چکیده پایان نامه های مقطع کارشناسی ارشد

Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type

شماره دانشجویی :
نام و نام خانوادگی : رویا افتخاری
عنوان پایان نامه : تاثیر استفاده از کلمات رمزگذاری شده در ارتفاء دانش لغوی زبان آموزان پسر و دختر ایرانی در سطح فرا متوسط
رشته تحصیلی : زبان انگلیسی – آموزش زبان
مقطع تحصیلی : کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما : دکتر سید امید طباطبایی
چکیده : در این پایان نامه تاثیر استفاده از کلمات رمزگذاری شده در ارتقاء دانش لغوی زبان آموزان پسر و دختر ایرانی در سطح فرا متوسط مورد تحقیق قرار میگیرد. این تحقیق در کسب اینکه استفاده از کلمات رمزگذاری شده باعث پیشرفت یادگیری و به یادآوری کلمات در مدت زمان زیاد برای یادگیرندگان میشود تلاش میکند. در این تحقیق 60 شرکت کننده از طریق تعیین سطح OPT ا زبین 100 نفر یاد گیرنده زیان انگلیسی انتخاب و به دو گروه 30 نفری کنترل شده و گروه آزمایشی که هر کدام شامل 15 دختر و 15 پسر میباشد تقسیم میشوند. در گروه کنترل از روش سنتی (تکرار کلمات و معنی آنها) و در گروه آزمایشی از روش کدگذاری کلمات استفاده میشود. در ابتدا پیش تستی از همه یادگیرندگان توسط محقق گرفته میشود و در پایان اعمال متد تست پایانی برای مقایسه دو تست و آنالیز دادها گرفته میشود. آنالیز تحقیق تاثیر تدریس متد در بین دختران و پسران یادگیرنده را نشان میدهد. یافتهای این تحقیق برای استادان که دنبال روش آسان برای تدریس واژگان انگلیسی و بیاد ماندن طولانی مدت در ذهن یادگیرنگان برنامهای درسی طراحان تست میتواند بسیار مفید باشد.
کلمات کلیدی : کلمات کد گذاری شده, واژگان, اطلاعات لغوی
تاریخ دفاع : 1396

شماره دانشجویی :
نام و نام خانوادگی : هادی احمدی
عنوان پایان نامه : بررسی میزان تأثیرپذیری توان خواندن و درک دانشجویان از نوع محتوای خوانداری: کاربرد پودمان ترکیبی در یاد‌دهی و یادگیری متون انگلیسی با اهداف ویژه در آموزش عالی
رشته تحصیلی : زبان انگلیسی – آموزش زبان
مقطع تحصیلی : کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما : دکتر سعید خزائی
چکیده : برای ارتقای سطح خواندن و درک متون انگلیسی با اهداف ویژه  دانشجویان، این پژوهش سه وجهی در نظر دارد تا به بررسی جنبه‌ها‌ی کارآمد در یک پودمان یاددهی و یادگیری ترکیبی بپردازد. به همین شکل، در نیمسال دوم سال تحصیلی 1395، 160 دانشجوی پسر  و دختر رشته‌ی پرستاری از دانشگاه جندی‌شاپور اهواز با سطوح مختلف مهارت خواندن زبان انگلیسی به‌شیوه‌ی تصادفی انتخاب و به همین شکل به چهار گروه تقسیم شدند تا خواندن و درک متون انگلیسی با اهداف ویژه را در قالب ترکیبی از متون موثق و ساده شده در 16 جلسه‌ی ترکیبی فراگیرند. طرح آزمایش عاملی کامل برای هدایت این پژوهش به‌کار گرفته شد. نگرش ابتدایی آزمودنی‌ها در مورد سودمندی پودمان یاد‌دهی و یادگیری فناوری محور برای آموزش و یادگیری خواندن متون انگلیسی با اهداف ویژه مساعد بود. تحلیل توصیفی و استنباطی داده‌های حاصل از عملکرد آزمودنی‌ها نشان داد که آموزش و تمرین متون موثق سطح بالاتری از خواندن و درک متون انگلیسی ویژه را رقم می‌زد. اعمال روند متون ساده شده- موثق تا حد زیادی موجب ارتقای سطح درک مطلب شد. در این پودمان ترکیبی آزمودنی‌ها با سطح مهارت پایین خواندن متون انگلیسی پیشرفت قابل توجهی در درک مطلب از طریق تمرین در روند متون موثق-ساده شده یا فقط موثق نشان ندادند. در عین حال، روند کاربرد تنها متون ساده شده بسیاری از ابعادی را که آزمودنی‌ها ممکن است در دنیای واقعی مواجه شوند، پوشش نداد. به طرز جالبی، دیدگاه آزمودنی‌ها در مورد کاربرد پودمان‌های مبتنی بر فناوری در یاد‌دهی و تمرین خواندن و درک متون انگلیسی با اهداف ویژه ثابت ماند. به‌طور کلی، اگرچه ممکن است سطح مهارت خواندن زبان انگلیسی به‌عنوان زبان دوم یا خارجی در خواندن و درک متون انگلیسی با اهداف ویژه مؤثر باشد، اما آموزش و تمرین این متون را نمی‌توان تنها به یک یا دو راه حل در پودمان مبتنی بر فناوری آموزشی محدود کرد.
کلمات کلیدی : یادگیری ترکیبی، انگلیسی با اهداف ویژه، خواندن و درک، نوع محتوای خوانداری
تاریخ دفاع : 1396

