چکیده پایان نامه های مقطع کارشناسی ارشد

Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type

شماره دانشجویی : 91233008
نام و نام خانوادگی : سعیده سادات میرعلائی
عنوان پایان نامه : مبدل فلای بک گذار نرم با انتقال توان بالا و استرس ولتاژ پایین
رشته تحصیلی : مهندسی برق – الکترونیک
مقطع تحصیلی : کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما : دکتر مجید دلشاد
چکیده : امروزه نقش مبدل‌های قدرت در کلیه دستگاه‌ها و وسایل الکتریکی مشهود می‌باشد و این مبدل‌ها بسته به پایداری و قابلیت اطمینان آن‌ها، دارای کاربردهای متفاوت می‌باشند. درگذشته، در اکثر سیستم‌های الکتریکی، از مبدل‌های قدرت با سوئیچینگ سخت، استفاده می‌گردید ولیکن با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تعریف نیازهای جدید، لازم است مبدل‌های امروزی چگالی توان بالا، حجم و سایز کم، راندمان بالا و فرکانس کلید زنی بالایی داشته باشند. بنابراین تکنیک سوئیچینگ نرم در منابع تغذیه سوئیچینگ با کاهش تلفات، امکان افزایش راندمان و فرکانس‌های کلید زنی بالاتر را فراهم و متعاقب آن باعث کاهش حجم و وزن مدار می‌شود.

در این پایان‌نامه ابتدا ساختار، اصول کارکرد و تکنیک‌های مورداستفاده در منابع تغذیه سوئیچینگ ارائه می‌گردد. سپس با توجه به تنوع توپولوژی‌های منابع تغذیه سوئیچینگ و انواع متفاوت کلید زنی در این نوع منابع، مبدل فلای بک که یکی از متداول‌ترین توپولوژی‌ها است بررسی می‌گردد.

در ادامه به معرفی انواع مختلف مبدل‌های فلای بک سوئیچینگ نرم و بررسی مزایا و معایب آن‌ها پرداخته می‌شود. این مبدل‌ها به‌طور کامل تجزیه‌وتحلیل گردیده و درنهایت یک مبدل فلای بک با کلید زنی نرم ارائه می‌گردد که در مقایسه با مبدل‌های فلای بک سوئیچینگ نرم مشابه، دارای استرس ولتاژ و جریان کمتر و یا مساوی می‌باشد. در این مبدل مدار کمکی در انتقال انرژی از ورودی به خروجی نیز نقش دارد و باعث می‌شود توانایی مبدل برای تأمین جریان‌های بالا بیشتر شود. مبدل پیشنهادی، شبیه‌سازی‌شده و شکل موج‌های بخش‌های مختلف آن تشریح می‌گردد. یک نمونه عملی از این مبدل ساخته ‌شده و نتایج عملی حاصل از آن، ارائه می‌شود و درنهایت راندمان مبدل در توان‌های مختلف در حالت‌های کلید زنی نرم و سخت با یکدیگر مقایسه و نمایش داده می‌شود.
کلمات کلیدی : مبدل DC-DC دوطرفه، مدولاسیون پهنای باند (PWM)، کلید زنی ولتاژ-صفر (ZVS)، کلید زنی جریان-صفر (ZCS).
تاریخ دفاع :

شماره دانشجویی : 91133015
نام و نام خانوادگی : مظاهر اورنگی
عنوان پایان نامه : کنترل جبران ساز استاتیکی توان راکتیو (SVC) مجتمع فولاد مبارکه توسط کنترل کننده فازی
رشته تحصیلی : مهندسی برق – الکترونیک
مقطع تحصیلی : کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما : 
چکیده : 
کلمات کلیدی : 
تاریخ دفاع :

