانی زبان آموزان زبان انگلیسی است. علاوه بر این اغلب زبان آموزان زبان انگلیسی در یادگیری توالی‌های فرمولی مشکل دارند. جهت رسیدگی به این موضوع، مطالعه‌ی نیمه تجربی حاضر جهت تعیین و بررسی اینکه کدام روش تدریس کلاسی مبتی بر فعالیتهای شنیداری، در یادگیری توالی‌های فرمولی مؤثرتر است انجام گردید. بنابراین مطالعه و تحقیق حاضر به بررسی مقایسه‌ی نقش دیکته تفسیری، دیکته و سؤالات درک مطلب شنیداری در یادگیری توالی‌های فرمولی در میان زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی در سطح متوسط می‌پردازد. بدین منظور 37 زبان آموز ایرانی زبان انگلیسی از سه مؤسسه‌ی آموزش عالی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان در این تحقیق شرکت کردند. شرکت کنندگان به سه گروه دیکته تفسیری، دیکته و پاسخ به سؤالات درک مطلب تقسیم شدند. در این مطالعه گروه کنترل وجود نداشت. جهت جمع آوری داده‌ها از ابزاری شامل: فایل شنیداری، متن فایل شنیداری، 10 توالی فرمولی و 3 آزمون شامل: یک پیش آزمون، یک پس آزمون فوری و یک پس آزمون با فاصله یک هفته تأخیراستفاده گردید. این مطالعه 5 هفته به طول انجامید. برای مقایسه‌ی نمرات پس آزمون‌های فوری در سه گروه از تحلیل واریانس یک طرفه بین گروهی استفاده شد و هم چنین جهت مشاهده‌ی اختلاف در حفظ و نگهداری توالی‌های فرمولی در سه گروه از آزمون واریانس یک طرفه استفاده شد. یافته‌های این مطالعه نشان داد که دیکته تفسیری و پاسخ به سؤالات درک مطلب نسبت به دیکته، به میزان قابل توجهی در یادگیری توالی‌های فرمولی مؤثرتر هستند. بعلاوه نتایج مطالعه هیچ تفاوت آماری معنی داری را در میزان حفظ و نگهداری توالی‌های فرمولی در سه گروه تحقیق مشاهده نکرد. نتایج آموزشی یافته‌ها روش دیکته تفسیری را به عنوان یک روش یاگیری مشارکتی که به زبان آموزان این امکان را می دهد که از طریق مشارکت و همکاری مطالب درسی را بهتر یاد بگیرند را پیشنهاد می دهد. انتظار میرود که با توجه به یافته‌های این تحقیق، معلمان دو روش دیکته تفسیری و پاسخ به سؤالات درک مطلب را در کلاسهای درس شان اجرا کنند. بنابراین، این دو روش در کنار دیگر فعالیتهای معمول کلاسی، روش مکملی برای انجام فعالیتهای شنیداری محور در کلاس برای یادگیری بهتر توالی‌های فرمولی برای زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی فراهم می کند.

کلیدواژه: :یادگیری توالی‌های فرمولی، دیکته تفسیری، دیکته، سؤالات درک مطلب شنیداری

 

نام و نام خانوادگی: پرویز طاهری
عنوان پایان نامه: Submitted in partial fulfillment of the requirements For the degree of Master of Art
رشته تحصیلی:کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی
مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما: دکتر احسان رضوانی
چکیده:

WTC is very significant for English learners. Without WTC it is impossible to use the target language. On the other hand, developing learner autonomy as the independence in one’s own learning is considered a crucial goal of education.”Moreover” than that learner autonomy in WTC is a necessity that has to be considered in language education. In this study, the researcher investigated whether there is any statistically significant relationship between learner autonomy and WTC among Iranian EFL learners. To this end, 72 English learners were homogenized out of 105 Intermediate learners. A learner autonomy questionnaire and a WTC scale, was given to them; and they were observed, for measuring situational WTC. The quantitative data gathered through these instruments were analyzed to determine the degree of correlation between these two variables. The results demonstrated a significant and moderate relationship between learner autonomy and WTC among intermediate Iranian EFL. Moreover Iranian intermediate EFL learners in this study enjoyed willing to communicate and to some extent are autonomous. Thus, it can be concluded that a significant relationship between learner autonomy and WTC can be seen in Iranian EFL learners.