شماره دانشجویی :
نام و نام خانوادگی : سمیه شاهپوری
عنوان پایان نامه : رابطه ی میان درک مطلب انگلیسی با اهداف دانشگاهی دانشجویان کامپیوتر و عمق واژگان، آگاهی نحوی، و آگاهی فراشناختی آنها
رشته تحصیلی : زبان انگلیسی – آموزش زبان
مقطع تحصیلی : کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما : دکتر احسان رضوانی
چکیده : این پژوهش تلاشی است به منظور بررسی تاثیر عمق واژگان، آگاهی نحوی، و آگاهی فراشناختی بر درک مطلب انگلیسی دانش جویان ایرانی با اهداف دانشگاهی. در ابتدا، از 70 شرکت کننده خواسته شد که به بخش های آزمون درک مطلب پاسخ دهند. پس از آن، پرسش نامه های عمق واژگان، آگاهی نحوی و در آخر، به ترتیب پرسش نامه های راهبردهای فراشناختی و آگاهی فراشناختی مهارت خواندن اجرا شد. فرآیند کلی طی سه جلسه و در مدت زمانی 200 دقیقه صورت گرفت. یافته های این پژوهش نشان داد موثرترین فاکتور مطالعه شده در درک مطلب دانشگاهی  آگاهی نحوی است. اگرچه، آگاهی فراشناختی نیز از عوامل تعیین کننده ی مهارت خواندن متون دانشگاهی برای دانشجویان با پیش زمینه ی زبانی مشابه محسوب می شود، اما تاثیر آگاهی نحوی بر مهارت خواندن به میزان قابل توجهی بیشتر است. بعبارت دیگر، دانش عمق واژگان پیش بینی کننده ی خوبی برای درک مطلب به حساب نمی آید. تمامی نتایج حاکی از آن بود که برای دانشجویان حاذق زبان انگلیسی با اهداف دانشگاهی و پیش زمینه ی زبانی مشابه، آگاهی نحوی در مقایسه با دانش عمق واژگانی و آگاهی فراشناختی عامل پیش بینی کننده ی بسیار بهتری است. این یافته ها می تواند معلمان را یاری رساند تا برای شناسایی بخش های چالش برانگیز در نقش های خود بازنگری کرده و بمنظور تسهیل نمون دشواری های مهارت خواندن  شیوه های نو و شایسته طراحی کنند و بدین ترتیب بر سرعت یادگیری بیفزایند.