شماره دانشجویی : 91133015
نام و نام خانوادگی : پریسا نکوئی
عنوان پایان نامه : طراحی یک مدار نمونه بردار و نگه دار CMOS با خطای نگهداری کوچک و توان مصرفی پائین
رشته تحصیلی : مهندسی برق – الکترونیک
مقطع تحصیلی : کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما : دکتر مهدی دولتشاهی
چکیده : این پایان نامه به طراحی یک مدار نمونه بردار نگه دار CMOS با توان مصرفی کم و خطای نگه داری کوچک می پردازد. هر مدار نمونه بردار و نگه دار از بخشهای مختلفی تشکیل شده است که مهمترین آنها شامل سویچ، خازن و ساختار تقویت کننده می باشد. در این پایان نامه ضمن بررسی ساختارهای مختلف سوئیچ ها و تقویت کننده ها، یک ساختار تقویت کننده تمام تفاضلی و یک ساختار سوئیچ بوت استرپ ارائه می گردد که این دو ساختار نقش مهمی در بهبود ویژگی های مدار نمونه بردار و نگه دار داشته و سبب شده مداری با ویژگی های بسیار مطلوب و توان مصرفی بسیار پایین ارائه کنیم. مدار نمونه بردار و نگه دار توسط نرم افزار شبیه ساز HSpice و در تکنولوژی 0/18µm CMOS شبیه سازی شده و در این شرایط توان مصرفی تا حد بسیار زیادی کاهش یافته و خطای نگه داری کوچک شده است، که این فاکتورها نسبت به مدارات مشابه تا حد بسیار زیادی بهبود یافته اند.
کلمات کلیدی : مدار نمونه بردار و نگه دار، سوئیچ بوت استرپ، تقویت کننده تمام تفاضلی
تاریخ دفاع : 

شماره دانشجویی : 91133018
نام و نام خانوادگی : لیلا ابراهیمیان
عنوان پایان نامه : استخراج ویژگی های مهم از پروفایل های ژنی مبتنی بر ریزآرایه ها و استفاده در طبقه بندی تومورهای سرطانی
رشته تحصیلی : مهندسی برق – الکترونیک
مقطع تحصیلی : کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما : دکتر سیدحمید محمودیان
چکیده : طبقه بندی و پیش بینی دقیق سرطان از مهم ترین جنبه های تشخیص و درمان این بیماری می باشد. اخیراً یکی از روش های مورد توجه در این زمینه، استفاده از پروفایلهای ژنی جهت تشخیص بیماری سرطان بر اساس شناسایی ژنهای با اهمیت در این بیماری می باشد. ظهور تکنولوژی ریزآرایه، امکان شناسایی رفتار ژنهای مرتبط را به صورت همزمان میسر نموده است. از آنجا که پروفایل های ژنی بدست آمده از ریزآرایه ها، معمولاً به گونه ای است که تعداد ژنهای آنالیز شده زیاد و تعداد نمونه های سرطانی کم می باشد، انتخاب زیرمجموعه ی مؤثر از ژنها، علاوه بر افزایش دقت در طبقه بندی و کاهش حجم محاسبات، باعث فراهم شدن امکان تشخیص در مطب پزشکان نیز می شود. بنابراین کاهش سایز زیرمجموعه ای از ژنها که توانایی بالایی برای طبقه بندی اطلاعات ریزآرایه داشته باشد، یکی از اهداف مهم است. در این مطالعه یک روش ترکیبی بازگشتی بر اساس ضرائب ترکیبی بدست آمده مبتنی بر ماشین بردار پشتبیان (SVM) و رگرسیون منطقی جریمه شده (PLR)، جهت استخراج ژنها مؤثر از پروفایل های ژنی ارائه شده است. جهت طبقه بندی نمونه های بدست آمده، از سه طبقه بند SVM، PLR و k-NN (k نزدیکترین همسایگی) استفاده شده است. روش ارائه شده در دو مرحله به انتخاب ژنهای مؤثر پرداخته و بر روی سه مجموعه از اطلاعات ریزآرایه سرطان روده بزرگ، سرطان خون و سرطان سینه، پیاده سازی و نتایج ارائه شده است. نتایج حاصل نشان دهنده ی بهبود عملکرد در طبقه بندی و همچنین در تعداد ژنهای مرتبط می باشد.
کلمات کلیدی : 1- پروفایل های ژنی 2- حذف ژن به روش بازگشتی 3- رگرسیون منطقی جریمه شده 4- ماشین بردار پشتیبان
تاریخ دفاع : 