کلیدواژه: :autonomy, willingness to communicate (WTC) and EFL learners

 

نام و نام خانوادگی: زینب ثالثی
عنوان پایان نامه: Submitted in partial fulfillment of the requirements For the degree of Master of Art
رشته تحصیلی:کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی
مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما: دکتر خیرزاده
چکیده:
Learning phrasal verbs (PVs) is of vital importance in both written and spoken English, especially for those English learners who must use English as a second language (ESL) in their daily interactions with proficient speakers. This study focused on two particles (out and in) in exploring a more effective model for presenting PVs in an ESL context. PVs are the focus of this study because they are an essential component of English vocabulary but are typically regarded as very difficult for EFL students to master. For this purpose, an experimental design was used to compare the effect of instruction through image-schematic container illustrations of 16 PVs (supported by the container metaphor model) and a definition-only illustration of the same 16 PVs (supported by the traditional model of PV instruction). The participants consisted of 30 intermediate-level students enrolled in English language vocabulary classes at Afagh language institute, Isfahan who were divided into two experimental groups. Three types of instruments, including one pre-test and two post-tests, were used in this experiment to examine the effectiveness of the container metaphor model compared with the traditional model. The findings of this study challenge the traditional view regarding the difficulty of teaching the meanings of these 16 PVs and suggest that the container metaphor model is more conducive to PV learning and retention. The practical implications demonstrated from these results can be used by EFL teachers and educational stakeholders to validate English-teaching practices. Therefore, this model was recommended to be considered as one model of presenting PVs. The current study demonstrated that researchers should include infrequent PVs in their research in addition to the frequent ones. Finally, limitations of the current study are identified and recommendations for conducting future studies on this topic are proposed.

کلیدواژه: :Cognitive linguistics, Conceptual metaphor, Container metaphor, Image schema, Metaphor, Phrasal verbs, Traditional method of instruction

 

نام و نام خانوادگی: مینا محتشمیان
عنوان پایان نامه: Submitted in partial fulfillment of the requirements For the degree of Master of Art
رشته تحصیلی:کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی
مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما: دکتر بهاره خزایی نژاد
چکیده:
هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی حذف زبان انگلیسی از برنامه درسی مدارس ایران: دیدگاه معلمان زبان انگلیسی؛ است. در این تحقیق از نظر روش شناسی از روش تحقیق کیفی و کمی استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش را معلمان و دانش آموزان مدارس تشکیل می دهند که به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. 60 دانشجو برای شرکت در مطالعه انتخاب شدند. همچنین 20 معلم نیز انتخاب شدند. هر دو جنس در مطالعه شرکت کردند. دانش آموزان حدود 15 سال سن داشتند. چون دبیرستان بودند همچنین، سن معلمان از 30 تا 55 سال بود. به عنوان ابزار، پرسشنامه محقق در پژوهش استفاده شد و حذف زبان انگلیسی از برنامه درسی مدارس ایران از دیدگاه معلمان و دانش آموزان EFL ارزیابی شد. با توجه به نتایج 31 زیرمعیار و 8 معیار به دست آمد. ابزار دوم پژوهش، مصاحبه نیمه ساختاریافته بود. همچنین با دانش آموزان و معلمان با 10 سوال تشریحی در رابطه با تجربیات آنها از تدریس زبان انگلیسی در مدارس مصاحبه شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی توسط Smart PLS v.3 استفاده شد. نتیجه گیری شد که دیدگاه معلمان و دانش آموزان به حمایت از یادگیری زبان انگلیسی در مدارس ایران منجر می شود.
کلیدواژه: :حذف زبان انگلیسی، برنامه درسی مدارس ایرانی، دیدگاه معلمان و دانش آموزان

26052