کلمات کلیدی : درک مطلب انگلیسی با اهداف دانشگاهی، عمق واژگان، آگاهی نحوی، آگاهی فراشناختی
تاریخ دفاع : 1396

شماره دانشجویی :
نام و نام خانوادگی : پرستو خسروی شهماروندی
عنوان پایان نامه : بررسی تاثیر تعریف الگوهای صحیح و کشف الگوهای صحیح بر مهارت نوشتار فراگیران زبان انگلیسی- سطح متوسط
رشته تحصیلی : زبان انگلیسی – آموزش زبان
مقطع تحصیلی : کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما : دکتر سید امید طباطبایی
چکیده : اینترنت و موتورهای جستجوگر موجود، به جامعه ی زبان آموزان کمک میکندتا به مواد و مطالب آموزشی دسترسی داشته باشند. این تحقیق به گونه ای طراحی شده که به بررسی تاثیر دو تکنیک مرتبط با وب (تعریف الگوهای صحیح و کشف الگوهای صحیح) بر مهارت نوشتاری زبان آموزان زن ایرانی در سطح متوسط  می پردازد. از جمعیت 200 زبان آموز، 57 نفر که تست مکان یابی آکسفورد را انجام دادند ، به عنوان دانشجویان سطح متوسط شناسایی و در تحقیق شرکت کردند. سن دانش آموزان بین 13 تا 22 سال بود. پس از انجام پیش آزمونی در زمینه ی مهارت نوشتاری ، به دو گروه آزمایشی (تعریف الگوهای صحیح و کشف الگوهای صحیح) تقسیم شدند. با این وجود گروه اول از تکنیک تعریف الگوهای صحیح و گروه دوم از تکنیک کشف الگوهای صحیح استفاده کردند.  گروه اول آماده ی انجام تمرین های نوشتاری از طریق تکنیک کشف الگوهای صحیح و گروه دوم آماده ی انجام تمرین های نوشتاری با تکنیک تعریف الگوهای صحیح بودند.  یافته ها نشان می دهد که هر دو تکنیک، مهارت نوشتاری شرکت کنندگان را به صورت معنادار و مثبت تغییر میدهد. تحلیل های بیشتر نشان می دهد که تفاوت معناداری میان دو تکنیک بر مهارت نوشتاری شرکت کنندگان وجود ندارد. نتایج، چند پیشنهاد آموزشی برای مربیان زبان و محققان دارد.
کلمات کلیدی : مهارت های نوشتاری، تعریف الگوهای صحیح و کشف الگوهای صحیح.
تاریخ دفاع : 1396

شماره دانشجویی :
نام و نام خانوادگی : گیتی مختاری
عنوان پایان نامه : خواندن متون انگلیسی برای اهداف آکادمیک در دانشجویان ایرانی رشته ی مدیریت: رابطه ی بین نگرش و مهارت خواندن
رشته تحصیلی : زبان انگلیسی – آموزش زبان
مقطع تحصیلی : کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما : دکتر احسان رضوانی
چکیده : مهارت خواندن به عنوان یکی از مهم ترین مهارتهای زبانی فراگیران است که باید انجام دهند. نگرش به عنوان یک فاکتور اصلی است که در یادگیری زبان وموفقیت زبان تاثیر دارد. هدف مطالعه حاضر، دو قسمتی است. اولا، تلاش برای بررسی رابطه ی بین مهارت خواندن دانشجویان رشته ی مدیریت و نگرش آنها. ثانیا، ارزیابی نگرشی که دانشجویان مدیریت نسبت به  EAPدریافت می کنند. با QPT دانشجویانی که نمره ی آنها یک انحراف معیار بالای میانگین و یک انحراف معیار زیر میانگین بود به عنوان سطح متوسط انتخاب شدند. جمعیت این مطالعه شامل 100 دانشجو از دانشگاه صبح صادق بود. در راستی این هدف، اول یک تست مستقل با نام T- Testاز 60 دانشجوی مونث و مذکر گرفته شد وسپس، از یک پرسشنامه ی نگرش استفاده شد. در تحلیل داده ها از 22SSPS استفاده شده است. نتایج نشان داد که هیچ رابطه ی بین نگرش دانشجویان و مهارت خواندن آنها وجود نداشت و این دو به عنوان فاکتور های مجزا هستند ودانشجویان نگرش مثبتی نسبت به مهارت خواندن در جهت اهداف آکادمیک داشتند.کسانی که کتاب های انگلیسی را برای دانشجویان رشته های غیر انگلیسی می نویسند و مربیان ممکن است از داده های حاضر بهره ببرند.