شماره دانشجویی : 91133019
نام و نام خانوادگی : علی اسماعیلی آدرگانی
عنوان پایان نامه : طراحی شبیه سازی فیلتر چندحالته GM-C با توان مصرفی پایین
رشته تحصیلی : مهندسی برق – الکترونیک
مقطع تحصیلی : کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما : 
چکیده : 
کلمات کلیدی : 
تاریخ دفاع :

شماره دانشجویی : 91133023
نام و نام خانوادگی : سپیده محمدی کوهینی
عنوان پایان نامه : طراحی و شبیه سازی گیرنده مخابرات نوری CMOS با توان مصرفی پایین برای نرخ داده 2.5 Gb/s
رشته تحصیلی : مهندسی برق – الکترونیک
مقطع تحصیلی : کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما : 
چکیده : 
کلمات کلیدی : 
تاریخ دفاع :

شماره دانشجویی : 91133020
نام و نام خانوادگی : حمیدرضا فروغی دهنوی
عنوان پایان نامه : طراحی و ساخت میکروژنراتور الکترومغناطیسی جهت تبدیل انرژی های حرکی بدن انسان به ولتاژ الکتریکی
رشته تحصیلی : مهندسی برق – الکترونیک
مقطع تحصیلی : کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما : 
چکیده : 
کلمات کلیدی : 
تاریخ دفاع :

شماره دانشجویی : 93117011
نام و نام خانوادگی : محمدهادی صالحی
عنوان پایان نامه : بررسی تمایل آموزشی به ایجاد ارتباط به زبان انگلیسی؛ مدل ساختاری برای فراگیران سطح پیش متوسطه زبان انگلیسی در ایران
رشته تحصیلی : زبان انگلیسی – آموزش زبان
مقطع تحصیلی : کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما : دکتر غلامرضا زارعی
چکیده : این تحقیق بر آن بود تا تمایل آموزشی فراگیران سطح پیش متوسطه به ایجاد ارتباط به زبان انگلیسی را مورد واکاوی قرار دهد. به همین منظور، این تحقیق بر اساستمایل آموزشی به ایجاد ارتباط به زبان انگلیسی مبتنی بر تحقیقات و مدل های ساختاری قبلی بنا شده است. در این تحقیق، رابطه بین تمایل آموزشی به ایجاد ارتباط، میزان اضطراب در برقراری روابط اجتماعی، تمایل به یادگیری زبان انگلیسی، رفتار اجتماعی معلم و رابطه بدون واسطه معلم مورد بررسی قرار گرفت. از این رو، صد و پنجاه نفر از فراگیران سطح پیش متوسطه به عنوان داوطلب و بصورت تصادفی انتخاب شدند . از آنها خواسته شد که پرسشنامه ها را با صداقت کامل پر کنند. در این تحقیق از شش پرسشنامه آی. دبلو. تی. سی( پرسشنامه تمایل آموزشی به ایجاد ارتباط)، اِس. آی. اِی.( پرسشنامه میزان اضطراب در برقراری روابط اجتماعی) ، اِل. اِل. اُ.( پرسشنامه تمایل به یادگیری زبان انگلیسی)، تی. سی. بی.( پرسشنامه رفتار اجتماعی معلم) و تی. آی( پرسشنامه رابطه بدون واسطه معلم) توزیع شد تا بتوان در مورد متغییرهای مورد نظراطلاعات کافی کسب کرد. در تحلیل اطلاعات،  نشان داده شد که مدل ساختاری این تحقیق برای فراگیران سطح پیش متوسطه نسبتاً مناسب است. طبق نتایج تحقیق، فراگیرانی که میزان اضطراب در برقراری روابط اجتماعی شان بیشتر است، میزان تمایل به برقراری ارتباط پایین تری دارند. همچنین دو متغییر رابطه بدون واسطه معلم و رفتار اجتماعی معلم  مستقیما بر روی تمایل به برقراری ارتباط به زبان انگلیسی تاثیر می گذارند. علاوه بر این، تمایل به یادگیری زبان انگلیسی با تمایل به برقراری ارتباط به زبان انگلیسی رابطه ی مستقیم دارد. این تحقیق می تواند برای آموزش و یادگیری زبان انگیسی دارای کاربردهایی باشد. با درک بهتر ازمیزان تمایل دانش آموزان به برقراری ارتباط به زبان کمک می نماید تا معلمان روش ها و برنامه های آموزشی و درسی موثرتری در جهت ارتقا مهارت صحبت کردن و تمایل به زبان انگلیسی آماده و اجرا نمایند.
کلمات کلیدی : تمایل آموزشی به ایجاد ارتباط، میزان اضطراب در برقراری روابط اجتماعی، تمایل به یادگیری زبان انگلیسی، رفتار اجتماعی معلم، رابطه بدون واسطه معلم.
تاریخ دفاع : 1395