کلمات کلیدی : خواندن، مهارت خواندن، انگلیسی برای اهداف اکادمیک، نگرش
تاریخ دفاع : 1396

شماره دانشجویی :
نام و نام خانوادگی : مریم اسلامیان
عنوان پایان نامه : امکان‌سنجی استفاده از پیامک در آموزش واژگان زبان انگلیسی: تأکید بر فراگیران دختر و پسر انگلیسی به‌عنوان زبان خارجی
رشته تحصیلی : زبان انگلیسی – آموزش زبان
مقطع تحصیلی : کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما : دکتر سعید خزائی
چکیده : 
کلمات کلیدی :
تاریخ دفاع : 1396

شماره دانشجویی :
نام و نام خانوادگی : مسعود عرفانی
عنوان پایان نامه : مدل سازی وشبیه سازی فرآیند جذب سطحی سیکلی برای آبزدایی  از اتانول
رشته تحصیلی : مهندسی شیمی – جداسازی
مقطع تحصیلی : کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما : دکتر وحید جوانبخت
چکیده : تخلیه پساب های سمی از صنایع مختلف از جمله پسابهای رنگی حاوی رنگ متیلن بلو اثرات سوئی بر روی منابع آبی، حاصلخیزی خاک، موجودات زنده آبزی و تمامیت اکوسیستم های طبیعی می گذارد. از میان روش های تصفیه این پساب ها، جذب سطحی یکی از موثرترین روش ها می باشد. این مطالعه با هدف استفاده از جاذب ارزان قیمت کنجاله مغز سفید بادام به همراه سدیم آلژینات به عنوان بیوکامپوزیت جاذب در حذف رنگ بازی متیلن بلو از محلول آبی انجام شد. اهداف مطالعه شامل تعیین سینتیک، ایزوترم و ترمودینامیک جذب، تاثیر غلظت رنگ، مقدار جاذب، زمان تماس و نیز pHبر ظرفیت جذب رنگ با جاذب سنتزی بود. حداکثر بازدهی رنگ بازی متیلن بلو در pHبرابر ۷و با استفاده از ۰/۱گرم جاذب با غلظت 5۰ ppm برابر ۹۱/۷6درصد حاصل شد. نتایج نشان داد که بیوکامپوزیت حاصل به عنوان جاذب نسبتاً کم هزینه ، کارآمد و سازگار با محیط زیست به منظور حذف رنگ بازی متیلن بلو از پساب های رنگی می باشد. سینتیک جذب از نوع شبه مرتبه اول مشاهده شد و همچنین نتایج نشان داده که جذب رنگ متیلن بلو از ایزوترم فرندلیچ تبعیت می کند. نتایج ترمودینامیکی نشان داد که فرایند جذب رنگ متیلن آبی با جاذب سنتزی فرآیند گرمازا و خود به خودی است.
کلمات کلیدی : جذب سطحی، کنجاله مغز بادام شیرین، متیلن بلو، ایزوترم و سینتیک جذب
تاریخ دفاع : 1396

شماره دانشجویی :
نام و نام خانوادگی : الناز رضایی زاده
عنوان پایان نامه : بررسی مناطق پرپتانسیل منطقه جنوب بریتیش کلمبیا به روش رسوبات آبراهه ای
رشته تحصیلی : مهندسی معدن – اکتشاف
مقطع تحصیلی : کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما : دکتر هنگامه حسینی دینانی
چکیده : روش تجزیه و تحلیل نمونههای رسوبات آبراههای بر اساس روش حوضه آبریز نمونه یكی از روشهای جدید در اکتشاف ذخایر فلزی بوده که دامنه آن گسترش روز افزونی دارد.هدف از این مطالعه تعیین مناطق پر پتانسیل جنوب ایالت بریتیش کلمبیا میباشد. بدین منظور بررسیها بر روی  937نمونه آبراههای به روش تجزیه و تحلیل رسوبات آبراه های انجام گرفت و پس از انجام محاسبات مربوطه از جمله محاسبه دادههای آماری و حذف اثر زمینه و محاسبه مقدار باقی مانده و تصحیح اثر رقیق شدگی اقدام به جدایش مناطق پر پتانسیل از زمینه با استفاده از روشهای تک متغیره MAD و چند متغیره PCA شده است.آنومالیهای بدست آمده با توجه به کانی سازی غالب منطقه مربوط به طلا، نقره و مس میباشد.
کليد واژه : روش حوضه آبریز،آنالیز تک متغیره،آنالیز چند متغیره،جدایش آنومالی از زمینه،جنوب بریتیش کلمبیا
تاریخ دفاع : 1396

شماره دانشجویی :
نام و نام خانوادگی : زهرا ضیایی زیارتگاهی
عنوان پایان نامه : باور ها و عملکردهای پیرامون آموزش مهارت خواندن زبان انگلیسی: مدرسان آموزشگاه ها در مقایسه با معلمان مدارس متوسطه
رشته تحصیلی : زبان انگلیسی – آموزش زبان
مقطع تحصیلی : کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما : دکتر شیلا خیرزاده
چکیده : باورهای معلمان زبان انگلیسی پیرامون آموزش مهارت خواندن در زمینه ی یادگیری زبان خارجی اصل مهمی است که توسط محققان حوزه ی آموزش معلمان مورد بررسی قرار نگرفته است، هرچند که ثابت شده است باورهای معلمان منجر به شکل گیری شیوه های تدریس شان شده و پیامدهای آنرا تحت تاثیر قرار می دهد. این تحقیق به منظور شناسایی این باورها و در جهت کمک به معلمان برای آگاهی از نگرش خود، به بررسی این شکاف ها پرداخته است. این پژوهش به طور ویژه  با بررسی و مطالعه بر روی باورهای معلمان مؤسسات زبان انگلیسی (EFL) در مقابل باورهای معلمان مدارس متوسطه در ارتباط با آموزش خواندن و همچنین پیوند دادن آن با تحقیقات اخیر در این زمینه، عمدتا به حوزه ی آموزش معلمان زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی پرداخته است. هدف دیگر این پژوهش بررسی میزان تمایل معلمان نسبت به یکی از مدل های رایج آموزش خواندن، از جمله مدل مهارت محور، تمام زبانی و رویکرد راهبردی فرا شناختی بود. در این مطالعه 127 نفر از معلمان شامل 69 معلم زبان انگلیسی مشغول تدریس در مؤسسات زبان انگلیسی و 58 معلم زبان انگلیسی مشغول تدریس در مدارس متوسطه یا دبیرستانی در شهرهای مختلف ایران از طریق نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده برای ارزیابی باورهای شرکت کنند گان در ارتباط با آموزش مهارت خواندن شامل پرسشنامه ی باورهای آموزگاران زبان انگلیسی در مورد آموزش مهارت خواندن (TBRIQ) بود. این پرسشنامه 63 آیتمی شامل سنجش سه رویکرد عمده در آموزش خواندن از جمله مهارت محور، تمام زبانی و رویکرد راهبردی فرا شناختی تشکیل شده بود. یافته ها نشان می دهد که معلمان زبان انگلیسی دوره متوسطه اغلب با رویکرد راهبردی فرا شناختی موافق یا به آن می پردازند. لازم به ذکر است که معلمان مؤسسات زبان انگلیسی نیز غالبا با این رویکرد موافق یا به آن می پردازند. نتایج مقایسه ی دو گروه حاکی از آن بود که در بسیاری از موارد معلمان مدارس متوسطه رویکرد مهارت محور را مورد توجه قرار می دهند درحالی که معلمان مؤسسات زبان بیشتر به رویکرد تمام-زبانی می پردازند.   اشاره ی اصلی مطالعه ی حاضر مربوط به معلمان EFL است. معلمان می بایست در جهت آگاهی از نحوه ی تاثیر اعتقادات و عوامل زمینه ای خود در شیوه های تدریس شان تحت آموزش قرار بگیرند. در حقیقت، شاید با آگاهی معلمان از مهارت ها و ضعف های خود، بتوانیم قدمی رو به جلو در جهت یاری رساندن به آنها برداشته تا شیوه هایشان را بهبود بخشیده و به معلمان کارآمدتری دست یابیم. یکی از راه های عملی کردن این هدف، برگزاری کارگاه های آموزشی منظم با موضوع دستورالعمل های راهبرد محور برای معلمان است. ابتکار عمل برای بررسی این موضوع به معلمان کمک خواهد کرد تا از نگرش خود مطلع شوند.
کلمات کلیدی : رویکرد راهبرد فراشناختی، آموزش مهارت خواندن، رویکرد مبتنی بر مهارت، باورهای آموزگار، رویکرد کل زبانی
تاریخ دفاع : 1396