شماره دانشجویی : 93117002
نام و نام خانوادگی : فاطمه احمدی دارانی
عنوان پایان نامه : Towards the efficacy of input-based, preduction-based and the combination of both instruction on vocabulary an grammar acquisition by young Iranian EFL learners
رشته تحصیلی : زبان انگلیسی – آموزش زبان
مقطع تحصیلی : کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما :
چکیده :
کلمات کلیدی :
تاریخ دفاع : 1395

شماره دانشجویی : 93117012
نام و نام خانوادگی : نگارالسادات صافی ابرقویی
عنوان پایان نامه : بررسی رابطه بین حافظه فعال و دشواری؛ صحت و روانی در نوشتار فراگیران ایرانی زبان انگلیسی
رشته تحصیلی : زبان انگلیسی – آموزش زبان
مقطع تحصیلی : کارشناسی ارشد ناپیوسته
استاد راهنما : دکتر محمد امیر یوسفی
چکیده : این مطالعه به بررسی یک تحقیق تجربی در زمینه ی حافظه ی فعال، مهارت نوشتاری زبان دوم، و پیچیدگی کار می پردازد و سعی بر آن دارد تا رابطه بین حافظه ی فعال و مهارت نوشتاری زبان دوم، و همچنین تاثیر به کار گیری پیچیدگی کار را بر دشواری، صحت، و روانی زبان نوشتاری یادگیرنده ها بسنجد. در این جهت، گروهی از فراگیران ایرانی زبان انگلیسی در این مطالعه مشارکت کردند. آنها به یک تست تعیین سطح آکسفورد پاسخ دادند تا بر اساس آن در یک سطح از دانش زبان انگلیسی قرار گیرند. سپس بر مبنای یکی از ابعاد پیچیدگی کار، هر گروه به انجام فعالیت نوشتار روایی متفاوتی پرداختند، و دشواری، صحت، و روانی نوشتار آنها مورد بررسی قرار گرفت. سرانجام با انجام یک تست حافظه فعال، شرکت کنندگان در هر گروه دوباره به دو گروه با حافظه فعال پایین و حافظه فعال بالا تقسیم شدند. نتایج نشان دادند: (1) رابطه ی معناداری بین حافظه فعال یادگیرنده ها و روانی نوشتار آنها وجود دارد، همچنین در مورد صحت نوشتار آنها احتمالا رابطه وجود دارد، اما رابطه ای بین دشواری نوشتار و حافظه فعال وجود ندارد؛ (2) در هر دو گروه با پیچیدگی کار متفاوت، رابطه ای بین نمرات دشواری، صحت، و روانی نوشتار و نمرات تست حافظه فعال وجود نداشت؛ (3) در هر دو گروه با پیچیدگی کار متفاوت، تفاوتی در نوشتار فراگیرندگانی که حافظه فعال بالایی داشتند و آنهایی که حافظه فعال پایینی داشتند وجود نداشت؛ (4) تفاوتی در صحت نوشتار شرکت کنندگان با پیچیدگی کار متفاوت وجود نداشت ، در صورتیکه از لحاظ روانی و دشواری، اکثر مقیاس های روانی و دشواری نشان دادند گروهی که پیچیدگی کار بیشتری در نوشتار توصیفی اش داشته، عملکرد بهتری داشته است.
کلمات کلیدی : حافظه فعال، پیچیدگی کار، دشواری، صحت، روانی
تاریخ دفاع : 1395

22502