شماره دانشجویی :
نام و نام خانوادگی : فاطمه داوری دولت آبادی
عنوان پایان نامه : بازخورد همسان یا غیر همسان در آموزش زبان انگلیسی عمومی؟:تحلیلی از یادگیری با تلفن همراه
رشته تحصیلی : زبان انگلیسی – آموزش زبان
مقطع تحصیلی : کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما : دکتر غلامرضا زارعی
چکیده : خواندن یکی از اجزاء مهم آموزش و یادگیری در زبان دوم می باشد و در حقیقت ،نقش مهمی در یادگیری سایر مهارت ها دارد. مهمترین هدف این مطالعه مختلط اینست که نشان دهد تا چه اندازه به کار گیری انواع بازخورد در یادگیری درک خواندن دانشجویان تغییر ایجاد می کند. مطالعه در دو محیط انجام شده است : در داخل کلاس به صورت آموزش سنتی و بیرون کلاس به کمک یادگیری از طریق تلفن همراه. در ابتدا ،محقق به عنوان مدرس اثر دو نوع بازخورد به نام های بازخورد همسان و بازخورد غیر همسان را بر مهارت درک خواندن در بین  03نفر از دانشجویان دانشکده ی علوم قرآنی دانشگاه اصفهان بررسی کرد. در بیرون از کلاس ،دانشجویان به صورت تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. گروه همسان که ار طریق تلگرام در صفحه خصوصی از مدرس بازخورد تائیدی دریافت کردند و گروه غیر همسان که در تلگرام از طریق همکلاسان بازخورد تصحیحی دریافت کردند. تحلیل نتایج نشان داد، دانشجویان هر دو گروه در استفاده از لغات جدید و به کارگیری نکات دستوری بهتر شده اندو و نتایج آموزن با تاخیر حاکی از آن بود که گذر زمان اثر این یادگیری را از بین نبرده است. در این بین ،تحلیل ها نشان داد: بازخورد تصحیحی همکلاسان زمانی که در روش مختلط انجام شود اثر بهتری در آموزش و یادگیری مهارت درک خواندن دارد. نتیجه گیری کلی این است که بازخورد از طریق یادگیری تلفن همراه می تواند باعث شود زبان آموزان مفهوم کلاس را از آن حیث تعریف کنند.
کلمات کلیدی : یادگیری مختلط، درک خواندن ،بازخورد (بازخورد تائیدی و بازخورد از طریق همکلاسان) و یادگیری با تلفن همراه.
تاریخ دفاع : 1396

43693